Mini Clubman (Genève 2014)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door WizardOfOss »

Een nieuwe Mini betekent ook weer een nieuwe Clubman, vooralsnog als concept. Ten opzicht van z'n voorganger krijgt ie nu een deur erbij, het halve suicide-deurtje aan de rechterkant verdwijnt ten gunste van volwaardige portieren aan beide kanten. Met de dubbele deuren in plaats van een grote achterklep is het dus feitelijk een zesdeurs auto. Daarmee is het wel eerder een Maxi dan een Mini, de lengte bedraagt inmiddels 4,22, hij is 1,84 breed en 1,45 hoog.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

http://i.imgur.com/CUEsfBS.jpg http://i.imgur.com/ovjSra6.jpg http://i.imgur.com/76R2iwa.jpg http://i.imgur.com/JrJhZtJ.jpg
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door ViveLaFrance »

Gatverdamme! Hoe kun je als ontwerper niet zien dat de achterlichten niet staan? Kom op zeg! :bonk: Verder komt hij niet over als een verlengde Mini, maar meer als een crossover-achtig voertuig. Oké, de Countryman is lelijker, maar dit lijkt ook nergens op. Nee, Mini moet zich echt gaan herpakken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door WizardOfOss »

Ik kan er toch ook niet al te positief over zijn, van voren gezien gaat ie er weliswaar wat op vooruit, door de toegenomen lengte oogt ie een stuk minder vadsig dan z'n driedeurs zusje. Alleen dan de achterkant, meer specifiek die achterlichten inderdaad. En volgens mij bedachten ze iets te laat dat er nog ergens een logo opgeplakt moest worden?

BMW begon zo goed met Mini, maar inmiddels lijken ze toch aardig het spoor bijster.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Gatverdamme! Hoe kun je als ontwerper niet zien dat de achterlichten niet staan?
Ik denk de ontwerper wel, maar die hebben niets meer te zeggen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door ViveLaFrance »

Wel een beetje mag ik hopen. Je zet als ontwerper toch je handtekening onder een ontwerp dat voor altijd in het portfolio staat.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door nvdw »

Het ontwerpen van een nieuwe Mini zal altijd een ondankbare taak zijn. Je wordt opgescheept met een vormentaal die niets te maken heeft met de eisen die we nu aan auto's stellen en dan is het kunstje ook al een keer eerder gedaan, op een manier die eigenlijk niet meer te overtreffen is. Tegen datzelfde probleem lopen Fiat (500) en Ford (Mustang) ook aan. Want hoe vernieuw je een auto die is geïnspireerd op een oud design?

Wat voor de Clubman extra hard aankomt is dat er nu blijkbaar extra functionaliteit ten opzichte van het oude model is geëist. En hoe slecht dat ook voor elkaar was bij de vorige Clubman, de proporties klopten wel. Die zijn nu dus zoek. Ik denk dat die achterlichten (samen met de reflectoren in de bumper en de handgrepen) er voor moeten zorgen dat het optisch allemaal wat compacter wordt. De nieuwe Mini is namelijk aanmerkelijk breder geworden (1,84m, dat is ruim 15 cm extra!). Al zal de auto op deze manier een tweede setje 'noodlichtjes' moeten krijgen à la Opel Insignia of Audi Q5.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:Al zal de auto op deze manier een tweede setje 'noodlichtjes' moeten krijgen à la Opel Insignia of Audi Q5.
En dat gaat onherroepelijk ten koste van de bagageruimte.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mini Clubman (Genève 2014)

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:
nvdw schreef:Al zal de auto op deze manier een tweede setje 'noodlichtjes' moeten krijgen à la Opel Insignia of Audi Q5.
En dat gaat onherroepelijk ten koste van de bagageruimte.
Lijkt me in de basis geen aspect waar een Mini in uitblinkt.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie