Chicane Magazine

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door WizardOfOss »

Ik ga er zeker eentje halen, ziet er op het eerste gezicht zeker interessant uit. En als de inhoud aansluit bij de geschepte verwachtingen zou dit een mooie opvolger voor GTO kunnen zijn.

Wel jammer dat op de voorpagina van het eerste nummer die miskleun van een Rapide moet staan (plus dat wanneer ik een halve auto zou moeten tonen, ik altijd de helft met stuurwiel zou kiezen), en het geheel oogt met die kadertjes wat rommelig. Wat dat betreft blijft GTO wat mij betreft nog steeds onovertroffen: zeer herkenbaar, met veel informatie op de cover maar toch een rustige uitstraling.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door Michele »

WizardOfOss schreef: Wel jammer dat op de voorpagina van het eerste nummer die miskleun van een Rapide moet staan (plus dat wanneer ik een halve auto zou moeten tonen, ik altijd de helft met stuurwiel zou kiezen), en het geheel oogt met die kadertjes wat rommelig. Wat dat betreft blijft GTO wat mij betreft nog steeds onovertroffen: zeer herkenbaar, met veel informatie op de cover maar toch een rustige uitstraling.
:) thanks voor de reactie. Kunnen we wat mee, graag tzt meer feedback. We hebben het ook op de GTO manier geprobeerd, met een witte achtergrond maar die cover kwam minder over dan deze. Bovendien willen we geen kopie maken. Overigens is de Rapide beslist geen miskleun. Dijk van een ding.
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Chicane Magazine

Bericht door HondArd »

Michele schreef:Overigens is de Rapide beslist geen miskleun. Dijk van een ding.
Dijk van een ding of niet, als je pretendeert een grote vierduers auto te zijn moet je er ook goed/ruim over een lange afstand met vier volwassen personenen in kunnen zitten én instappen (ik miste dan ook het achterin stappen van Eurings in het AV Rapide artikel). Er zijn veel "mindere" auto's waarin achterin zitten en stappen veel makkelijker/beter gaat.

Maar desalnietemin belooft de cover veel goeds :thumbup: . Eens kijken of ik een exemplaar kan bemachtigen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door WizardOfOss »

Michele schreef:Overigens is de Rapide beslist geen miskleun. Dijk van een ding.
Als jullie er weer eens eentje op de redactie hebben, laat het me dan even weten, dan kom ik wel even een rondje rijden. ;)

Misschien dat de rijervaring het mislukte uiterlijk kan verdoezelen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door weer een forummer »

Ik vind de Rapide ook een prima gelukte auto. Veel mooier dan bijvoorbeeld een Panamera. Alleen aan de Quattroporte kan de auto qua schoonheid niet tippen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door WizardOfOss »

Terug naar het blad, inmiddels ligt ie thuis en heb ik hem nog alleen vluchtig doorgebladerd. Eerste indruk is zeer positief, waar de cover wat rommelig is is de opmaak voor de rest juist geweldig in z'n eenvoud. Heel veel heb ik nog niet gelezen, maar ook wat dat betreft lijkt het blad de juiste toon te hebben gevonden, niet popie jopie, maar ook niet het elitaire van Carros. En het gaat tenminste echt in de eerste plaats over auto's, niet over allerlei bijzaken (zoals Avanti en in mindere mate Carros). Ik val wellicht in herhaling, maar Chicane lijkt zo inderdaad heel mooi de leegte van GTO weer op te vullen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Chicane Magazine

Bericht door Joël D. »

Ziet er echt heel mooi uit, Michele! Veel succes verder met je blad, en hopelijk komen er nog veel nummers. :)
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Chicane Magazine

Bericht door Jurjen »

Ik heb voor het eerst in 2 jaar weer een autoblad gekocht, Chicane. Heerlijk geschreven, precies de juiste onderwerpen en een mooie lay-out. Direct de volgende 4 nummers ook besteld, heerlijk!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Chicane Magazine

Bericht door Leeuw »

Ik hoop er aan te denken om er 1 te halen na al die positieve berichten
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Chicane Magazine

Bericht door Michele »

Ondertussen ligt Chicane Magazine nummer 2 in de winkel!
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Plaats reactie