Suzuki Hustler (Tokyo Motor Show 2013)
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Suzuki Hustler (Tokyo Motor Show 2013)
Ook van de hand van Suzuki, de Hustler. De naam doet iets anders vermoeden, maar de Japanners denken een nieuw segment te hebben verzonnen namelijk dat van de mini crossover. Naast de normale Hustler introduceert Suzuki de Hustler Coupé. Over productie wordt niets gezegd.
I'm a hustler baby! Euh nee, niet met dit monstertje
I'm a hustler baby! Euh nee, niet met dit monstertje
Vive la France, Vive la Différence
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Dit vind ik dan weer geinig. En op het eerste gezicht minimale buitenmaten met maximale binnenruimte.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
De naam is wat dubieus, maar verder vind ik het juist wel geinig karretjes, vooral die "coupé". Maar wel echt iets voor Japan, voor hier zullen ze toch wel te klein zijn.
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Best een geinig ding, maar zal hier jammerlijk falen, waar "iedereen" graag in een grijze/zwarte vag rijdt.
En als het anders en hipper mag zijn moet het een retro mini of 500 zijn...
En als het anders en hipper mag zijn moet het een retro mini of 500 zijn...
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Die coupé is echt de shit. Simpelweg het dakje iets verlaagd à la Rover P5
Dit soort dingen slaat in Nederland (of überhaupt buiten Japan) niet aan omdat het veel te klein is (3,4 bij 1,5 meter) en omdat de prijs-prestatieverhouding niet klopt. Kei cars zijn relatief duur maar dat is in Japan te billijken omdat je er allerlei andere voordeeltjes voor terug krijgt.
Dit soort dingen slaat in Nederland (of überhaupt buiten Japan) niet aan omdat het veel te klein is (3,4 bij 1,5 meter) en omdat de prijs-prestatieverhouding niet klopt. Kei cars zijn relatief duur maar dat is in Japan te billijken omdat je er allerlei andere voordeeltjes voor terug krijgt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Dat een auto aan de buitenkant klein is hoeft niet te betekenen dat die krap van binnen is. Een Fiat Panda van de eerste serie is net zo groot. En een prijs/prestatieverhouding die niet klopt? Je krijgt best veel auto voor dat geld, ondanks dat dit niet in omvang te zien is.nvdw schreef:Dit soort dingen slaat in Nederland (of überhaupt buiten Japan) niet aan omdat het veel te klein is (3,4 bij 1,5 meter) en omdat de prijs-prestatieverhouding niet klopt. Kei cars zijn relatief duur maar dat is in Japan te billijken omdat je er allerlei andere voordeeltjes voor terug krijgt.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Een Fiat Panda van de eerste serie is een 30 jaar oud ontwerp, die zou in die vorm nu onverkoopbaar zijn, met de veiligheidseisen van nu zou de binnenruimte sowieso een stuk minder zijn. Niet voor niets is de huidige Panda net als alle A-segmenters toch een aardig slagje gegroeid.
En wat betreft keicars, die zijn vaak relatief duur, ook in Japan niet of nauwelijks goedkoper dan een B-segmenter. Ze worden dan ook niet zozeer als goedkope boodschappenauto's gezien, maar als wat kleiner uitgevallen volwaardige auto's, die puur door de wettelijke regelingen bestaansrecht hebben. Een karretje als dit zal hier in Nederland al snel boven de 15 mille uitkomen, wie gaat dat ervoor betalen?
En wat betreft keicars, die zijn vaak relatief duur, ook in Japan niet of nauwelijks goedkoper dan een B-segmenter. Ze worden dan ook niet zozeer als goedkope boodschappenauto's gezien, maar als wat kleiner uitgevallen volwaardige auto's, die puur door de wettelijke regelingen bestaansrecht hebben. Een karretje als dit zal hier in Nederland al snel boven de 15 mille uitkomen, wie gaat dat ervoor betalen?
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Ik vraag me af of de toename in buitenmaten enkel het gevolg is van de echte veiligheidseisen. Het is vooral het gevoel van veiligheid wat die extra buitenmaten oplevert, maar in de EuroNCAP botsproeven komen die extra buitenmaten (terwijl de binnenmaten nagenoeg gelijk blijven of zelfs krimpen) niet altijd ten goede aan de echte veiligheid.WizardOfOss schreef:Een Fiat Panda van de eerste serie is een 30 jaar oud ontwerp, die zou in die vorm nu onverkoopbaar zijn, met de veiligheidseisen van nu zou de binnenruimte sowieso een stuk minder zijn. Niet voor niets is de huidige Panda net als alle A-segmenters toch een aardig slagje gegroeid.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Tsja, bij veel mensen speelt hun gevoel toch wel een belangrijke rol in de aankoopbeslissing. Misschien nog wel een grotere rol dan kille feiten.
Daarnaast, heb je weleens in bijvoorbeeld een Daihatsu Move gezeten, met nog iemand naast je? Dan zit je links tegen de deur aan, rechts schouder aan schouder. Dat is in de hedendaagse A-segmenters toch wel anders. En dat is toch het verschil tussen een breedte van 1,48 of van zo'n 1,65.
Daarnaast, heb je weleens in bijvoorbeeld een Daihatsu Move gezeten, met nog iemand naast je? Dan zit je links tegen de deur aan, rechts schouder aan schouder. Dat is in de hedendaagse A-segmenters toch wel anders. En dat is toch het verschil tussen een breedte van 1,48 of van zo'n 1,65.
Re: Suzuki Hustler (Tokyo 2013)
Dat gevoel ken ik heel goed, van een toertochtje met een Trabi. Van de ene kant was het gevoel van veiligheid totaal weg (en mijn toen zwangere vrouw en ik moesten zeker geen ongeluk ermee krijgen), maar daar kreeg je zo veel overzicht rondom (en actieve veiligheid) voor terug.WizardOfOss schreef:Daarnaast, heb je weleens in bijvoorbeeld een Daihatsu Move gezeten, met nog iemand naast je? Dan zit je links tegen de deur aan, rechts schouder aan schouder.
En van die 17cm extra breedte kan zo de helft vanaf wat enkel aan het gevoel van extra veiligheid bijdraagt. En dat gevoel zal voor veel mensen inderdaad meespelen in de aankoopbeslissing.WizardOfOss schreef:Dat is in de hedendaagse A-segmenters toch wel anders. En dat is toch het verschil tussen een breedte van 1,48 of van zo'n 1,65.
"The closest to reality car that money can buy"