Klassiek & Techniek

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Klassiek & Techniek

Bericht door HondArd »

Kwam onlangs dit interessante blad in de winkel tegen. Op het eerste gezicht komt het een beetje amateuristisch over (een vormgever lijken ze niet in dienst te hebben), maar de inhoud maakt veel goed. Niet alleen leuke artikelen over klassieke auto's, maar ook aandacht voor technische dingen waar een doe het zelver wat aan heeft. Veel verhalen zijn dan ook afkomstig van de lezers zelf en hoe die hun klassiekers onderhouden en op de weg houden, en af en toe komen er simpele doch doeltreffende oplossingen langs over het opknappen ervan. Veel advertenties zijn overigens ook afkomstig van bedrijven die allerhande artikelen verkopen om zelf sleutelen aan (oude) auto's mogelijk te maken, en het blad is inmiddels aan de 13e jaargang toe ook.
Helemaal toevallig: toen ik een jaar of 8 geleden een exemplaar kocht van de onschatbare klassieker stond er een artikel in over de Honda S600-S-800, en in dit blad ook eentje 8-) . Blijkt overigens wel een auto met een behoorlijke gebruiksaanwijzing te zijn.

Website: http://www.klassiek-techniek.nl/
"The closest to reality car that money can buy"
Brokkenpiloot
.
.
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44

Re: Klassiek & Techniek

Bericht door Brokkenpiloot »

Ik vind dat 'ietwat amateuristische' juist wel zijn charme hebben, alsof het blad gemaakt is door mannen die met nog zwarte nagels van het sleutelen zo achter de pc gekropen zijn.

Ik ben inmiddels al meer dan een jaar op Klassiek & Techniek geabonneerd, dit in plaats van een jarenlang abonnement op Automobiel Klassiek waar ik de 'vuile handen stijl' (lees restauratieverhalen etc.) de laatste jaren erg miste.
Dit blad lijkt de laatste tijd een beetje teveel door mannen in strakke pakken gemaakt te zijn dan door sleutelaars; maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Klassiek & Techniek

Bericht door HondArd »

Brokkenpiloot schreef:Ik vind dat 'ietwat amateuristische' juist wel zijn charme hebben, alsof het blad gemaakt is door mannen die met nog zwarte nagels van het sleutelen zo achter de pc gekropen zijn.
Dat geloof ik heel graag, en wat mij betreft mogen ze dat in lengte van jaren zo houden, want als ze al zo lang bestaan zijn er zeker mensen geïnteresseerd in dat blad. Daarnaast ook nog eens veel voorheen normaal spul, helemaal goed :thumbup: Ga dat blad toch eens in de gaten houden, want misschien steek ik er wat van op ook.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie