AutoWeek

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Wel een beetje zoals ik al dacht dus. En VAG/Pon lijkt dat als enige echt te begrijpen.

Dat bericht over dat lettertype is inderdaad wel weer een nieuw dieptepunt :bonk: . Waarbij iemand met nog een piepklein beetje journalistiek in de aderen tenminste toch nog had kunnen opmerken dat het wel sterk aan het door Porsche gebruikte font doet denken. Maar sowieso valt me de laatste tijd al wel vaker op dat een echt nieuwsbericht heel snel gevolgd wordt door een tweede bericht met een volstrekt non-nieuwtje over dezelfde auto, en dat juist dat bericht dan inderdaad ook prominenter blijft staan. Zie bijvoorbeeld laatst ook de RS6, waarbij het nieuws dat hij ook in de VS verkocht gaat worden niet alleen een geheel eigen bericht waard gevonden wordt, maar dat ook dit blijkbaar groter nieuws is dan de auto zelf of de kennismakingsvideo die bij VAG-producten tegenwoordig steevast volgt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Het niveau van AW laat vaak te wensen over. Recent weer twee flaters die kenmerkend zijn voor hoe dit medium journalistiek bedrijft.

Allereerst Jan Lemkes in een video over de test tussen de Mazda MX-30 en DS 3 Crossback E-Tense. Hij sluit af door te stellen dat de DS "helaas de meest bruikbare auto is". Nee, we zijn niet vooringenomen :clap:

Dan collega Roy Kleijwegt in de papieren versie. Een maatje gaf me er twee om eens wat anders te lezen in tijden van corona. Nou, ik kreeg weer de bevestiging waarom ik AW inhoudelijk nooit sterk heb gevonden. Wederom Mazda van de partij met ditmaal de CX-30 die het opnam tegen de Volvo XC40. Mazda won nu wel, maar diens afkomst was toch weer even voldoende voor een sneer in het eindoordeel: "De Mazda heeft een on-Japans verfijnd interieur". In de tekst wordt gesproken over een bijna klassiek fraai, hoogwaardig interieur. Afwerking en materiaalgebruik zijn dik in orde. Waarom moet deze loftrompet alsnog onderuit worden gehaald? Is een gemiddeld Japans interieur echt ondermaats wat betreft verfijning? Ik kreeg een beetje het gevoel dat AW nog steeds niet graag Japanse (lees: niet-Duitse) auto's bewierookt. Zoals men ook doorgaans een saai interieur in een Japanner als zodanig bestempelt, maar bij een Duitser is het ineens herkenbaar, vertrouwd en degelijk.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie