Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
De opvolger van de Espace gaat richting de wereld van de crossovers. Renault toont tijdens de IAA een conceptauto genaamd Initiale Paris om ons een beeld te geven. Initiale Paris is het toekomstige premiumlabel van Renault, dus we kunnen verwachten dat de Fransen richting luxe gaan. De Initiale Paris geeft invulling aan het thema 'wijsheid' als onderdeel van de 'Life Cycle', Renaults designstrategie waar we reeds 5 concepts van gezien hebben. Met een lengte van 4,85 m. is hij net zolang als de huidige Grand Espace, maar hij is 250 kg. lichter. Onder de kap ligt een nieuwe dieselmotor van 130 pk en 400 Nm.
Wat een schitterende auto, meteen bouwen! Hier word ik zo blij van
Misschien stoot het bepaalde Espace-rijders af, maar de tijd van conventionele grote MPV's is voorbij.
Wat een schitterende auto, meteen bouwen! Hier word ik zo blij van
Misschien stoot het bepaalde Espace-rijders af, maar de tijd van conventionele grote MPV's is voorbij.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 10 sep 2013, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Vreselijk .
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
@Chris, ik vraag me toch heel serieus af hoe je gereageerd zou hebben als hier een ander merkplaatje op had gezeten...
Vooral van opzij is dit toch gewoon een heel raar, langgerekt, vormloos ding? Hij doet me daardoor sowieso aan een eerdere Renault-concept van jaren geleden denken, kan er alleen niet op komen hoe dat ding heette. Maar ook qua details kan ik hem niet mooi vinden, die deuk in de flank smeekt welhaast om een schadehersteller, de achterste dakstijl lijkt op een omgekeerde Adam, de grille doet me eerder denken aan Dacia Lodgy dan de recente Renaults, voorbumper lijkt geleend van de MG 6, achterkant doet aan de vorige Mitsubishi Outlander denken, en ondanks de enorme (maar mooie) wielen lijken de wielkasten nog een paar maten te groot. Als dit een Chinees ontwerp was geweest zou ik het zomaar geloofd hebben, maar als ik dit zo zie kan ik alleen maar hopen dat de Espace nog heel lang mee blijft draaien...
Vooral van opzij is dit toch gewoon een heel raar, langgerekt, vormloos ding? Hij doet me daardoor sowieso aan een eerdere Renault-concept van jaren geleden denken, kan er alleen niet op komen hoe dat ding heette. Maar ook qua details kan ik hem niet mooi vinden, die deuk in de flank smeekt welhaast om een schadehersteller, de achterste dakstijl lijkt op een omgekeerde Adam, de grille doet me eerder denken aan Dacia Lodgy dan de recente Renaults, voorbumper lijkt geleend van de MG 6, achterkant doet aan de vorige Mitsubishi Outlander denken, en ondanks de enorme (maar mooie) wielen lijken de wielkasten nog een paar maten te groot. Als dit een Chinees ontwerp was geweest zou ik het zomaar geloofd hebben, maar als ik dit zo zie kan ik alleen maar hopen dat de Espace nog heel lang mee blijft draaien...
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Na een aanvankelijke "wow" valt hij toch akelig tegen. Ik weet dat autofabrikanten tegenwoordig het trucje van de grote wielen toepassen om een te grote auto kleiner te laten lijken, maar hier zijn ze toch echt een maatje té groot. Nog iets grotere wielen en het zou een moderne interpretatie van een paardenkoets kunnen zijn.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Misschien een ideetje voor een alternatieve hybride? Benzinemotor onder de kap, ondersteund door een een stel paarden voor de auto? Dat zou hem meteen geschikt maken voor een terugkeer op de Amerikaanse markt, eindelijk een auto geschikt voor de Amish...HondArd schreef:Nog iets grotere wielen en het zou een moderne interpretatie van een paardenkoets kunnen zijn.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Buiten het suggestieve om, hier valt geen antwoord op te geven, omdat een "ander merkplaatje" hier niet mee komt.WizardOfOss schreef:@Chris, ik vraag me toch heel serieus af hoe je gereageerd zou hebben als hier een ander merkplaatje op had gezeten...
Ondelios? Die was lomp en vormloos.WizardOfOss schreef:Hij doet me daardoor sowieso aan een eerdere Renault-concept van jaren geleden denken, kan er alleen niet op komen hoe dat ding heette.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Klopt, maar die maken ook genoeg auto's van vergelijkbare lelijkheid.ChrisRenault schreef:Buiten het suggestieve om, hier valt geen antwoord op te geven, omdat een "ander merkplaatje" hier niet mee komt.
Nope, ik zit aan iets vierkanters te denken, meer in de stijl van de Vel Satis en Koleos concepts. Die Ondelios had ik al zo ongeveer verdrongen, die is inderdaad nog net een fractie lelijker dan dit misbaksel.ChrisRenault schreef:Ondelios? Die was lomp en vormloos.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Goh, mij werd wel eens verweten dat ik meningen als waarheden verkondig. Nou ja, ik weet wie het typt, want dit staat erbovenWizardOfOss schreef:Klopt, maar die maken ook genoeg auto's van vergelijkbare lelijkheid.ChrisRenault schreef:Buiten het suggestieve om, hier valt geen antwoord op te geven, omdat een "ander merkplaatje" hier niet mee komt.
Ik vind het jammer dat je mijn oprecht oordeel in twijfel trekt. Renault benader ik ook kritisch, ik denk zelfs kritischer. Het is toch niet zo vreemd dat ik deze auto kan waarderen? Renault durft een conventionele grote MPV op te laten volgen door een crossover waarvan de Initiale Paris een voorbode is. Het resultaat vind ik fris, anders dan anders en bovenal typisch Renault gezien het front (een Lodgy ziet er volgens mij anders uit, maar kan me vergissen ), de soepele lijnen richting de achterkant (zo'n deuk zorgt ervoor dat hij vloeiender oogt, BMW is daar ook goed in) en de markante achterzijde waarin ik moderne Renaults herken. Daarnaast geeft deze auto mij hoop dat we ooit een Avantime II gaan zien Ja, daar word ik enorm vrolijk van, durf bestaat nog in autoland. Een niet nader te noemen ander merk presenteert in Frankfurt een concept waar zelfs een beginnend ontwerper zich voor zou schamen.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Tsja, dat vat het denk ik al goed samen: jij noemt het "hoop", ik denk eerder aan "angst".ChrisRenault schreef:Daarnaast geeft deze auto mij hoop dat we ooit een Avantime II gaan zien
Is durf ooit weggeweest dan?ChrisRenault schreef:Ja, daar word ik enorm vrolijk van, durf bestaat nog in autoland.
Nu ben ik eigenlijk toch benieuwd welk merk je in gedachten hebt, want tot nu komt het merendeel van de concepts in Frankfurt hiervoor in aanmerkingChrisRenault schreef:Een niet nader te noemen ander merk presenteert in Frankfurt een concept waar zelfs een beginnend ontwerper zich voor zou schamen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Renault Initiale Paris (Frankfurt 2013)
Dat zeg ik niet, ik constateer alleen dat 'durf' nog bestaat. De branche kent al genoeg risicoloze ontwerpen. En VAG is zeker niet de enige.WizardOfOss schreef:Is durf ooit weggeweest dan?ChrisRenault schreef:Ja, daar word ik enorm vrolijk van, durf bestaat nog in autoland.
Vive la France, Vive la Différence