Volkswagen toont in Detroit deze I.D. Buzz. "I.D." zou hierbij staan voor Identity, Idea, Individual, Intelligent en Iconic Design, "Buzz" zou een mix zijn van van "bus" en het zoemende geluid van de elektromotor. Want uiteraard is ie elektrisch aangedreven. Met een lengte van 4,94, breedte van 1,98 en hoogte van 1,96 is het geen kleine jongen. En met een accupakket van 111KWh (ter vergelijk: een Leaf heeft 30KWh aan boord) zal het vast ook geen lichtgewicht zijn. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren van elk 210pk op de voor- en achteraf, waarmee hij in 5 tellen naar 100 zou moeten sprinten, bij 160 is het echter alweer over met de pret. Door de modulaire basis zou een achterwielaangedreven versie met 270pk en een tot 83KWh verkleinde accu ook mogelijk zijn.
Verder wordt flink ingezet op autonoom rijden. Geen traditioneel stuurwiel dus, maar aanraakvlakjes waarmee je zou moeten kunnen sturen. Voor wat het waard is: iIn 2025 zou de autonome technologie productierijp moeten zijn. Of we dit model dan ook zullen gaan zien of dat deze hetzelfde lot beschoren zal zijn als de Microbus-concept uit 2001 blijft uiteraard afwachten...
Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Even los van alle marketing-bullshit: ik vind het een leuk ding! Oké, niet zo geslaagd als de Microbus van alweer 16 jaar geleden, maar ik zou het desondanks toejuichen als ze iets als dit in productie zouden durven nemen.
Ik snap alleen dat stuur-paneel niet zo. Als je er toch niet normaal mee kan sturen en autonoom rijden het uitgangspunt is, waarom dan niet een veel kleiner, wegklapbaar paneel? En sowieso, valt met deze oplossing de auto met enig goed fatsoen überhaupt handmatig te sturen? Lijkt me een kunstmatig en ongemakkelijk. Of moet ik het dan als semi-handmatig zien, de bestuurder drukt op links en de auto zoekt zelfstandig een route linksaf?
Ik snap alleen dat stuur-paneel niet zo. Als je er toch niet normaal mee kan sturen en autonoom rijden het uitgangspunt is, waarom dan niet een veel kleiner, wegklapbaar paneel? En sowieso, valt met deze oplossing de auto met enig goed fatsoen überhaupt handmatig te sturen? Lijkt me een kunstmatig en ongemakkelijk. Of moet ik het dan als semi-handmatig zien, de bestuurder drukt op links en de auto zoekt zelfstandig een route linksaf?
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Tja, geen idee wat ik moet denken.
Ik denk een hipster alternatief voor bijv. een MPV?
En weer teren op een oud icoon
Ik denk een hipster alternatief voor bijv. een MPV?
En weer teren op een oud icoon
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Een concept van VW, komt toch niet
Vive la France, Vive la Différence
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Waarom qua concept voor de 2e keer voortborduren op de originele T1, terwijl de T2 en T3 inmiddels ook al iconen zijn? Die T1 komt me inmiddels de neus en oren uit.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Groot nieuws: hij gaat in productie!
Tenminste, als ze zich deze keer, anders dan de vorige 37 keer dat het geroepen werd, niet alsnog bedenken.
Tenminste, als ze zich deze keer, anders dan de vorige 37 keer dat het geroepen werd, niet alsnog bedenken.
Re: Volkswagen I.D. Buzz (NAIAS Detroit 2017)
Ze moeten wat, het retro-experiment met de Kever is inmiddels al lang over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen. Tijd om het volgende model te ver-retroën.
"The closest to reality car that money can buy"