Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Voor de verandering nog wat Japans nieuws NIET vanuit Tokyo, in LA is nu eenmaal ook een autoshow aan de gang. Daar toont Honda deze FCEV, oftewel heel creatief Fuel Cell Electric Vehicle. Een productieversie hiervan zou in 2015 in de showroom moeten komen te staan.

Ten opzichte van de eerder FCX Clarity zou de brandstofcel nu 33% compacter zijn, waardoor de gehele "aandrijflijn" nu onder de motorkap past. tegelijkertijd is de capaciteit met 60% toegenomen, zodat je nu tot 480km zou moeten kunnen komen op een tank waterstof.

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Een productieversie hiervan zou in 2015 in de showroom moeten komen te staan.
Dus voor Honda betekent dit niet vóór 2020 :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, wie weet. Maar goed, dan weten we nu ook meteen wel ongeveer wanneer we een VAG-brandstofcel kunnen gaan verwachten, ik gok in 2025 de eerste concept, en dan rond 2035 een productoemodel.

Overigens wel apart dat ze na de FCX Clarity nu juist weer met een veel extremere concept komen, je zou toch verwachten dat ze verder op dat model zouden voortborduren. Al moet ik wel zeggen dat dit er een stuk gaver uitziet. Waarschijnlijk ijdele hoop, maar het zou mooi zijn als ie ongeveer zo op de weg zou verschijnen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, wie weet. Maar goed, dan weten we nu ook meteen wel ongeveer wanneer we een VAG-brandstofcel kunnen gaan verwachten, ik gok in 2025 de eerste concept, en dan rond 2035 een productoemodel.
Gezien de twijfel van de VAG-top rondom het fenomeen 'hybride' vind ik dat erg optimistisch :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door HondArd »

Hopelijk zit het met de binnenruimte ook goed, maar het ziet er in ieder geval wel gaaf uit. Zou zo de nieuwe Insight kunnen worden.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Een productieversie hiervan zou in 2015 in de showroom moeten komen te staan.
Dus voor Honda betekent dit niet vóór 2020 :clown:
2020 is het niet geworden, maar Honda heeft de komst van hun waterstofauto wel uitgesteld tot maart 2016. Op de dag dat Toyota de naam 'Mirai' (betekent toekomst en vervangt 'Fuel Cell Sedan') bekendmaakte toont Honda de FCV Concept, een aangepaste FCEV. De actieradius zou gestegen zijn naar 480 km.

http://i.imgur.com/9sQ9Va1.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Ziet er nog steeds beter uit dan de Toyota, maar het futuristische van de eerste concept is er toch wel vanaf. Juist die "vleugels" rond de achterwielen oogden wel heel erg gaaf.

Verder is het uiteraard afwachten hoe lang het nog duurt voordat hij daadwerkelijk in de showroom staat, maar het blijft hoe dan ook een interessante ontwikkeling.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ziet er nog steeds beter uit dan de Toyota
Dat is eenzelfde open deur als de titel van een vandaag gepubliceerde AW-artikel: "Audi A4 gaat voor evolutie".
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Nah, er is altijd wel een kleine kans dat een Toyota mooier is dan de Honda-tegenhanger. De kans dat een Audi iets verrassends zou doen is daarentegen praktisch nihil. Ziet het als de kans dat TOP Oss kampioen wordt in de Jupiler League versus de kans dat ze de Champions League winnen...

(een vriend van me heeft toegezegd dat hij best bereid is een keer mee te gaan naar een wedstrijd van TOP, maar dan ook alleen als ze in eigen stadion de finale van de Champions League tegen Barca spelen. Anders niet.)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda FCEV (LA Auto Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ziet het als de kans dat TOP Oss kampioen wordt in de Jupiler League versus de kans dat ze de Champions League winnen...
Beide 0 :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie