DS E-Tense (Genève 2016)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

DS zal in de loop der tijd het modellenaanbod uitbreiden met grote sedans en SUV’s, maar toont in Genève een voorbode van een elektrische sportwagen. De E-Tense (4,72 x 2,08 x 1,29 m.) weegt 1.800 kilogram, beschikt over een elektromotor van 400 pk/512 Nm, sprint daarmee in 4,5 seconden naar 100 km/h en houdt op met accelereren bij 250 km/h. Als actieradius geven de Fransen 310 km. op.

http://i.imgur.com/ReMgh2p.jpghttp://i.imgur.com/FKdGofV.jpg
http://i.imgur.com/yTJeH3f.jpghttp://i.imgur.com/2SKdkOU.jpg
http://i.imgur.com/wXN7I8F.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door HondArd »

Wel absurd breed. Maar goed, het is een concept dus dat valt voor een eventueel productiemodel er wel wat van af te "leuken". Leuke hint trouwens naar de ultieme DS (de SM), in plaats van 2x3 koplampen nu 2x4. Voor een productiemodel niet vergeten dat de voorste kentenplaat ook achter een (plexi)glas plaat terecht moet komen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door Leeuw »

Cool ding zeg, er blijft genoeg leuks over als het allemaal iets normaler wordt bij een productiemodel.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door WizardOfOss »

Gaaf, al moet ik dan ergens toch gelijk met weemoed weer aan de GT by Citroën denken. Hopelijk is deze concept een beter lot beschoren, en hopelijk wachten ze daar dan ook niet te lang mee.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Gaaf, al moet ik dan ergens toch gelijk met weemoed weer aan de GT by Citroën denken.
Ja dat was zo'n enorm bazending, echt geweldig. :worshippy:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

Oeh wat een mislukte voorzijde! Daarna wordt het steeds beter. Al vraag ik me altijd af waarom een elektrische auto dergelijke grote luchtinlaten nodig heeft.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door HondArd »

Electromotoren willen ook wel eens heet worden.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

Snap ik, maar vast niet erger dan verbrandingsmotoren en auto's met dergelijke motoren hebben vaak al onnodig grote luchtinlaten.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door HondArd »

Het hoeven niet allemaal luchtinlaten te zijn, het kan ook een manier zijn om lucht op een gecontroleerde manier door de auto te leiden. Voor het genereren van extra neerwaartse druk zonder dat je daar opzichtige spoilers voor nodig hebt en/of om de luchtweerstand te verlagen. LMP1 en LMP2 auto's hebben die tegenwoordig volop. Mochten die kieuwen geen luchtstromingsvoordeel opleveren hadden ze er nog steeds als XJR9-LM's, 956-jes of 787B's uit gezien.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: DS E-Tense (Genève 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Het hoeven niet allemaal luchtinlaten te zijn, het kan ook een manier zijn om lucht op een gecontroleerde manier door de auto te leiden.
Ook dan wordt lucht binnengelaten hè ;) Ik snap dat het meerdere functies heeft, maar bij sommige modellen vraag ik me ernstig af of de toepassing van luchtinlaten vooral voor de ontwerpers interessant is.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie