Yamaha Motiv

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Yamaha Motiv

Bericht door WizardOfOss »

Het was alweer even stil rond Gordon Murray's supermini, maar deze Yamaha schijnt daaruit te zijn voortgekomen. Slechts 2.69m kort, en liefst 100kg lichter dan een Smart. Net voor de achteras zou ofwel een 1.0 benzine-driepitter met zo'n 75pk komen te liggen voorzien een een zesbak met dubbele koppeling, danwel een elektromotor van 33pk. In 2016 zou ie op de markt moeten gaan komen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Yamaha Motiv

Bericht door ViveLaFrance »

Dit had best de nieuwe smart kunnen zijn. Grappig model :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Yamaha Motiv

Bericht door WizardOfOss »

Dat viel me dan wel weer op: veel meer dan Murray's eigen bouwsels lijkt dit qua concept op de Smart, al is het alleen maar omdat de 1+2 opstelling vaarwel is gezegd. En ergens komt het design me ook heel bekend voor, heb ik het gevoel dat we dit al eens eerder (met een ander merkplaatje?) voorbij hebben zien komen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Yamaha Motiv

Bericht door nvdw »

Bijzonder dat Yamaha de fabrikant blijkt die de T.25 gaat maken. Yamaha heeft pas een compleet nieuwe driecilinder motorfiets geïntroduceerd, wellicht dat dit blokje daarvan is afgeleid.

Inbegrepen bij Murrays concept was ook de complete productiestrategie, wellicht juist daarom dat Yamaha als niet-autofabrikant dit op kan pakken.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Yamaha Motiv

Bericht door Leeuw »

Ik hoop dat het slaagt, want het concept van Murray vond k goed, maar zag er nogal lijp uit. Als dit tegen een goede prijs verkocht kan worden, wordt hij razend populair in steden
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Yamaha Motiv

Bericht door HondArd »

Als je een beetje ruimte wil creëren in zo'n auto moet je het motorblok zo compact mogelijk zien te maken. Maar dat is een kunstje ambacht wat Yamaha als motorfietsfabrikant wel beheerst.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie