Youngtimer magazine

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Youngtimer magazine

Bericht door Martin »

Mocht je het het hebben gemist: sinds kort ligt er een nieuw autotijdschrift in de schappen.
Afbeelding
De makers zijn de voornamelijk leden van de familie te Lintelo. Zij zijn geen onbekenden op het gebied van autobladen. Aan Auto&tuning levert de familie ook een belangrijke bijdrage. Daarnaast was Gert al eerder hoofdredacteur bij Klassiek&techniek.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Interessant, zal zo nog maar eens even de stad in gaan...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Net terug uit de stad, en je raad het al: hier nergens te vinden...
(nu helpt het ook niet mee dat de best gesorteerde winkel momenteel wegens verbouwing gesloten is, morgen dus maar even bij de Appie kijken...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Youngtimer magazine

Bericht door Leeuw »

Klinkt wel leuk, ik ga eens kijken bij onze Bruna
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Lijkt me een heel interessant blad, eens kijken of ik ook een exemplaar te pakken kan krijgen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij heb ik nu alle kiosken, supermarkten en andere winkels in Oss die tijdschriften verkopen gehad, maar helaas, nergens te vinden :evil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Youngtimer magazine

Bericht door Martin »

apart. Je kunt hem ook rechtstreeks bestellen. klik. Ik vond wel dat het redelijk dun tijdschrift is. Dat komt misschien ook wel door dat er weinig reclame in staat (als ik het goed herinner). :think:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Dat kan natuurlijk ook, meteen maar besteld.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Youngtimer magazine

Bericht door HondArd »

Ik heb hem afgelopen maandag even ingekeken (bij de Ako op station Amsterdam Sloterdijk), en heb hem toch maar laten liggen. Het idee is leuk, en het voorwoord (eigenlijk achterwoord) van de hoofdredacteur is eigenlijk een waarheid als een koe. Nu worden auto's van een jaar of 14 oud als nog vrij nieuw gezien, maar 20 jaar geleden was een 14 jaar oude auto al echt oud, en aandacht besteden aan auto's die nu nog volop rijden (jaren 80 en 90) kan een autoblad best mee scoren. Dat doet geen enkel blad, of hooguit de speciale gevallen uit die tijd. Maar het taalgebruik was op sommige moment mij een beetje te popi, een beetje New Kids achtig. Daarnaast zou zo'n blad ook (meer) aandacht moeten geven aan de techniek uit die tijd, want veel spul uit de jaren 80-90 wordt zelf onderhouden om de kosten te drukken. En met een beetje hulp voor de simpele, meer algemene dingen zou dat voor veel eigenaren van die auto's erg welkom zijn. Wat dus kan helpen om die auto's langer te laten rijden in plaats van dat ze op de sloop verdwijnen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Youngtimer magazine

Bericht door WizardOfOss »

Laatst mijn bestelde exemplaar ook netjes ontvangen, en inmiddels grotendeels gelezen. En ik moet zeggen, voor een eerste poging vind ik het zeker niet tegenvallen. Oké, geen literaire hoogstandjes en de fotografie is eerder doelmatig dan mooi. Maar wel met veel enthousiasme geschreven, overduidelijk gemaakt door liefhebbers. En best redelijk gevarieerd, wel wat veel Duits spul, maar zowaar ook een stuk over Nissan.

Meer aandacht voor de techniek zou inderdaad best mogen, maar dan zullen ze het wel algemeen moeten houden, de techniek van specifieke modellen is onbegonnen werk. Waar ik wel bang voor ben: de huidige items waren duidelijk van dichtbij de bron, voor een groot deel een familie-aangelegenheid. Dat hou je uiteraard geen hele jaargangen vol. Maar het volgende nummer belooft al wel weer ene paar leuke items, dus ik ben zeer benieuwd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie