AutoWeek
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: AutoWeek
De eindredacteur van AutoWeek kan niet tegen kritiek, klaagt over "reaguurders"
Re: AutoWeek
Vind 'm wel mooi eigenlijk
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: AutoWeek
Deels kan ik het wel begrijpen, maar deels vind ik het ook zielig gejank. Zeiken om het zeiken: dan geef ik hem volkomen gelijk. Onderbouwde kritiek: dat is toch een ander verhaal, daar moet je als journalist tegen kunnen. En sterker nog: misschien zelfs op z'n tijd wel op reageren.
Ik kan me van een tijdje geleden nog wel herinneren dat er kritiek was op een item van Frank Jacobs, geen idee meer waar het over ging. Hij reageerde daar op een goede manier op, niet zozeer de discussie aangaan, maar wel zijn eerder wat ongenuanceerde standpunt toelichten.
Maar laten we wel zijn: de items van AutoWeek bevatten met enige regelmaat behoorlijke fouten, zowel op het vlak van spelling en grammatica als inhoudelijk. Ze praten vaak klakkeloos persberichten na zonder enige (voor een journalist toch noodzakelijke) kritische houding. En storender: ze zijn zeer regelmatig behoorlijk gekleurd. Dat zijn zaken die een eindredacteur zich absoluut mag aantrekken. Als je zelf je werk niet goed doet, waar haal je dan het lef vandaan om te klagen over je klanten? Want laten we wel zijn: zonder bezoekers geen AutoWeek.nl.
Ik leverde met enige regelmaat stevige maar altijd onderbouwde kritiek (oké, stellen dat Cornelis Kit niet kan lachen is wellicht iets op de persoon gespeeld, feit blijft dat hij praktisch elke video met een uiterst zure instelling ingaat). Dat leverde me dus een ban op. De notoire trollen kunnen echter ongestoord hun gang gaan. Je mag alles en iedereen ongenuanceerd afzeiken, zolang je maar niet in je hoofd haalt kritiek op de redactie te leveren.
Ik kan me van een tijdje geleden nog wel herinneren dat er kritiek was op een item van Frank Jacobs, geen idee meer waar het over ging. Hij reageerde daar op een goede manier op, niet zozeer de discussie aangaan, maar wel zijn eerder wat ongenuanceerde standpunt toelichten.
Maar laten we wel zijn: de items van AutoWeek bevatten met enige regelmaat behoorlijke fouten, zowel op het vlak van spelling en grammatica als inhoudelijk. Ze praten vaak klakkeloos persberichten na zonder enige (voor een journalist toch noodzakelijke) kritische houding. En storender: ze zijn zeer regelmatig behoorlijk gekleurd. Dat zijn zaken die een eindredacteur zich absoluut mag aantrekken. Als je zelf je werk niet goed doet, waar haal je dan het lef vandaan om te klagen over je klanten? Want laten we wel zijn: zonder bezoekers geen AutoWeek.nl.
Ik leverde met enige regelmaat stevige maar altijd onderbouwde kritiek (oké, stellen dat Cornelis Kit niet kan lachen is wellicht iets op de persoon gespeeld, feit blijft dat hij praktisch elke video met een uiterst zure instelling ingaat). Dat leverde me dus een ban op. De notoire trollen kunnen echter ongestoord hun gang gaan. Je mag alles en iedereen ongenuanceerd afzeiken, zolang je maar niet in je hoofd haalt kritiek op de redactie te leveren.
Re: AutoWeek
Hoe lang duurt zo'n ban? En wat nu als je een nieuw account op AW aanmaakt en op dezelfde voet doorgaat?WizardOfOss schreef:Dat leverde me dus een ban op.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: AutoWeek
Aangezien ik geen toelichting heb gehad neem ik aan dat het gewoon einde oefening is...
Heb overigens al wel een nieuwe account
Heb overigens al wel een nieuwe account
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: AutoWeek
Er lopen genoeg reaguurders (dag Otto) rond op AW die al tig bans hebben gehad, maar hardleers zijn. Daar kan een recalcitrante Wizard wel bij
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: AutoWeek
Voor de aardigheid net in de supermarkt AutoWeek Classics eens doorgebladerd. En wel leuk: een item met "volkshelden uit de jaren '70". Kadett, Simca, Kever, Datsun en nog een vierde die me ontgaan is. Heel leuk allemaal. En wel geinig dat het echt als een vergelijke de test uitgevoerd wordt, dus ook met een tabelletje met cijfers om tot een rangorde te komen. Nu vind ik het altijd al wat dubieus om een auto in cijfers te vangen, maar voor het grootste deel zijn de verschillen klein, en lijken de auto's heel aardig aan elkaar gewaagd. Gelukkig hebben ze dan toch iets gedaan om toch de uitslag lekker te kunnen sturen: na een aantal min of meer objectieve eigenschappen volgen nog cijfers voor design en imago. Bij design houden ze zich dan weliswaar nog in, maar bij imago gaat men helemaal los: een 8 voor de Kever, een 2 voor de Datsun. Nu heb ik het ter plekke niet na staan rekenen, maar zonder die punten zou de Kever ergens onderaan gebungeld hebben. En zelfs al gaat het om classics, dat mag uiteraard niet...
Re: AutoWeek
Bij klassiekers zou je het argument betrouwbaarheid ook mee kunnen nemen. Nu was een Kever ook vrij betrouwbaar (oldskool eigenlijk dmv luchtkoeling) maar Japanners hadden in de jaren '70 al een goede reputatie wat dat betreft. Verder stamt uit de jaren '70 ook de gevleugelde reclamekreet "Datsun saves" waar geen woord van gelogen is. Een Kever stond toen al bekend als een (relatieve) zuipschuit.
Verder is een Kever als klassieker zwaar overschat. Met een klassieker pretendeer je met iets unieks te willen rijden, maar een Kever kom je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat tegen. Daar draai ik mijn nek dus echt niet meer voor om. Een Kadett daarentegen (gisteren nog een hele gave B-estate gezien) en een Datsun al helemaal.... daar stap ik mijn fiets voor af.
Verder is een Kever als klassieker zwaar overschat. Met een klassieker pretendeer je met iets unieks te willen rijden, maar een Kever kom je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat tegen. Daar draai ik mijn nek dus echt niet meer voor om. Een Kadett daarentegen (gisteren nog een hele gave B-estate gezien) en een Datsun al helemaal.... daar stap ik mijn fiets voor af.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: AutoWeek
Waarschijnlijk een stukje inkoop van AutoBilds klassiekeruitgave. Daar moet naar Duitsch gebruik zo'n puntentabel in en in de heimat is het nu eenmaal Kever voor en Kever na. Ik denk dat die bonus in Nederland een stukje geringer uitvalt (de Kadett is hier natuurlijk net zo hard erfgoed) maar een Datsun 120 is nu eenmaal een wat minder algemeen geliefde klassieker, en ik denk dat dat voornamelijk met imago bedoeld wordt.
En wat betrouwbaarheid betreft: in mechanisch opzicht wellicht, maar de levensduur van zo'n Datsun was nog steeds maar heel beperkt...
En wat betrouwbaarheid betreft: in mechanisch opzicht wellicht, maar de levensduur van zo'n Datsun was nog steeds maar heel beperkt...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: AutoWeek
Je bedoelt corrosie? Japanners wilden in de regel wel roesten ja. Als je dat echter bij een Kadett en Kever ook niet bijhoudt dan is het ook daarmee snel afgelopen. Geen enkele auto uit de jaren '70 zou nu nog kunnen rijden zonder daar flink op aangepakt te zijn. En verder telt ook nog de wet van de getallen. Van de Kever zijn er meer dan 20miljoen gemaakt in een periode van 40 jaar die er in grote lijnen allemaal hetzelfde uitzien. Van de Datsun (120) Cherry zijn er 3 opvolgende modellen in de jaren '70 geweest. Ze verkochten wel redelijk, maar kwamen bij lange na niet aan de aantallen van een Kadett, Kever of Escort.nvdw schreef:En wat betrouwbaarheid betreft: in mechanisch opzicht wellicht, maar de levensduur van zo'n Datsun was nog steeds maar heel beperkt...
"The closest to reality car that money can buy"