AutoWeek

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Nog even los van het verdraaien van de uitspraak en het geheel uit de context trekken, ik vind het sowieso een beetje vreemd dat het ene autoblad uitspraken die iemand uit de autobranche in een interview met een ander, niet gerelateerd autoblad overneemt. Waarom heeft AutoWeek niet zelf een interview met de beste man? Of als ze zijn uitspraken blijkbaar toch interessant vinden, waarom kopen en vertalen ze dan niet het gehele interview?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Soms krijg je toch de indruk dat ze het er bij AW gewoon om doen. Kijk de Barrelbrigade dit jaar. Voor 500 euro een auto, dan weet je uiteraard dat je geen al te hoge verwachtingen mag hebben. Maar dan nog presteert Roland Hameling het om met een Peugeot 406 Coupé aan te komen zetten waarvan de achterwielophanging zo zwaar beschadigd is dat ie tijdens het rijden de meest bizarre bewegingen maakt, en ronduit levensgevaarlijk is. Iets wat je met een korte proefrit direct had gemerkt. En afgaand op de eerdere filmpjes mochten ze ook gewoon proefrijden met zoveel auto's ze maar wilden, het was geen kwestie van blind iets kopen. Van een autoredacteur zou je dan toch wel een héél klein beetje verstand van zaken mogen verwachten.

En dan volgt er direct een heel voorspelbare keuring waarbij de verdere technische staat van de auto niet eens meer bekeken wordt, die wielophanging is voldoende om de auto finaal op af te schieten. Uitslag volkomen duidelijk: exit Peugeot, de Subaru wint nipt van de Chevy.

Koren op de molen uiteraard van de vaste VAG/anti-Peugeot-kliek op AW: zie je wel, wat kan je anders van een Peugeot verwachten? Uiteraard weet elk mens met hersencellen wel beter, maar toch.

Ben ik nu een hele erge complotdenker als ik dit hele gebeuren toch wel een beetje als vooropgezet spel vind overkomen, een doelbewuste poging om Peugeot in een kwaad daglicht te zetten?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AutoWeek

Bericht door AvdB »

Meah, ik denk niet dat Ronald Kamerling die gele heeft gekozen om Peugeot lekker af te zeiken. Maar ik denk wel omdat het niet echt een waarschijnlijke auto is voor 500 pop (mijn eerste auto kostte ook 500 piek, maar dat was een Citroen AX). Het had denk ik net zo goed een Alfa 156 of Citroen XM kunnen zijn.

En ja een auto met gezeik is beter vermaak dan die 626 samen met een Carina en Primera.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Volkomen mee eens dat een auto met gebreken leuker is dan een perfecte auto. Maar het komt de geloofwaardigheid wel ten goede als alledrie de deelnemers in ieder geval meedoen met de intentie een redelijke auto te vinden, de intentie om te winnen. Door welbewust zo'n levensgevaarlijk barrel te kiezen haalt Roland (of de scriptschrijver?) wat mij betreft het hele format onderuit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, slaat nergens om, maar ik verwacht niet meer van AW. Net als het censureren van een persoon die zijn eerlijke mening gaf op de afscheidsblog van Alexander Inia. In nette woorden gaf hij/zij aan Inia niet objectief te vinden om vervolgens de redacteur succes te wensen bij zijn volgende baan. Binnen een paar minuten was de reactie verdwenen. Zo gaat dat op AW.kp.
Vive la France, Vive la Différence
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AutoWeek

Bericht door AvdB »

True, een iets minder gaar ding had wel geloofwaardiger geweest.

Misschien wilde ze wel eerder stoppen om zo Rolands andere project met die Panda meer tijd te geven.

Overigens vind ik andere filmpjes zoals de achteruitkijkspiegel en die reeks met Jerry Goosens vorig jaar best vermakelijk!
Do epic shit, how hard can that be??
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

AvdB schreef:Overigens vind ik andere filmpjes zoals de achteruitkijkspiegel en die reeks met Jerry Goosens vorig jaar best vermakelijk!
Ze hebben een hoop leuke items. Alleen jammer dat vaak redactionele onkunde het niveau doet zakken.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Autojournalisten zijn in de basis niet kritisch, maar ze mogen elkaar wel meer in de gaten gaan houden. Bas van Putten kwam gisteren met deze weblog. Een dag later volgt collega Michiel Willebrands. Nu heeft AW een dagtaak aan het kopiëren van berichten, maar dit overtreft alles. Willebrands heeft louter een tendentieuze titel toegevoegd en een keer extra op enter gedrukt. Wat een prutsers! :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door nvdw »

De link doet het niet. Was het al opgeruimd?

Moet trouwens zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de papieren AutoWeek Nieuwe Stijl. Inhoudelijk is het maar mager nu het beeld zo extreem de voorrang krijgt. Ik dacht dat die rare puzzel achterin een geintje was voor het eerste nieuwe nummer maar neen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:De link doet het niet. Was het al opgeruimd?
Gisteren al. Ongeveer anderhalve dag heeft de versie van Willebrands online gestaan. Jaja, daar ben je de 'auto-autoriteit' voor...
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie