Suzuki Hustler (Tokyo Motor Show 2013)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Suzuki Hustler (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

Ook van de hand van Suzuki, de Hustler. De naam doet iets anders vermoeden, maar de Japanners denken een nieuw segment te hebben verzonnen namelijk dat van de mini crossover. Naast de normale Hustler introduceert Suzuki de Hustler Coupé. Over productie wordt niets gezegd.

http://i.imgur.com/sY4sqTy.jpghttp://i.imgur.com/ctUJdOp.jpg
http://i.imgur.com/t3s9tIi.jpghttp://i.imgur.com/8jGPcVP.jpg

I'm a hustler baby! Euh nee, niet met dit monstertje :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door HondArd »

Dit vind ik dan weer geinig. En op het eerste gezicht minimale buitenmaten met maximale binnenruimte.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door WizardOfOss »

De naam is wat dubieus, maar verder vind ik het juist wel geinig karretjes, vooral die "coupé". Maar wel echt iets voor Japan, voor hier zullen ze toch wel te klein zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door Leeuw »

Best een geinig ding, maar zal hier jammerlijk falen, waar "iedereen" graag in een grijze/zwarte vag rijdt.
En als het anders en hipper mag zijn moet het een retro mini of 500 zijn... :yawn:
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door nvdw »

Die coupé is echt de shit. Simpelweg het dakje iets verlaagd à la Rover P5 :clown:

Dit soort dingen slaat in Nederland (of überhaupt buiten Japan) niet aan omdat het veel te klein is (3,4 bij 1,5 meter) en omdat de prijs-prestatieverhouding niet klopt. Kei cars zijn relatief duur maar dat is in Japan te billijken omdat je er allerlei andere voordeeltjes voor terug krijgt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:Dit soort dingen slaat in Nederland (of überhaupt buiten Japan) niet aan omdat het veel te klein is (3,4 bij 1,5 meter) en omdat de prijs-prestatieverhouding niet klopt. Kei cars zijn relatief duur maar dat is in Japan te billijken omdat je er allerlei andere voordeeltjes voor terug krijgt.
Dat een auto aan de buitenkant klein is hoeft niet te betekenen dat die krap van binnen is. Een Fiat Panda van de eerste serie is net zo groot. En een prijs/prestatieverhouding die niet klopt? Je krijgt best veel auto voor dat geld, ondanks dat dit niet in omvang te zien is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Een Fiat Panda van de eerste serie is een 30 jaar oud ontwerp, die zou in die vorm nu onverkoopbaar zijn, met de veiligheidseisen van nu zou de binnenruimte sowieso een stuk minder zijn. Niet voor niets is de huidige Panda net als alle A-segmenters toch een aardig slagje gegroeid.

En wat betreft keicars, die zijn vaak relatief duur, ook in Japan niet of nauwelijks goedkoper dan een B-segmenter. Ze worden dan ook niet zozeer als goedkope boodschappenauto's gezien, maar als wat kleiner uitgevallen volwaardige auto's, die puur door de wettelijke regelingen bestaansrecht hebben. Een karretje als dit zal hier in Nederland al snel boven de 15 mille uitkomen, wie gaat dat ervoor betalen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Een Fiat Panda van de eerste serie is een 30 jaar oud ontwerp, die zou in die vorm nu onverkoopbaar zijn, met de veiligheidseisen van nu zou de binnenruimte sowieso een stuk minder zijn. Niet voor niets is de huidige Panda net als alle A-segmenters toch een aardig slagje gegroeid.
Ik vraag me af of de toename in buitenmaten enkel het gevolg is van de echte veiligheidseisen. Het is vooral het gevoel van veiligheid wat die extra buitenmaten oplevert, maar in de EuroNCAP botsproeven komen die extra buitenmaten (terwijl de binnenmaten nagenoeg gelijk blijven of zelfs krimpen) niet altijd ten goede aan de echte veiligheid.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, bij veel mensen speelt hun gevoel toch wel een belangrijke rol in de aankoopbeslissing. Misschien nog wel een grotere rol dan kille feiten.

Daarnaast, heb je weleens in bijvoorbeeld een Daihatsu Move gezeten, met nog iemand naast je? Dan zit je links tegen de deur aan, rechts schouder aan schouder. Dat is in de hedendaagse A-segmenters toch wel anders. En dat is toch het verschil tussen een breedte van 1,48 of van zo'n 1,65.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Daarnaast, heb je weleens in bijvoorbeeld een Daihatsu Move gezeten, met nog iemand naast je? Dan zit je links tegen de deur aan, rechts schouder aan schouder.
Dat gevoel ken ik heel goed, van een toertochtje met een Trabi. Van de ene kant was het gevoel van veiligheid totaal weg (en mijn toen zwangere vrouw en ik moesten zeker geen ongeluk ermee krijgen), maar daar kreeg je zo veel overzicht rondom (en actieve veiligheid) voor terug.
WizardOfOss schreef:Dat is in de hedendaagse A-segmenters toch wel anders. En dat is toch het verschil tussen een breedte van 1,48 of van zo'n 1,65.
En van die 17cm extra breedte kan zo de helft vanaf wat enkel aan het gevoel van extra veiligheid bijdraagt. En dat gevoel zal voor veel mensen inderdaad meespelen in de aankoopbeslissing.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie