Venucia VOW (Shanghai 2015)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door WizardOfOss »

En om nog maar even door te gaan met oud nieuws, in Shanghai staat deze Venucia VOW. Voor wie nog nooit van Venucia gehoord heeft, dit is een submerk van Dongfeng, een concern dat op zijn beurt weer joint-ventures heeft met o.a. Nissan, Honda, PSA Renault en Kia. Van alles wat dus, waarbij het dan toch opmerkelijk is dat hoewel Venucia onder Dongfeng-Nissan valt het design mij toch meer aan een mix van Peugeot en DS deed denken. Zelf zeggen ze dat het geïnspireerd is op de Salar de Uyuni zoutvlakte in Bolivia...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door nvdw »

Venucia is de naam waaronder Nissan met Dongfeng elektrische woages verkoopt ivm allerlei regeltjes in China rondom subsidies. Die krijg je als buitenlandse fabrikant alleen als de auto's in China geproduceerd worden met een Chinese partner onder een apart Chinees merk.
Dat van die zoutvlakte snap ik ook niet. Wel dat het daar heel droog is en van dehydrateren ga je rare dingen doen. Zoals vergeten dat je deze auto voor Nissan maakt en niet voor je andere partner Peugeot :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

Afgeraffeld flutwerkje :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Beetje kort door de bocht. Ook al is het bepaald geen toonbeeld van originaliteit, hij ziet er wel stukken beter uit dan een X4 of die gedrochten van Mercedes. Misschien moeten ze er ook maar gewoon een leeuw op plakken, zou best een aanwinst zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Beetje kort door de bocht. Ook al is het bepaald geen toonbeeld van originaliteit, hij ziet er wel stukken beter uit dan een X4 of die gedrochten van Mercedes.
Een oordeel. Gevolgd door enige bijval. Daarna een poging om de auto nog een beetje op te hemelen middels een in mijn optiek misplaatste vergelijking, want hoewel ik het met je eens ben wat betreft de X4 en MB-SUV's, die lijken vooral op elkaar en niet op meerdere, andere modellen.

Daarom houd ik het bij mijn mening: afgeraffeld flutwerkje.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Ik vind het anders toch best knap dat een afgeraffeld flutwerkje er zoveel beter uitziet dan zowat alle eerdere pogingen een SUV met een coupé te combineren. Sterker nog: dit afgeraffelde flutwerkje met Peugeot-trekjes ziet er ook stukken beter uit dan de SUV's die Peugeot zelf op de markt heeft gebracht. Nu behoren die beide prestaties niet tot de grootste uitdagingen in het leven, maar toch.

Laat ik het anders stellen: stel dat de Peugeot-tak van Dongfeng deze auto gepresenteerd had, was het dan nog steeds een afgeraffeld flutwerkje geweest?

Wat ik me dan wel afvraag is in hoeverre het mogelijk zou zijn dat een afgekeurd ontwerp van de ene tak van een concern alsnog door een andere tak opgepakt zou kunnen worden.

Nee, bij een afgeraffeld flutwerkje denk ik dan toch eerder aan de Qoros 2 concept, en dat terwijl Qoros juist altijd zo omzichtig (om niet te zeggen retetraag) te werk ging:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

Ik snap niet waarom je je in tig bochten wringt om mijn mening te willen bagatelliseren dan wel te veranderen. Gaat je niet lukken ;) En een zoveelste insinuatie alsof ik, in dit geval, auto's met een leeuw erop anders zou beoordelen t.o.v. auto's zonder leeuw duidt juist op jouw vooringenomen manier van het lezen van mijn reacties.

Ik vind het een mislukte combinatie van DS, Mitsubishi, BMW en een vleugje SsangYong. Jij vindt hem, ja wat eigenlijk? Je bent druk met de expliciete meningen van anderen te beschouwen, maar zelf iets vinden...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik kan me nu eenmaal niet aan de indruk onttrekken dat er nogal eens met twee maten gemeten wordt. Maar goed, uiteraard mag jij ook jouw mening hebben.

Het viel me bij Autoweek ook al op (en dat heb ik ook daar laten weten) dat ze nog steeds uitsluitend negatief lijken te kunnen doen over China, blijkbaar stond de hele beursvloer nog steeds vol met kopieën, maar een serieus woordje kan er nauwelijks vanaf. Zonder China nu direct tot design-grootmacht te verheffen denk ik dat de Chinese auto's van de laatste jaren, waaronder ook deze concept die op een Europese beurs echt niet uit de toon zou vallen, toch duidelijk maken dat de Chinese autoindustrie in een enorm tempo volwassen aan het worden is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, ik kan me nu eenmaal niet aan de indruk onttrekken dat er nogal eens met twee maten gemeten wordt. Maar goed, uiteraard mag jij ook jouw mening hebben.
Dus naast ikzelf, die gematigd (!) negatief was over de Nissan Lannia, konden ook Niels en Tom, die vrij hard (!) waren voor de Nissan Lannia, jou automatisch betichtten van meten met twee maten? Je was als Nissan Almera-rijder namelijk redelijk positief. Nu ik erover denk, de Nissan Pulsar kan in jouw ogen ook niks fout doen. Zou bijna aan projectie denken.
WizardOfOss schreef:waaronder ook deze concept die op een Europese beurs echt niet uit de toon zou vallen, toch duidelijk maken dat de Chinese autoindustrie in een enorm tempo volwassen aan het worden is.
Welke rol speelt de Venucia VOW daarin volgens jou?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Venucia VOW (Shanghai 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Uiteraard vind ik de Lannia alleen maar mooi vanwege de Almera, heb je ooit anders gedacht dan? En over de Pulsar heb ik inderdaad ook alleen maar jubelberichten geplaatst. Het is dan ook de op één na mooiste C-segmenter ooit. Na de Almera uiteraard.
ViveLaFrance schreef:Welke rol speelt de Venucia VOW daarin volgens jou?
Een Chinese concept die niet onderdoet voor de gemiddelde Europese concept, da's toch wel wat anders dan de vooral lachwekkende auto's van een paar jaar geleden. Ze moeten alleen even wat beter hun verschillende partners uit elkaar leren houden, maar wat mij betreft heeft Venucia hiermee een aanzienlijk betere concept voor een dergelijke auto neergezet dan Peugeot zelf met hun Quartz. Daarop leken de bewoordingen "Afgeraffeld flutwerkje :sick: " me dan toch eerder op z'n plaats.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie