Het grote televisietopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door WizardOfOss »



:worshippy: :worshippy: :worshippy:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Die twee vormen een zeer goed duo :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het grote televisietopic

Bericht door #3 Micha »

Heerlijk :lol:.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door weer een forummer »

Helaas is "de allerslechtste chauffeur van Nederland" gesneuveld....

Maar....


Daarvoor in de plaats....


:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

"de allerslechtste echtgenoot van Nederland!" 8-)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Nou, ik zit klaar... :bonk:
Martin schreef:Als tijdens het zappen "blik" langs kwam, liet ik hem vaak wel een tijdje aan staan. Ik schakel hem echter al lang niet meer bewust in. Dat doe ik tegenwoordig sowieso voor weinig programma's.
+1
Het enige programma waarvoor ik bewust ga zitten als ik thuis ben is VI. Tussen de soms voorspelbare grappen door blijft het wat mij betreft een verrassend leuke talkshow waarin de voetbalsport het beste geanalyseerd wordt. Studio Ajax kan ik niet meer naar kijken, ik krijg al jeuk als ik Van Gelder of Van Halst zie en het geneuzel van Vermeulen is om te janken. Chef Sport zijn betekent niet dat je er ook verstand van hebt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door WizardOfOss »

Zo is het qua autoprogramma's op de Nederlandse TV kiezen tussen pure reclameprogramma's of dan toch maar weer Top Gear, en zo zijn er ineens twee programma's bij: RTL AutoVisie en AutoWeek Big Boys.

Om positief te beginnen: beide programma's hebben helemaal niks meer van doen met die vreselijke reclameprogramma's, voor zover er van sponsoring (even afgezien uiteraard van de bladen zelf) sprake is gebeurt dit redelijk op de achtergrond. Je ziet het wel, maar het beïnvloed de besproken onderwerpen nauwelijks. Wel hebben beide programma's een occasionrubriek die duidelijk gesponsord wordt door Autotrack en Autotrader, vooral bij AutoVisie lijkt dat puur gedaan voor een paar minuten screentime, Big Boys weet er nog enigszins een zinnig item van te maken.

De beide programma's verschillen verder echter als dag en nacht van elkaar. AutoVisie is in de eerste plaats een praatprogramma, waarbij wel heel opzichtig een poging is gedaan de sfeer van de Top Gear studio na te bootsen. Het grootste deel speelt zich af rond een tafel met enkele gasten, in deze eerste aflevering Bram Moszkowicz en Niki Terpstra. En daar zit al meteen een probleem: het is domweg niet zo boeiend om drie kwartier lang zulke mensen over auto's te horen kletsen. De presentatie door Eddy Zoëy en Werner Budding helt hier ook niet echt aan mee, het blijft toch veel onsamenhangend geklets zonder echt scherpe uitspraken. AV-hoofdredacteur Jaco Bijlsma mag nog even een verhaaltje vertellen over de NEDC-meting, maar om nu te zeggen dat daar nu echt wereldschokkende uitspraken uit naar voren vertellen, nou nee. Dan zijn er ook nog een paar fragmenten buiten de studio, maar de rijbeelden met een BMW i8 blijven beperkt tot slechts enkele seconden waarna ze toch weer in de studio verder lullen. Hoogtepunt was eigenlijk nog dat beroeps-chagrijn Maarten van Rossem een rondje met een Renault 16 mag rijden, al had ook hier binnen de beschikbare tijd veel meer van gemaakt kunnen worden. Nee, als totaal valt dit programma gewoon zwaar tegen.

Dan AutoWeek Big Boys. Die gaan voor een totaal andere aanpak, die laten Roland Tameling en Edo Brunner gewoon lekker spelen in autoland. Geen serieus gedoe in een studio, maar gewoon lekker rijden. Met een Ferrari 400i, met dezelfde i8 als hun conculega's, met een oude Panda, en met George Baker in een oude Chevy. Niet heel verheffend allemaal, maar wel zichtbaar met enthousiasme gemaakt. Alleen de eerder genoemde occasionrubriek valt enigszins uit de toon, maar verder gewoon een vermakelijk programma.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Heb de uitzendingen niet volledig bekeken, hield het niet vol, maar de Big Boys winnen het qua amusement. RTL AutoVisie is toch weer het zoveelste gemaakt enthousiaste programma met flutpresentatoren die Top Gear willen spelen aangevuld met de o zo gewillige BN'ers. Wanneer stopt dat eens? Je hoeft als BN'er zelf niets meer te presenteren, er is altijd wel een (slecht bekeken) wekelijks programma waarvoor je uitgenodigd wordt ter opvulling. En geen (hint van) sponsoring? Rijden ze bij AV allemaal met Donkervoort? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door weer een forummer »

Om een of andere reden kan in Nederland geen fatsoenlijk autoprogramma gemaakt worden. Enige dat ik ooit leuk vond, was ZGAN met Bert van den Dool. Maar dat lijkt alweer eeuwen geleden.

Hoogtepunt van Autovisie was de test in de R16 van beroepschagrijn Maarten van Rossem. Leuk gedaan. Verder viel het programma mij erg tegen. Nodig in ieder geval mensen uit die iets te vertellen hebben. Niki Terpstra moest tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Die jongen had niets interessants te vertellen.

Over Autoweek Big Boys kan ik niet oordelen. Dat programma heb ik nog niet gezien.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door WizardOfOss »

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door nvdw »

BigBoys pretendeert niks maar is wel met veel plezier gemaakt. RTL Autovisie kreeg ik gewoon niet afgekeken. Eens over het item van Van Rossem. Maar dat kan ik ook terugzien als los item op de site.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie