Ford Ka "Concept"

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Ford Ka "Concept"

Bericht door #3 Micha »

Tja, vrij droog ding inderdaad, weinig mis mee, maar ook weinig leuks.
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Ford Ka "Concept"

Bericht door AvdB »

De eerste Ka was een erg karakteristiek autootje. Vooral de speciale versies met donkere koetskleuren. En lichte lederen bekleding waren tof (de meeste zijn volgens mijn verroest...).

Dit nieuwe ontwerp is een soort Alto met AM-grille (daar moeten ze echt mee stoppen, op de Fusion staat het goed, op de rest niet). Toch denk ik dat dit model best weleen kan scoren. Voor mensen die jarenlang als tweede auto een Fiesta voor de deur hebben, is het huidige model vrijn groot en duur. Voor die groep is een Ka niet altijd een oplossing (3 deuren, te krap), en dus zal dit ontwerp wel hen wel aanspreken. Als het uitrustingsniveau een beetje netjes houden, het typische 'Ford'-rijgedrag toevoegen en alles voor een prijs zoals de Up! en Alto etc aanbieden, dan denk ik dat het best een vaakgeziene gast op de wegen gaat worden......
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ford Ka "Concept"

Bericht door nvdw »

Het heeft ook niks te maken met onze Ka.

De Ka die in Brazilië is en wordt geleverd is een beetje van het origineel weggedreven en heeft niks met design te maken en alles met een zo goedkoop mogelijk karretje voor de lokale bevolking. Blijkbaar willen die nu vijf deuren dus dat is wat Ford levert. Het lijkt overigens en profil heel erg op iets Koreaans inderdaad, volgens mij heeft de Picanto vrijwel identieke achterportieren.

Ik ben benieuwd wat Ford in Europa met de Ka wil aanvangen. Het autootje zit toch wel op een dood spoor als bastaardje uit de Fiat-fabriek, verstoken van allerlei nieuwe dingen die Fiat liever voor zichzelf houdt (Twinair etc).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie