AutoWeek

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door nvdw »

Gewoon de reaguurderspanelen dicht. Wie echt wat te zeggen heeft stuurt maar een Ingezonden Brief.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Past goed bij AW, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat ze zich tot censuur verlagen.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Naar aanleiding van de vele reacties onder de vele berichten omtrent 'Dieselgate' vindt AW het nodig om op te komen voor zijn medewerkers. Nobel, maar als je niet kijkt naar de inhoud van de kritiek tegelijkertijd kortzichtig. Nu heb ik niet alles gelezen en er zaten waarschijnlijk wat trieste opmerkingen tussen, maar ik kan me niet voorstellen dat AW tevreden is over de bagatelliserende en insinuerende houding van onder andere Cornelis Kit op de radio en op internet. Dan kun je roepen dat hij veel gevraagd wordt om zijn visie te geven, maar als mensen kritiek hebben op de manier waarop zou je daar als AW ook anders mee om kunnen gaan in plaats van simpelweg dreigen met bannen. Zeker als je jezelf nogal ophemelt wat betreft journalistiek niveau.

Ze geven Sander nogmaals gelijk, als je aan de redactie komt, kom je aan AW. Ze lezen liever de tierende, zeurende, op de man spelende reacties van bepaalde fanboys en kunnen niet omgaan met reaguurders die de zaken wat ruimer benaderen. Enige vorm van zelfreflectie lijkt lastig te zijn. Spijtig.

Blij dat ik niet meer reageer op autoweek.kp.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoWeek

Bericht door ViveLaFrance »

Roy Kleijwegt van AW is hardleers. Eerder deze week werd hij al beticht van het bagatelliseren van Dieselgate door bij bepaalde media direct andere merken erbij te betrekken en daarmee een verzachtende toon te hanteren omtrent VW. Bij Pauw gaat het vanavond over Dieselgate en nadat het onderwerp geïntroduceerd is en termen als fraude, list en bedrog over tafel gaan, presteert RK het om te spreken van "fabrikanten zoeken altijd de grenzen op" :no: Hij sloot af met de opmerking dat VW de regels heeft overtreden. Dank je Roy voor deze journalistieke bijdrage :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, de grenzen opzoeken is één ding. De boel moedwillig keihard belazeren is inderdaad toch iets anders. Toch vreemd dat AW daar niet duidelijk stelling in wil nemen.

Maar sowieso vind ik het een zwaktebod dat ze inmiddels tig berichten over de kwestie gepubliceerd hebben, stuk voor stuk kleine stukjes copy/paste-actualiteit. Dit lijkt me nu bij uitstek een kwestie om eens een gefundeerd, journalistiek verantwoord artikel over te schrijven. Waarin vooral ook de harde feiten en ongefundeerde insinuaties eens duidelijk gescheiden worden. Nu is dat wellicht eerder iets voor het blad dan voor de website, maar de reacties op de talloze berichten (zeker niet alleen op AW) maken ook weer heel duidelijk hoezeer ook maar enig besef van de materie absoluut geen vereiste is om toch een mening te hebben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AutoWeek

Bericht door HondArd »

Ik kan er misschien naast zitten, maar ik heb het gevoel dat toen Toyota een paar jaar geleden in de beklaagdenbank zat die door de diverse automedia harder werd aangepakt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Toen zag je voor een deel echter ook wel hetzelfde gedrag: gewoon klakkeloos elke scheet die hierover in andere media verscheen vertalen/omschrijven en op de site plempen, ook toen zonder ook maar enige journalistieke meerwaarde te leveren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

In de Achteruitkijkspiegel nu weer zo'n kromme stelling, nu door Michiel Willebrands: het zou vreemd zijn dat GM voor het contactsloten-schandaal waar een flink aantal doden door zijn gevallen een boete van "slechts" 900 miljoen heeft gekregen, terwijl VW een veelvoud daarvan boven het hoofd hangt.

1) GM heeft die defecte contactsloten niet moedwillig gemonteerd, hun fout zat in de afhandeling (of beter: het gebrek daaraan) toen het eenmaal ontdekt was. VW heeft er op voorhand welbewust voor gekozen de boel te belazeren. Nalatigheid versus fraude.

2) hoeveel slachtoffers er nu exact in dat GM-verhaal zijn zal ook wel altijd een raadsel blijven, maar officieel staat de teller volgens mij nog op 87. Volgens AW zijn er geen doden gevallen door het schandaal van VW. In zekere zin misschien waar, het valt nu eenmaal onmogelijk te bepalen wie er precies is dood gegaan aan de stikstofoxides uit die VW's. Maar dat kan je ook uitleggen als een moedwillige poging om de gehele wereldbevolking te vergiftigen. Wat is nu eigenlijk erger?

Het blijft opmerkelijk hoe ze ondanks de onaflatende berichtenstroom de kwestie blijven bagatelliseren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door nvdw »

Over bagatelliseren gesproken: GM wist al dat de contactsloten gebreken zouden vertonen, dat was in de ontwikkeling al naar voren gekomen, zoveel is uit interne documenten gebleken. Een nieuw passend slot laten maken door de toeleverancier of iets dergelijks werd te duur gevonden. Een beetje a la de Ford Pinto. Dat is wel iets meer dan nalatigheid.

Verder is het appels met peren vergelijken zolang VW nog geen cent heeft betaald.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoWeek

Bericht door WizardOfOss »

Dat verandert de zaak inderdaad wel, dat me even ontgaan. Maar het blijft een raar vergelijk. En juist van figuren die zichzelf journalist noemen verwacht ik toch dan toch beter.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie