ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door ViveLaFrance »

ItalDesign en Airbus demonstreren met de Pop.Up hoe mensen in de toekomst van A naar B kunnen. De conceptauto bestaat uit een zelfrijdend platform, een cabine en een drone en bepaalt zelf of het handiger is om te rijden (max. 130 km.) of te vliegen (max. 100 km.). Waar blijft het platform dan? Men denkt aan laadstations om dit deel van de auto te stallen.

http://i.imgur.com/jwHvqgD.jpghttp://i.imgur.com/TfEGmrG.jpg
http://i.imgur.com/KcWaLqb.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Waar blijft het platform dan? Men denkt aan laadstations om dit deel van de auto te stallen.
En om dan daar meteen een opgeladen drone op te pikken?

Het hele concept slaat nergens op, maar ergens kan ik het juist daarom wel waarderen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ViveLaFrance schreef:Waar blijft het platform dan? Men denkt aan laadstations om dit deel van de auto te stallen.
En om dan daar meteen een opgeladen drone op te pikken?
Denk 't, soort wisselstation lijkt me.

Het gaat me te snel om dit concept direct af te branden. Er zijn genoeg beroepsgroepen waarbij mensen in korte tijd op meerdere bestemmingen moeten zijn. Neem de huidige verkiezingscampagne. Auto in, auto uit, hier een meeting, daar een afspraak, radiodebat en 's avonds aan tafel bij Eva en Jeroen. Het kan dan best handig zijn als je op bepaalde momenten efficiënter van A naar B kunt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door HondArd »

Ik vraag me af waarom men zo graag zo veel mogelijk plekken in een zo kort mogelijke tijd wil aandoen. Komt op mij een beetje over als een Obama die zijn Air Force One liet voltanken om tijdens de klimaatconferentie te komen vertellen dat "we" nu toch echt afspraken moeten maken omtrent CO2 reductie.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door ViveLaFrance »

Jij wilt de problemen rondom CO2-uitstoot ophangen aan één president van één land die één vliegtuig gebruikt voor zijn functie? Obama hoorde daar te zijn, dat weet je ook wel. Daarbij is vergaderen IRL nog altijd productiever dan op afstand.

Mijn punt was dat veel mensen in korte tijd op meerdere plekken dienen te zijn. Niet iedereen is een bakker die de winkel nooit verlaat, een laborant die het lab niet verlaat of een tandarts die altijd in een eigen praktijk werkt. Stel dat bovenstaand concept volledig zou kunnen werken, ideaal voor een burgemeester van een grote stad :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door WizardOfOss »

Ach, je wil ook niet weten hoeveel kerosine Al Gore verstookt heeft met zijn privé-jet en limo's om overal ter wereld zijn klimaatverhaal te doen :lol:

Maar zonder gekheid, voor die burgemeester betwijfel ik juist het nut, want je wil toch niet dat die dingen massaal boven een stad gaan vliegen? Dan zie ik het eerder als een oplossing voor iets grotere afstanden zonder dat daar een directe verbindingsweg hoeft te liggen. Even naar mezelf kijkend: ik zou er m'n woon-werkafstand bijna mee kunnen halveren en daarbij ook nog eens de files (vandaag was het weer zo'n dag....) kunnen mijden. Maar ook dan blijft de vraag: wil je dat iedereen zomaar in het wilde weg (of desnoods enigszins gestuurd) rond gaat vliegen? En om dit concept van de grond te krijgen is toch een zekere schaal wel nodig.

Als ik er dan toch een toepassing voor zou moeten verzinnen zou ik eerder aan hulpdiensten denken. Maar dan wordt het eigenlijk gewoon een compacte helikopter.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar zonder gekheid, voor die burgemeester betwijfel ik juist het nut, want je wil toch niet dat die dingen massaal boven een stad gaan vliegen?
Hoeveel burgemeesters heeft een stad? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door WizardOfOss »

Touché.

Maar ja, wordt dit een rendabele business case als uitsluitend burgemeesters er optimaal gebruik van mogen maken?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door Martin »

Lijkt wel een concept van de gebroeders Das. Toch opmerkelijk dat mensen vliegen vaak als een oplossing zien.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: ItalDesign/Airbus Pop.Up (Genève 2017)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar ja, wordt dit een rendabele business case als uitsluitend burgemeesters er optimaal gebruik van mogen maken?
Dat is zaak voor de fabrikant, ik redeneerde vanuit een beroepsgroep waarvoor dit concept best nuttig kan zijn, terwijl jij het meteen kraakte :puh: Makelaars, VIP-transport, pechhulpdiensten, ik zie mogelijkheden...
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie