Opel GT (Genève 2016)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Opel GT (Genève 2016)

Bericht door HondArd »

Ik denk eerlijk gezegd dat de markt voor kleine, betaalbare sportwagentjes weer een beetje in de lift zit. Je ziet ze niet vaak rijden, maar de Toyota GT86/Subaru BRZ hebben het segment eigenlijk weer op de kaart gezet met een auto die voor meer dan 100% doet dan waar hij voor ontwikkeld is (de meeste smiles per hour ipv miles per hour). Een concurrent erbij zou het segment er alleen maar op vooruit laten gaan, omdat dat elkaar scherp houdt en ze zullen er allebei mee winnen.
Het betaalbare roadstersegment lag begin jaren '90 ook compleet op zijn gat toen Mazda daar instapte met de MX-5, maar inmiddels zijn er meerdere merken die in meer of mindere mate brood zien in dit segment. Ik zou niet weten waarom het met dit soort auto's ook niet gewoon moet gaan lukken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Opel GT (Genève 2016)

Bericht door Martin »

De Scirocco is in Nederland niet meer leverbaar en de RCZ krijgt geen opvolger. Dat zou een hint kunnen zijn dat de markt niet groot is.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Opel GT (Genève 2016)

Bericht door HondArd »

De markt is inderdaad niet groot maar waren de Scirocco en de RCZ goede auto's? Een collega van mij heeft zo'n Golf V,5 en vindt hem eigenlijk helemaal niets, kwalitatief was zijn vorige auto (Mercedes A bouwjaar 2002) een heel stuk beter. En de RCZ? Dat is gewoon een model om er na 1 generatie meteen mee te stoppen, anders wordt het net zo'n zielig verhaal als de Audi TT. De RCZ is gewoon niet geschikt om op door te evolueren.
Voor een goede, betaalbare sportwagen met (vooruit dan maar) achterwielaandrijving die het vooral van het plezier dan van de prestaties moet hebben zal denk ik best een markt(je) zijn, de GT86/BRZ bewijst het. Koppel er desnoods een cup aan vast (wat Toyota met de GT86 doet) en de kansen op succes worden (denk ik) groter.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Opel GT (Genève 2016)

Bericht door Martin »

Ik moet wel zeggen dat ik de RCZ graag met achterwielaandrijving had gezien. Bij voorkeur met een middenmotor zoals de MR2.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie