BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

BMW ziet een sedan van de 1-serie wel zitten en toont in Los Angeles een conceptauto. Hij krijgt voorwielaandrijving en zal in 2017 op de markt komen.

http://i.imgur.com/MjYCPLO.jpghttp://i.imgur.com/XD9DYxx.jpg
http://i.imgur.com/i1qzfeG.jpghttp://i.imgur.com/JrJ5OIO.jpg
http://i.imgur.com/8yU31R2.jpghttp://i.imgur.com/w1J10Mp.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Op zich helemaal niet verkeerd, voor een relatief compacte sedan is ie naar huidige normen zelfs best elegant. Alleen is het wel erg duidelijk te zien dat ie aandrijving op de verkeerde wielen heeft, dat komt de proporties niet ten goede.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

Opzich niet verkeerd inderdaad, maar wederom de bekende BMW-weg.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Alleen is het wel erg duidelijk te zien dat ie aandrijving op de verkeerde wielen heeft, dat komt de proporties niet ten goede.
Ik dacht dat we dit stadium al lang en breed voorbij waren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het gaat in dit geval ten koste van het uiterlijk, dus alleen daarom al verkeerd. Maar goed, als deze BMW nu ineens tot de ruimste auto's in het C-segment zou gaan behoren valt het te vergoelijken dat ze hun principes laten varen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door HondArd »

Een voorwielaandrijver hoeft er niet uit te zoen alsof het een typische voorwielaandrijver configuratie heeft. BMW maakt ook vierwielaandrijvers waarbij de basis een achterwielaandrijver is. Schakel de achterwielaandrijving uit en je hebt een voorwielaandrijver met een heel ander uiterlijk. De configuratie van deze compact sedan verraadt eerder dat de motor dwars voorin staat, dat staat helemaal los van welke wielen aangedreven worden. Alhoewel een dwars geplaatste motor voorin veelal wel wordt gecombineerd met aandrijving op de wielen aldaar.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Tuurlijk, een configuratie waarmee de voorwielaandrijving te camoufleren valt is best mogelijk, maar wat is dan nog het voordeel daarvan?

Los van goed of slecht, wat mij betreft behoort achterwielaandrijving net zozeer tot het BMW-DNA als AWD bij Subaru. Niet voor niets spraken ze zelf altijd over "standaardaandrijving". Dan moet je als merk wat mij betreft met een hele goede reden komen dat zomaar overboord te kieperen.

En natuurlijk is dit niet de eerste uitzondering, maar busjes en SUV's zijn toch al dubieuze buitenbeentjes. Bij een sedan met traditioneel toch nadrukkelijk sportieve aspiraties is dat toch een ander verhaal. Het maakt niet uit hoe goed ze hem maken, BMW verliest daarmee toch z'n voornaamste onderscheidende kenmerk in dit segment. En dat vind ik jammer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door Leeuw »

Vrij generieke moderne auto, maar wel een mooie.

Echter -en dat mis ik bij heel veel moderne auto's- maakt het totaal geen hebbuh gevoel los, zo enorm braaf en makkelijk voor het oog, net een AM.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Los van goed of slecht, wat mij betreft behoort achterwielaandrijving net zozeer tot het BMW-DNA als AWD bij Subaru.
Dat laatste is niet helemaal vanzelfsprekend. Afhankelijk van het concept leverde Subaru voorheen achterwielaandrijvertjes en voorwielaandrijvers waar je bij sommige modellen ook kon kiezen voor aandrijving op 4 wielen, maar niet bij allemaal. Vivio, Trezia, MIni Jumbo enkel voorwielaandrijving, BRZ is er alleen met achterwielaandrijving. En zelfs Saab stapte ooit van zijn DNA af door grotere motoren dan 4-pitters te leveren (al dan niet gedwongen door toenmalig moederconcern GM).
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW Compact Sedan (Los Angeles 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Bij de kleintjes was AWD inderdaad een optie (wellicht hier niet altijd beschikbaar), en de Trezia en in iets mindere mate de BRZ zijn en blijven nu eenmaal omgelabelde Toyota's. Maar stel je nu eens voor dat de volgende Impreza of Legacy niet meer met AWD leverbaar zou zijn: reken maar dat elke Subaru-liefhebber dan diep teleurgesteld zou zijn. Dat is het gevoel wat ik nu heb nu BMW bij de kernmodellen van z'n programma z'n principes overboord begint te kieperen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie