Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:zo vind ik die strook die vanuit de evenmin onaardige koplampen doorloopt an sich een leuke vondst die ik best in een productiemodel terug zou willen zien.
Nu zou je juist verwachten dat ze eens goed naar Citroën kijken hoe het moet, maar helaas :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Je doelt op de DS5? Vind ik toch een totaal andere uitwerking, veel minder een integraal onderdeel van het design. Alleen wel toegepast op een oneindig veel mooiere auto uiteraard.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Je doelt op de DS5? Vind ik toch een totaal andere uitwerking, veel minder een integraal onderdeel van het design.
Je meent 't :o Stel je voor dat Toyota met een design kwam à la Citroën :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ook dat Renault van jou is er in hun lange historie nog nooit in geslaagd met een design à la Citroën te komen, dus wat is nu precies het probleem? :devil:

Maar even zonder gekheid: ze hebben nu dus niet naar Citroën gekeken, dus zeik jij het af. Hadden ze wel naar Citroën gekeken, dan had jij dat minstens zo erg afgezeken. Bestaat er überhaupt een mogelijkheid, al is het maar een theoretische, dat jij een ontwerp van Toyota niet afzeikt?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, ook dat Renault van jou is er in hun lange historie nog nooit in geslaagd met een design à la Citroën te komen, dus wat is nu precies het probleem? :devil:'
Was één Frans merk niet genoeg? :twisted:
WizardOfOss schreef:Maar even zonder gekheid: ze hebben nu dus niet naar Citroën gekeken, dus zeik jij het af. Hadden ze wel naar Citroën gekeken, dan had jij dat minstens zo erg afgezeken.
Ho ho, niet zo snel oordelen. De uitwerking is anders, maar de inspiratie is duidelijk. Een grove lijn vertrekkend vanuit de koplamp richting de A-stijl en de onderzijde van de eerste zijruit. Die opmerking over een mogelijke Toyota in de vorm van een Citroën was sarcasme (want twee totaal verschillende automerken) en dat weet jij best. Toyota moet vooral een eigen weg ingaan.
WizardOfOss schreef:Bestaat er überhaupt een mogelijkheid, al is het maar een theoretische, dat jij een ontwerp van Toyota niet afzeikt?
Nou ja, de Aqua Concept zie ik graag als vervanger van de Yaris. Toegegeven, verreweg het merendeel van Toyota vind ik confectie en to-taal niet boeiend, maar daar sta ik echt niet alleen in. Toyota is wat mij betreft het VW van Azië. Nissan en Mazda zie ik liever.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Was één Frans merk niet genoeg? :twisted:
je hebt gelijk, één Frans merk is inderdaad genoeg. De rest moeten ze maar snel opdoeken...
ChrisRenault schreef:Ho ho, niet zo snel oordelen. De uitwerking is anders, maar de inspiratie is duidelijk. Een grove lijn vertrekkend vanuit de koplamp richting de A-stijl en de onderzijde van de eerste zijruit.
Tsja, zo bekeken kan dus nooit meer iemand een verbinding tussen koplamp en A-stijl maken zonder dat het op de DS5 geïnspireerd zou zijn (was dat überhaupt eigenlijk de eerste?). Ik vind het toch een wereld van verschil of je er een losse chroomstrip op plakt (die hem overigens prima staat, maar daar gaat het niet om), of dat je een totale scheiding maakt tussen schermen en motorkap. Het verschil tussen een simpel versiersel en een integraal onderdeel van het ontwerp.
ChrisRenault schreef:Toegegeven, verreweg het merendeel van Toyota vind ik confectie en to-taal niet boeiend, maar daar sta ik echt niet alleen in. Toyota is wat mij betreft het VW van Azië. Nissan en Mazda zie ik liever.
Mooi of niet, Toyota toont alleen al op deze Tokyo Motor Show meer lef dan VW in z'n hele historie heeft gedaan...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Mooi of niet, Toyota toont alleen al op deze Tokyo Motor Show meer lef dan VW in z'n hele historie heeft gedaan...
Beide merken zijn vooral sterk in het af en toe tonen van een leuke concept (bv. VW Microbus) om daar vervolgens niks mee te doen :nopompom:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:
WizardOfOss schreef:Mooi of niet, Toyota toont alleen al op deze Tokyo Motor Show meer lef dan VW in z'n hele historie heeft gedaan...
Beide merken zijn vooral sterk in het af en toe tonen van een leuke concept (bv. VW Microbus) om daar vervolgens in het geval van VW nooit iets mee te doen :nopompom:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

Dat jij VW in dit geval onder Toyota zet verbaast natuurlijk geen hond :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Toyota FCV (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

Sterk gevalletje creatief lezen wat ik niet bedoel, niet de moeite om daar verder op te reageren.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie