Op het circuit is succes voor de Deltawing vooralsnog uitgebleven, toch Nissan nu als vervolg daarop een concept voor een straatversie daarvan: de BladeGlider. Een driezitter met de karakteristieke driehoekige vorm, waarbij de bestuurder in het midden zit. De gewichtsverdeling is 30:70, wat samen met de vorm voor een geweldig stuurgedrag zou moeten zorgen. Voor de aandrijving zorgen in de wielen geplaatste elektromotoren.
Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
Achterkant is leuk, maar verder zijn de verhoudingen compleet achterlijk.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
Het nut ontgaat me een beetje bij een straatauto.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
Het nut ontgaat me bij een raceauto net zo goed, maar als het daar werkt, waarom hier dan niet? Het lijkt me alleen zo vreemd om te rijden, volgens mij heb je totaal geen gevoel van de breedte van de auto.
Re: Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
Heb je dat niet met elke als auto bedoeld vervoersmiddel waarvan de chauffeur in het midden zit en/of waar de voor en achterwielen niet in 1 lijn staan? Daarnaast lijkt een massaverdeling van 30% voor en 70% achter me nou net niet bevorderlijk voor een goed stuurgedrag
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Nissan BladeGlider (Tokyo Motor Show 2013)
Ook al zit je in het midden, je hebt normaal gesproken wel een gevoel bij de breedte van de neus, en de rest van de auto kan dan normaal gesproken volgen. En ook al is de achterkant dan soms breder, het verschil is nooit zo extreem. Hooguit bij een trike, maar daar zit je bovenop het breedste deel en heb je ook veel meer overzicht dan bij een auto waar je in zit.