Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Hoe je het wil noemen? Wat dacht je van gewoon een busje met twee deuren? En een paar aparte achterlichten maken er dan nog niet iets vooruitstrevends van. Als er één auto is die ik eerder van SsangYong dan van Renault had verwacht...
(wellicht had ie dan net als de Actyon navolging gehad van de Duitse merken....)
Nu wil ik ook niet zeggen dat die Suzuki dat wel is, maar het Kia Soul-gehalte wat jij er in beweert te zien haal ik er toch echt niet uit, daarvoor zijn de proporties te verschillend, en die zwarte voorruitstijlen zijn eerder een kenmerk van Suzuki zelf dan van Kia. En ondanks een kleine kwinkslag naar de SC100GX is het verre van retro. Qua concept zie ik er hooguit wat Ignis in, alleen dan een stuk leuker vormgegeven.
(wellicht had ie dan net als de Actyon navolging gehad van de Duitse merken....)
Nu wil ik ook niet zeggen dat die Suzuki dat wel is, maar het Kia Soul-gehalte wat jij er in beweert te zien haal ik er toch echt niet uit, daarvoor zijn de proporties te verschillend, en die zwarte voorruitstijlen zijn eerder een kenmerk van Suzuki zelf dan van Kia. En ondanks een kleine kwinkslag naar de SC100GX is het verre van retro. Qua concept zie ik er hooguit wat Ignis in, alleen dan een stuk leuker vormgegeven.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Whahaha, de Avantime een busje Eerder een SsangYong?! Nee, dat daar niemand ooit was opgekomen Ik kan hier wel tegenin gaan, maar het heeft geen nut met iemand die overdrijving gebruikt als argumentatie. Vriend en vijand zijn het erover eens dat de Avantime letterlijk en figuurlijk voor zijn tijd was, maar ene Sander uit Oss vindt het niets voorstellen en eerder ouderwets dan vernieuwend
Geen Soul-invloeden? Raampartij i.c.m. aflopende daklijn.
Geen Soul-invloeden? Raampartij i.c.m. aflopende daklijn.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Het onderstel van de Avantime was zijn tijd anders wel ACHTERuit. Met de nieuwe Espace in aantocht werd de Avantime nog gebouwd op het onderstel van de Espace die op zijn laatste benen liep.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Dus jij zou de Avantime niet willen zien als een poging tot coupé-MPV? Wat is het volgens jou dan wel?ViveLaFrance schreef:Whahaha, de Avantime een busje Eerder een SsangYong?! Nee, dat daar niemand ooit was opgekomen Ik kan hier wel tegenin gaan, maar het heeft geen nut met iemand die overdrijving gebruikt als argumentatie. Vriend en vijand zijn het erover eens dat de Avantime letterlijk en figuurlijk voor zijn tijd was, maar ene Sander uit Oss vindt het niets voorstellen en eerder ouderwets dan vernieuwend
Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was, maar dat maakt het nog niet tot vernieuwend. Ook niet tot ouderwets, dat heb ik ook nergens beweerd, maar ik probeer simpelweg jouw willekeur in het gebruik van "ouderwets" en "vernieuwend" te begrijpen.
Misschien kan je het aan de hand van onderstaande, stuk voor stuk aparte auto's verduidelijken, welke zijn/waren (bij introductie) vernieuwend en welke toen reeds ouderwets:
- BMW i3
- Fiat Multipla
- Pontiac Aztek
- SsangYong Rodius
- SsangYong Actyon
- Toyota Prius II
- Toyota Yaris Verso
- Renault Vel Satis
- Renault Modus
- Mercedes A-klasse I
- Audi A2
- Peugeot 1007
- Nissan Juke
- Nissan Leaf
Diezelfde raampartij en aflopende daklijn die al lang voor de Soul op de Swift te zien was? Waarom zou Suzuki geen Swift-invloeden mogen toepassen in zijn eigen ontwerpen?ViveLaFrance schreef:Geen Soul-invloeden? Raampartij i.c.m. aflopende daklijn.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Ik zeg: Saab voor de paal, dat busje erachter verstoppen. Zou een hele vooruitgang zijn.
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Wat een verschrikkelijk gaaf ding blijft die Avantime ook, en deze kleur groen is helemaal te gek.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
@Jurjen..........dat groen op de legendarische Avantime blijft magistraal
Dat rijtje ga ik niet langs, want je vraagt mij om zwart-wit te denken. Als ik een auto niet vernieuwend noem, hoeft hij ook niet ouderwets te zijn.
Zoals ik eerder opsommend zei, een coupé-MPV met het voorkomen van een hatchback.WizardOfOss schreef:Dus jij zou de Avantime niet willen zien als een poging tot coupé-MPV? Wat is het volgens jou dan wel?
Grappig hoe jij toch even je smaak laat doorschemeren in een poging tot een algemene stellingWizardOfOss schreef:Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was
Mijn smaak is nooit willekeurWizardOfOss schreef:...maar ik probeer simpelweg jouw willekeur in het gebruik van "ouderwets" en "vernieuwend" te begrijpen.
Dat rijtje ga ik niet langs, want je vraagt mij om zwart-wit te denken. Als ik een auto niet vernieuwend noem, hoeft hij ook niet ouderwets te zijn.
Laat ik het eens omdraaien, want ik ben aldoor aan het uitleggen en als de uitleg jou niet bevalt, duik je weer een andere weg in en vraagt dan weer om uitleg. Wat maakt deze Suzuki concept niet ouderwets?WizardOfOss schreef:Waarom zou Suzuki geen Swift-invloeden mogen toepassen in zijn eigen ontwerpen?
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Een MPV is een busje, dus met een tweedeurs buesje zit ik er dan toch niet zover naast. dat hatchback-voorkomen ontgaat mij totaal.ViveLaFrance schreef:Zoals ik eerder opsommend zei, een coupé-MPV met het voorkomen van een hatchback.
Wil jij hiermee nu beweren dat de Avantime geen raar ontwerp was dan?ViveLaFrance schreef:Grappig hoe jij toch even je smaak laat doorschemeren in een poging tot een algemene stellingWizardOfOss schreef:Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was
Dat kan dan ook best een antwoord zijn. Ik ben alleen benieuwd wanneer jij een raar ontwerp wél en wanneer niet vernieuwend vindt.ViveLaFrance schreef:Dat rijtje ga ik niet langs, want je vraagt mij om zwart-wit te denken. Als ik een auto niet vernieuwend noem, hoeft hij ook niet ouderwets te zijn.
Ik zie er gewoon een fris hedendaags ontwerp in, dat aansluit op de huidige designlijn van Suzuki en een paar hintjes naar hun verleden bevat. Als dat "ouderwets" is, zijn dan niet 99% van de auto's hartstikke ouderwets? Daarom zou ik dat woord niet zomaar te pas en te onpas willen gebruiken.ViveLaFrance schreef:Laat ik het eens omdraaien, want ik ben aldoor aan het uitleggen en als de uitleg jou niet bevalt, duik je weer een andere weg in en vraagt dan weer om uitleg. Wat maakt deze Suzuki concept niet ouderwets?
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)
Als 'raar' apart in positieve zin moet betekenen niet, maar in die context plaats jij de Avantime niet Ik zou hem eerder markant noemen.WizardOfOss schreef:Wil jij hiermee nu beweren dat de Avantime geen raar ontwerp was dan?
Zoals ik eerder in andere woorden zei, als iets nog nooit vertoond is en binnen zijn klasse volstrekt afwijkt van de norm.WizardOfOss schreef:Ik ben alleen benieuwd wanneer jij een raar ontwerp wél en wanneer niet vernieuwend vindt.
Eens, maar in mijn optiek maakt hem dat geforceerd ouderwets. Die hintjes naar het verleden zijn namelijk niet subtiel verwerkt, maar dat is mijn smaak Neem de SC 100-lijntjes, lijken ze volgens jou niet knullig met de redelijk moderne achterzijde in één gezichtsveld?WizardOfOss schreef:Ik zie er gewoon een fris hedendaags ontwerp in, dat aansluit op de huidige designlijn van Suzuki en een paar hintjes naar hun verleden bevat.
Wie doet dat dan?WizardOfOss schreef:Daarom zou ik dat woord niet zomaar te pas en te onpas willen gebruiken.
Vive la France, Vive la Différence