Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ja hé, niet ineens het criterium veranderen. Spyker bestaat, dus doet iets goed.
Oh je vergelijking was serieus? Ik dacht dat een autofabrikant auto's fabriceerde. Nou goed, dan bestaat Saab ook nog. Op een bepaalde manier. Failliet gaan is het nieuwe niet failliet gaan! :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, het is mij al een paar keer opgevallen dat er nog altijd enkele echte Saab-dealers zijn in ons land. Maar waarin ze dan precies dealen?

Uiteraard was het vergelijk niet helemaal serieus, maar laten we even heel realistisch zijn: ook Aston Martin stond er de afgelopen jaren tamelijk beroerd voor. Er zijn bedrijven voor minder ten onder gegaan. Dus om nu hun beleid "slimmer" te vinden dan dat van een financieel uitermate gezonde semi-concurrent gaat mij toch echt te ver.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Nou ja, het is mij al een paar keer opgevallen dat er nog altijd enkele echte Saab-dealers zijn in ons land. Maar waarin ze dan precies dealen?
Zweeds Autohuis Joel in Groningen loopt als een trein. Vooral de tweedehandse Saabs zijn erg populair.
WizardOfOss schreef:Dus om nu hun beleid "slimmer" te vinden dan dat van een financieel uitermate gezonde semi-concurrent gaat mij toch echt te ver.
Neenee, ik had het niet over het totale beleid, maar over de samenwerking met Zagato. Als je voor een vergelijkbaar gemotoriseerde auto het drievoudige kunt vragen dan doe je iets goed.

We gaan de discussie niet opnieuw doen, inmiddels zijn de standpunten wel bekend. In een steeds meer genivelleerde industrie juich ik auto's als de Vanquish Zagato toe :thumbup: Mijn handen gaan niet op elkaar van een voorheen sportwagenmerk dat een zoveelste SUV leent van zustermerken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Neenee, ik had het niet over het totale beleid, maar over de samenwerking met Zagato. Als je voor een vergelijkbaar gemotoriseerde auto het drievoudige kunt vragen dan doe je iets goed.
Maar houden ze er dan ook het drievoudige aan over? Want de prijs van een auto wordt nu eenmaal niet alleen door de motor bepaald.
ViveLaFrance schreef:In een steeds meer genivelleerde industrie juich ik auto's als de Vanquish Zagato toe :thumbup: Mijn handen gaan niet op elkaar van een voorheen sportwagenmerk dat een zoveelste SUV leent van zustermerken.
Zoals ik al aan heb gegeven, de autoliefhebber in mij is het echt niet met je oneens. Maar van autoliefhebberij kan een fabrikant nu eenmaal niet bestaan, er moet ook brood op de plank komen. Dus ga ik ook niet lopen afgeven op fabrikanten die hun voortbestaan belangrijker vinden dan hun principes.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar houden ze er dan ook het drievoudige aan over? Want de prijs van een auto wordt nu eenmaal niet alleen door de motor bepaald.
Het drievoudige lijkt me voor elke fabrikant onhaalbaar, maar duurdere auto's betekent doorgaans een hogere winstmarge.
WizardOfOss schreef:Dus ga ik ook niet lopen afgeven op fabrikanten die hun voortbestaan belangrijker vinden dan hun principes.
Tja, kom je weer uit bij welke keuzes een merk maakt en welke ze eerder hadden kunnen maken. Been there, done that! :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Het drievoudige lijkt me voor elke fabrikant onhaalbaar, maar duurdere auto's betekent doorgaans een hogere winstmarge.
Dat hangt uiteraard toch vooral af van de benodigde investeringen. Nu is dit uiteraard een "normale" AM in een ander jasje, dus zullen ze er vast wel wat aan verdienen.

Overigens doet Ferrari het dan nog net even slimmer dan AM: die zagen alleen het dak van een model af, en de toch al astronomische prijs gaat nog eens drie keer over de kop.
ViveLaFrance schreef:Tja, kom je weer uit bij welke keuzes een merk maakt en welke ze eerder hadden kunnen maken. Been there, done that! :twisted:
Tsja, Porsche kan z'n keuze uit 1948 inderdaad niet meer veranderen. Hadden ze toen maar gewoon de keuze gemaakt exclusief te blijven en elk potentieel succes in de kiem te smoren, dan hadden we deze hele discussie nooit gehad...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Overigens doet Ferrari het dan nog net even slimmer dan AM: die zagen alleen het dak van een model af, en de toch al astronomische prijs gaat nog eens drie keer over de kop.
Ferrari is dan ook Koning Winstmarge :worshippy: Zonder SUV's :clap:
WizardOfOss schreef:Tsja, Porsche kan z'n keuze uit 1948 inderdaad niet meer veranderen. Hadden ze toen maar gewoon de keuze gemaakt exclusief te blijven en elk potentieel succes in de kiem te smoren, dan hadden we deze hele discussie nooit gehad...
De wereld was een stuk mooier geweest zonder een aantal Duitse merken :devil:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aston Martin Vanquish Zagato (Villa d'Este, Tivoli 2016)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Ferrari is dan ook Koning Winstmarge :worshippy: Zonder SUV's :clap:
Maar met een pretpark en een ongeëvenaarde hoeveelheid merchandise en licenties...
ViveLaFrance schreef:De wereld was een stuk mooier geweest zonder een aantal Duitse merken :devil:
Nah, zonder saai en lelijk Duits blik hadden we vast minder waardering gehad voor al het moois op automobiel gebied :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie