ANWB loves VW deel 417

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Belangen zijn overal, maar een instituut dat regelmatig oordeelt over auto's en deze dagelijks inzet in het verkeer voor allerlei doeleinden zou er goed aan doen om variatie in het wagenpark aan te brengen. Dus ook bij de Wegenwacht.
Inderdaad. Ik denk dat bijvoorbeeld een Leon ST of een Octavia Combi ook prima geschikt zou zijn als wegenwacht.

:clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door nvdw »

Om informatie te verkrijgen over allerlei merken en modellen auto's hoeft de Wegenwacht niet zelf in veertien verschillende auto's te rijden. En de redactie van de Kampioen wordt daar ook niet noodzakelijkerwijs beter van hoor...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door HondArd »

Gelet op de vele problemen die VAG op dit moment heeft (sjoemeldiesels en structurele kwaliteitsproblemen) verbaast het me ten zeerste dat ze niet op zijn minst uitkijken naar een ander concern. Niet dat ik fan ben van een Kangoo of zijn Mercedes evenknie, maar dat lijken mij bij uitstek meer dan geschikte wegenwachtauto's en over structurele technische mankementen hoor je bij beide merken de laatste jaren nauwelijks iets. Plus: het zijn ook Europese producten, kan het argument dat je met een afscheid nemen van VAG als hofleverancier de Europese maak-industrie benadeeld ook van tafel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:Gelet op de vele problemen die VAG op dit moment heeft (sjoemeldiesels en structurele kwaliteitsproblemen) verbaast het me ten zeerste dat ze niet op zijn minst uitkijken naar een ander concern. Niet dat ik fan ben van een Kangoo of zijn Mercedes evenknie, maar dat lijken mij bij uitstek meer dan geschikte wegenwachtauto's en over structurele technische mankementen hoor je bij beide merken de laatste jaren nauwelijks iets. Plus: het zijn ook Europese producten, kan het argument dat je met een afscheid nemen van VAG als hofleverancier de Europese maak-industrie benadeeld ook van tafel.
De aanschaf zal via een (Europese) aanbesteding gaan, en als VAG dan met het beste aanbod komt heb je weinig keuze.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:De aanschaf zal via een (Europese) aanbesteding gaan, en als VAG dan met het beste aanbod komt heb je weinig keuze.
:lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:De aanschaf zal via een (Europese) aanbesteding gaan, en als VAG dan met het beste aanbod komt heb je weinig keuze.
:lol:
Niet dan?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:De aanschaf zal via een (Europese) aanbesteding gaan, en als VAG dan met het beste aanbod komt heb je weinig keuze.
Hoe zijn de de wegenwachtauto's in het buitenland aanbesteed dan? Kijk ik bijvoorbeeld op de site van de AA zie ik geen VAG product. De ADAC rijdt met Ford en rijdt/reed met Mercedes en Opel, in een ver verleden VW. België doet het met Opel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door nvdw »

De ANWB is geen (semi-)overheidsinstantie maar een particuliere organisatie. Aanbesteden is dus niet verplicht, zoals dat voor de politie of PostNL (zelfstandige NV maar belast met verplichtingen volgens de Postwet) wel geldt.

Jezus wat een lap tekst, ik had beter zo'n stomme :lol: kunnen plempen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:
ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:De aanschaf zal via een (Europese) aanbesteding gaan, en als VAG dan met het beste aanbod komt heb je weinig keuze.
:lol:
Niet dan?
ViveLaFrance schreef:Met de aanbestedingen van Politie- en Defensievoertuigen in het achterhoofd vond ik jouw zin komisch :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: ANWB loves VW deel 417

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef:De ANWB is geen (semi-)overheidsinstantie maar een particuliere organisatie. Aanbesteden is dus niet verplicht, zoals dat voor de politie of PostNL (zelfstandige NV maar belast met verplichtingen volgens de Postwet) wel geldt.
....
Ok :oops:
Plaats reactie