AutoWeek

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoWeek

Bericht door Martin »

In de nieuwste AW staat een artikel van CK over dieselgate. Bestaande uit een feitelijke opsomming, toelichting en een tijdslijn. Ik kan daar niks op afdingen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Mag ook wel, we zijn alweer ruim twee weken verder. Het dossier 'Volkswagen Dieselgate' op AW bestaat inmiddels uit 56 berichten.

Onder de noemer 'de vraag stellen is hem beantwoorden', heeft CK namens AW excuses aangeboden voor de voorbarige reacties en insinuaties dat anderen ook zeer waarschijnlijk schuldig zijn? :clown: Hij zou vast wel gehoord hebben van Automotive News Europe of Duitse (auto)media...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Eerlijk is eerlijk: AutoWeek is in de eerste plaats natuurlijk wel een papieren tijdschrift, de website is toch vooral een uithangbord daarvoor. En dan is de website ook logischerwijs niet de plaats voor echte journalistiek. Dan moet je het blad maar kopen (wat ik dus niet doe).

Desondanks toch wel typisch dat dat bericht over de andere merken blijkbaar toch echt over het hoofd hebben gezien...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoWeek

Bericht door Martin »

Ik heb het AW artikel via Blendle gelezen. Daarin wordt uitgelegd dat elke fabrikant software schrijft om een rollenbank meting te herkennen. Dat wil echter niet zeggen dat er dan automatisch wordt gesjoemeld. Normaal heb je de kans dat de elektronica in de war raakt, als de voorwielen 50km/u "rijden", terwijl de achterwielen stil staan. Dat moet worden ondervangen.
Werner Budding zei laatst in AV tv ook dat als je de motorkap van een Mitsubishi opende dat dat herkent werd als een testsituatie.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:En dan is de website ook logischerwijs niet de plaats voor echte journalistiek.
Kijk, hier gaat het mis, De lezer wil gewoon niet beter :no: Daarom is de Telegraaf ook de grootste in Nederland. Men leest liever sensatie en onzin in plaats van diepgang en nuance.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Euh, volgens mij begrijp je me hier verkeerd. Uiteraard zou ik het toejuichen als AW ook op hun website zich van hun beste kant zou laten zien. Maar dat is niet waar ze hun brood mee verdienen. En dus is het niet zo vreemd dat je voor het gehele, meer genuanceerde verhaal het blad (al dan niet via Blendle) moet kopen. Ik heb dat niet gelezen, dus kan alleen maar aannemen dat ze het daar beter doen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AutoWeek

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Kijk, hier gaat het mis, De lezer wil gewoon niet beter :no: Daarom is de Telegraaf ook de grootste in Nederland. Men leest liever sensatie en onzin in plaats van diepgang en nuance.
Ik lees graag twee kanten van het verhaal om zodoende zo mijn mening te kunnen vormen. Genoeg media zoals de Volkskrant, VN, Trouw en NRC die een behoorlijke diepgang hebben maar beperkt zijn in de breedte. De Telegraaf is inderdaad van de sensatie en (zeker ook) onzin, en dat tegenwicht is af en toe hard nodig.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Euh, volgens mij begrijp je me hier verkeerd. Uiteraard zou ik het toejuichen als AW ook op hun website zich van hun beste kant zou laten zien. Maar dat is niet waar ze hun brood mee verdienen. En dus is het niet zo vreemd dat je voor het gehele, meer genuanceerde verhaal het blad (al dan niet via Blendle) moet kopen. Ik heb dat niet gelezen, dus kan alleen maar aannemen dat ze het daar beter doen.
Oh ik begreep je wel alleen in tegenstelling tot jou verwacht ik op autoweek.nl eenzelfde niveau wat betreft journalistieke inhoud. Dat ze minder uitvoerig zijn op autoweek.nl mag, maar dan hoef je inhoudelijk niet de teugels te laten vieren en dat doen ze regelmatig.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 okt 2015, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

ViveLaFrance schreef:Dat ze minder uitvoerig zijn op autoweek.nl mag, maar dan hoef je inhoudelijk niet de teugels te laten vieren en dat doen ze regelmatig.
Recent voorbeeldje: VW plaatst (uiteraard door de marketingafdeling bedachte) paginagrote advertenties in Duitse kranten en AW gaat er journalistiek onkundig mee om. Ik lees namelijk nergens excuses :wave: Ach ja, ze zouden ook eens een geleend bericht redigeren...

Hoe het ook kan laat de NOS zien. En dat zegt wat als ik positief ben over de NOS :clown:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Nog een voorbeeld van matige journalistiek (met dank aan een reaguurder op autoweek.nl): AW interpreteert op geheel eigen wijze een interview met Citroën-ontwerper Frédéric Duvernier. Hij vindt dat het design van coupé-SUV’s gevaar met zich meebrengt en stelt verderop in het interview:

“At Citroen, we are a mainstream carmaker, we will not do Lamborghinis and these kinds of things – it’s not the goal.”

De interpretatie van Alexander Inia:

“Lamborghini-achtige ontwerpen ben ik dus niet in geïnteresseerd.”

Hiermee legt Inia naar mijn mening woorden in de mond van Duvernier en is de ondertoon nogal negatief, terwijl daar op dit punt in het interview helemaal geen sprake van is. Wederom onhandig van AW.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie