Youngtimer magazine

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door Michele »

2e nummer ondertussen gezien en die vond ik beter dan de eerste. Misschien omdat ie wat minder voor de hand liggend was en dus verrassender? Kweet niet, maar er blijft een beter gevoel achter nu. :)
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Afgelopen maandag wilde ik een exemplaar van dit magazine aanschaffen, maar de trein die ik moest hebben zou al vrij snel komen dus geen tijd meer om het blaadje te scoren.

@Michele: heb je hier al naar gekeken?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door Michele »

@ hondard: ja, maar zoals je aan mijn bezoekfrequentie gezien hebt, heb ik de afgelopen maanden weinig gesurft. Krijg nu weer een paar weken wat meer rust dus ik zal er eens mee verder gaan.
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Tja, en naar aanleiding van één artikeltje denk ik toch dat dit blaadje het niet gaat worden. Een interessant en polulair geschreven artikel over de Oer-Quattro waarin toch de Audi-PR in naar voren kwam en kritisch zelf onderzoek achterwege is gebleven. Het is namelijk niet Audi geweest die vierwielaandrijving voor het grote publiek bereikbaar maakte in normale personen-auto's, maar toch echt Subaru met de L(eone)-stationwagon van 1972 voor de Japanse markt, en in 1974 volgde de VS (Bron.). Mogelijk dat een ander merk toch iets eerder was, maar dan zit er nog steeds een gat van minimaal 8 jaar tussen Subaru en Audi. Oh ja, Jensen werd in het artikel wel genoemd. Maar dat is een merk wat toen voor 1 á 2x modaal niet te betalen was, een Subaru L (in Japan) wel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het is slordig (want inderdaad absoluut fout), maar om een blad daar nu op af te rekenen? Geen blad is foutloos. Ik denk dat je in elke AV ook wel een paar feitelijke onjuistheden zal kunnen halen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Ik vind het anders wel opvallend dat in elk autoblad wat ik tegenkomen* er geen enkele keer de claim van Audi dat zij de eerste waren met vierwielaandrijving voor het grote publiek (was de oer-quattro trouwens wel voor jan met de pet te betalen?) wordt weerlegd. En dit blad is daar helaas geen uitzondering op is nu wel gebleken. Het is inderdaad misschien iets te veel van het goede om dan dit blad af te rekenen op dit foutje, maar dit foutje wordt mij iets te vaak herhaald.

*ik lees ze niet allemaal, maar kom ik toevallig eens een Quattro-artikeltje tegen dan schijnt Audi elke keer toch de eerste te zijn.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het grote publiek weet niet beter, en veel journalisten blijkbaar evenmin. En dat geldt niet alleen hiervoor, maar met wel meer zaken. Het gaat er niet om wat de waarheid is, maar wat iedereen denkt te weten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

@Ard, had je het meest recente nummer nog gezien? Staat een stuk in van een Daihatsu-verzamelaar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Oh, moet ik nog snel achteraan dan. Normaal gesproken scoor ik die autoblaadjes altijd als ik eens in de 6 weken voor mijn werk met de trein wegmoet, Maar tegenwoordig pak ik bij voorkeur de motor 8-) en dan kom ik niet vanzelf langs die beter gesorteerde boekhandels. Aanstaande maandag maar eens het winkelcentrum induiken dan.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie