ViveLaFrance schreef:Verkocht Spyker dan auto's?
Ja hé, niet ineens het criterium veranderen. Spyker bestaat, dus doet iets goed.
ViveLaFrance schreef:Winstcijfers en ontslagrondes vind ik weinig zeggen over of een merk moet inzetten op exclusiviteit. De markt bekijkend lijkt er voldoende ruimte voor een speler als AM om naast een volumemodel (DB11) leuke dingen te doen (bv. One-77, Vanquish Zagato) om het merk en de bestaande modellen een boost te geven. Vorig jaar verkocht men dik 1.600 auto's in Europa en daarmee was de dalende trend reeds gekeerd.
Kan allemaal best, maar ze leggen er sinds ze onder de paraplu van Ford weg zijn behoorlijk geld op toe. En dan ben je aan het einde van de rit toch afhankelijk van het geduld van investeerders. Aston Martin neemt een verhoudingsgewijs enorm voorschot op een toekomst die altijd onvoorspelbaar is.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind al die exclusieve modellen ook geweldig, en ik hoop ook zeker dat ze daarmee onverminderd door blijven gaan. Maar ik hoop nog veel meer dat het merk nog heel lang blijft voortbestaan. Ze voeren een
(voor autoliefhebbers) leuk beleid, maar ik zou het niet zonder meer een goed beleid willen noemen. Een goed beleid begint wat mij betreft met gezonde financiën.
ViveLaFrance schreef:Wat betreft de vraag over SUV's, die hoef je niet te stellen, omdat het al een tijdje bekend is dat de DBX conceptauto in productie gaat. En dan is AM niet eens op de rand van de afgrond...
Zolang er geen productieversie in de showroom staat blijft er hoop
Maar niet aan de rand van de afgrond? Zolang je bestaat bij de gratie van investeerders mag je de situatie toch tenminste zorgwekkend noemen. Als de verliezen zich blijven opstapelen is het geduld ooit op. Tenzij hen uiteraard een geheide klapper in het vooruitzicht is gesteld...