Op het circuit is succes voor de Deltawing vooralsnog uitgebleven, toch Nissan nu als vervolg daarop een concept voor een straatversie daarvan: de BladeGlider. Een driezitter met de karakteristieke driehoekige vorm, waarbij de bestuurder in het midden zit. De gewichtsverdeling is 30:70, wat samen met de vorm voor een geweldig stuurgedrag zou moeten zorgen. Voor de aandrijving zorgen in de wielen geplaatste elektromotoren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Het nut ontgaat me bij een raceauto net zo goed, maar als het daar werkt, waarom hier dan niet? Het lijkt me alleen zo vreemd om te rijden, volgens mij heb je totaal geen gevoel van de breedte van de auto.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Heb je dat niet met elke als auto bedoeld vervoersmiddel waarvan de chauffeur in het midden zit en/of waar de voor en achterwielen niet in 1 lijn staan? Daarnaast lijkt een massaverdeling van 30% voor en 70% achter me nou net niet bevorderlijk voor een goed stuurgedrag
Ook al zit je in het midden, je hebt normaal gesproken wel een gevoel bij de breedte van de neus, en de rest van de auto kan dan normaal gesproken volgen. En ook al is de achterkant dan soms breder, het verschil is nooit zo extreem. Hooguit bij een trike, maar daar zit je bovenop het breedste deel en heb je ook veel meer overzicht dan bij een auto waar je in zit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!