Na de FCV-R concept die Toyota in 2011 reeds in Tokyo toonde en in doorontwikkelde vorm dit jaar in Frankfurt volgt nu deze FCV, een ogenschijnlijk wat realistischere variant als voorproefje voor een productieversie die in 2015 zou moeten gaan verschijnen. Uiteraard nog steeds voorzien van een brandstofcel, die goed zou zijn voor een vermogen van 100Kw.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Er zitten enkele aardige details in, maar er klopt werkelijk geen drol van, en-profil lijkt het nog wat, maar bij langer kijken valt telkens meer op wat een chaos van stylen.
Ik denk maar zo, ten opzichte van de eerdere concept van twee jaar geleden is dit toch wel een verbetering. Als ze in de twee jaar tot introductie nog zo'n sprong maken is ie bijna toonbaar
Het zou al een hoop schelen als ze die rare golf over de flank weg zouden laten, dat is toch de grootste boosdoener in het geheel
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Er klopt iets grondig niet aan het ontwerp. De wielbasis is te klein voor de lengte, de carosserielijn vanaf de motorkap tot en met de achterklep ligt te hoog waardoor de wielen veel te klein lijken. En dan de kieuwen naast de grille onder de bumper... ik kan er maar niet aan wennen.
Leeuw schreef:Er zitten totaal geenenkele aardige details in, maar er klopt werkelijk geen drol van, en-profil lijkt het nog watvolledig uit balans, maar bij langer kijken valt telkens meer op wat een chaos van stylen het is.
Nah, dat gaat me toch een tikje te ver, zo vind ik die strook die vanuit de evenmin onaardige koplampen doorloopt an sich een leuke vondst die ik best in een productiemodel terug zou willen zien. Alleen dan wel in een beter totaalontwerp graag...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!