Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door nvdw »

Ton Roks stuurt vanaf binnenkort een Nederlandse editie van het Engelse Octane Magazine aan. Zie hier.

Bladformule: voornamelijk klassieke auto's met hier en daar een 'toekomstige klassieker'. Uiteraard zal een aanzienlijk deel vertaalde content zijn, dat kan haast niet anders, aangevuld met eigen artikelen en columns. Voor de Feesboekers: http://www.facebook.com/OctaneMagazineNL
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door Jurjen »

Vind Octane een tof blad, dus ik zie hier wel toekomst in.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door WizardOfOss »

Gezien dat "andere" draadje over autobladen toch een aparte ontwikkeling. Ken het blad verder niet, maar als Roks eraan meewerkt moet het toch iets moois kunnen worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door ViveLaFrance »

De basis is goed, dus daar kan Roks mooi van profiteren :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door nvdw »

Het eerste nummer van Octane Magazine NL (Octaan Tijdschrift?) staat gepland voor december, trouwens. Octane is een maandblad, ik ga er gemakshalve van uit dat de Nederlandse variant dat stramien ook aanhoudt. Octane is overigens een heel leuk blad met goeie schrijvers (het komt trouwens uit dezelfde stal als EVO). Ook weer zo'n blad dat ik nauwelijks lees omdat de bladenboeren in dit land je doodleuk 10 tot 12 euro voor een los nummer laten betalen omdat ze een wisselkoers van één GBP op 2,50 euro hanteren.

Toch zit er altijd een grote 'maar' aan goede ideeën als dit: het feit dat de liefhebber, op wie dit blad toch duidelijk mikt, reeds de beschikking heeft over de gewone Octane - als je een abonnement neemt scheelt je dat dikke pegels ten opzichte van de oplichterij van de tijdschriftenhandel - en waarschijnlijk niet de minste moeite heeft met de Engelse taal. Die krijgen nu voor een groot deel dezelfde verhalen voorgeschoteld, maar dan vertaald.

Naar goede traditie zal ik waarschijnlijk het eerste nummer wel kopen (dat doe ik onbewust altijd met nieuwe autobladen) maar ik weet helaas ook dat andere vertaalde bladen ronduit in dezelfde valkuil zijn gestapt. Ik herinner me nog het bloedbad dat Auto Motor en Sport heette... en voor Auto Review zijn de druiven inmiddels heel erg zuur.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door nvdw »

De Nederlandsche Octane ligt al in de winkels dus ik heb hem vandaag ook even gekocht. Kost wel 7,95 euro maar daarvoor krijg je wel een dik en goed verzorgd blad met mooie verhalen. Ik hoop voor Roks en de zijnen dat er voldoende animo voor is (zie mijn geblaat boven) en dat het niveau ook de komende nummers zo hoog blijft. Bij AMS sloop er al heel snel een soort lethargie in waardoor het van het moederblad geleende materiaal de boventoon begon te voeren terwijl hier nu heel duidelijk de eigen inbreng voorrang heeft en van het originele tijdschrift alleen de krenten uit de pap komen. Dat lijkt me best heel moeilijk vol te houden met een relatief kleine redactie. Bovendien moeten de onderwerpen je ook maar net liggen - om heel eerlijk te zijn gaan veel dingen een beetje buiten mijn eigen interesses om.

De website is inmiddels ook online (www.octanemagazine.nl).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door Martin »

Ben benieuwd waar ik er één kan kopen. Vind het wel aardig aan de prijs. Volgend jaar komen er zes nummers uit. Twee maanden de tijd per nummer, dus redelijk wat tijd om een invulling te vinden. In het verleden knalde Roks er meerdere artikelen uit binnen twee weken. Daarom zou ik denken dat het wel moet kunnen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door WizardOfOss »

** trekt snel zijn schoenen aan om nog snel even naar de boekhandel te rennen **
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door WizardOfOss »

** en weer terug **
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Ton Roks doet Nederlandse Octane

Bericht door Jurjen »

Vertel!

Ik ga 'm zeker ook even halen. Ook omdat er foto's in staan gemaakt door een vriend van me.
Plaats reactie