Het grote televisietopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het grote televisietopic

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Voor de rest staat 'ie ook gewoon op Netflix ;)
Film opnemen, minimaal een half uur later gaan kijken en je kan de reclames op RTL7 doorspoelen. Heb je met een beetje aanpassen het beste van 2 werelden: kijken zonder betalen en reclameblokken krijg je veel minder van mee.

Vond de film overigens wel indrukwekkend. Ja, het is een racefilm en daardoor moest ik mijn vrouw overtuigen om mee te kijken. Maar omdat je ook het nodige van de personen zelf meekreeg was het voor niet raceliefhebbers ook interessant, mijn vrouw verbaasde zich overigens over de goede gelijkenis tussen hoe die 2 werkelijk waren.
In de film was overigens wel het nodige in geknipt want van genoeg races van het seizoen 1976 kreeg je niets mee (en dus zag je die 6-wielige Tyrrel wel rijden, maar gene overwinning behalen in Zweden). Maar goed, anders zou de film misschien te duur worden en/of te lang. En vooe het verhaal (gezonde rivaliteit tussen Hunt en Lauda) kreeg je toch wel genoeg mee.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote televisietopic

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
Jurjen schreef:Voor de rest staat 'ie ook gewoon op Netflix ;)
Film opnemen, minimaal een half uur later gaan kijken en je kan de reclames op RTL7 doorspoelen. Heb je met een beetje aanpassen het beste van 2 werelden: kijken zonder betalen en reclameblokken krijg je veel minder van mee.

Ja joh? Jij krijgt geen rekening van Ziggo / KPN maandelijks? ;)

Ik ga binnenkort juist naar een internet-only abbo. Helemaal zonder tv.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Netflix zie ik als fastfood voor mensen die veel TV-series/films kijken. Niks voor mij.

Iemand gister De Reünie gezien? Was een leuke aflevering met de eerste generatie studenten van de Rockacademie met o.a. Danny Vera, de leadzangeres van Nightwish en Jacqueline Govaert (Krezip).
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote televisietopic

Bericht door Jurjen »

ViveLaFrance schreef:Netflix zie ik als fastfood voor mensen die veel TV-series/films kijken. Niks voor mij.
Man, wat een mooie kortzichtige zin!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Waarom vat je het negatief op? Slaat nergens op.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het grote televisietopic

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Ja joh? Jij krijgt geen rekening van Ziggo / KPN maandelijks? ;)
Ik krijg inderdaad maandelijks een rekening van Ziggo, maar dat is voor het meest uitgeklede (TV/Internet/vaste telefoon) pakket denkbaar. Geen extra kosten dus aan extra TV pakketten en helemaal niet voor Netflix-achtige hypes.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Netflix zie ik als fastfood voor mensen die veel TV-series/films kijken.
Even los van het fastfood-aspect, dat is toch wel de kern van Netflix? Films en series?

Als er iets is wat ik op TV praktisch nooit kijk is het dat wel. De zeldzame keren dat ik m'n TV aanzet is het voor actualiteiten of sport, of voor documentaires e.d.. Al is Uitzending gemist voor dat laatste eigenlijk al de betere optie, ik vergeet ze toch altijd. Ik zal dan ook eerder overwegen m'n abonnement bij Ziggo op te zeggen dan dat ik er nog iets bij neem. Ik heb jarenlang ook Film1 gehad, maar die inmiddels ook alweer de nodige jaren geleden opgezegd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het grote televisietopic

Bericht door Martin »

Ik heb net de digitale ontvanger van Ziggo genomen om Ziggosport te kunnen kijken. Nu BBC de F1 niet meer uitzendt, wil ik niet alleen van RTL Duitsland afhankelijk zijn. Helaas kan ik nog niet alles terug kijken met Ziggo. Alleen uitzending gemist, dus gistermorgen toch RTL Duitsland de herhaling van F1 gekeken.

De reünie heb ik niet helemaal gekeken, omdat ik op NPO2 de docu. over Frankrijk keek na afgelopen weken die over China te hebben gekeken. Het gedeelte met Floor heb ik wel gezien. Zelfs bij VI werd er kort over gepraat, mede omdat Danny Vera er ook bij zat natuurlijk.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het grote televisietopic

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ViveLaFrance schreef:Netflix zie ik als fastfood voor mensen die veel TV-series/films kijken.
Even los van het fastfood-aspect, dat is toch wel de kern van Netflix? Films en series?
Wie zegt van niet dan? :puh: Ideaal voor mensen die daar veel naar kijken en series/films in bulk willen zien op verschillende apparaten.
Vandaar de term 'fastfood' Jurjen, dus het korte lontje was niet nodig ;)
WizardOfOss schreef:Als er iets is wat ik op TV praktisch nooit kijk is het dat wel. De zeldzame keren dat ik m'n TV aanzet is het voor actualiteiten of sport, of voor documentaires e.d..
Same here! Ik heb alleen een sportpakketje met onder andere ESPN genomen voor live sport, omdat Eurosport in de loop der jaren bijna alle tennisrechten is kwijtgeraakt. Maart staat altijd in het teken van twee grote Amerikaanse Masters bij de vrouwen en mannen. Als je deze toernooien via Nederlandse zenders wilt zien ben je verplicht om Ziggo Sport (Totaal) en Fox Sports te nemen, want Ziggo (bezit rechten van kleine ATP-toernooien plus grote WTA-toernooien) doet de vrouwen en Fox (bezit alle rechten voor Masters) de mannen. Nu hebben wij Ziggo, dus ook Ziggo Sport waarop laatst Serena te zien was, maar ik vind het niet bepaald gebruikersvriendelijk als je twee abonnementen dient af te sluiten, omdat je één toernooi wilt zien. Tien minuten na Serena's overwinning kwam Nadal dezelfde baan op hetgeen je als consument 25 euro per maand (extra) kost met de groeten van Fox :wave:
Martin schreef:De reünie heb ik niet helemaal gekeken, omdat ik op NPO2 de docu. over Frankrijk keek
Niet gezien, maar de presentator, Wilfred de Bruijn, is een goed voorbeeld van "ieder nadeel heeft zijn voordeel". In elkaar geslagen worden, DWDD bombardeert je tot tafelheer en huppa waarom niet een docu? Daarin slaan de Nederlandse media en, om het zo uit de drukken, compleet Hilversum, in door. Mensen die nooit presenteren krijgen zo een programma op een grote zender. De Bruijn, acteur Dirk Zeelenberg bij SBS, Frans Bauer bij Bananasplit. Daar zullen een hoop presentatoren toch raar naar kijken. Op meerdere gebieden komt dit voor. Zo schoot ik in de lach toen ik Freek de Jonge zijn kinderboekje zag promoten bij DWDD, nadat eerder Jochem Myjer en André Kuipers hetzelfde deden op TV. Ik zeg niet dat mensen slechts één ding kunnen, natuurlijk niet, maar men slaat tegenwoordig erg door, omdat om een bepaalde reden (astronaut/cabaretier zijn, als homo in elkaar geslagen worden) mensen bekend zijn en ineens totaal andere dingen zouden kunnen. Anders gezegd, het Halina Reijn-virus lijkt erg besmettelijk :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het grote televisietopic

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Even los van het fastfood-aspect, dat is toch wel de kern van Netflix? Films en series?
Wie zegt van niet dan? :puh:
Een extra setje quote-tags had dat wellicht duidelijker gemaakt, maar ik zocht eerder bevestiging daarvan van Jurjen :)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie