Honda Urban EV

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Honda Urban EV

Bericht door HondArd »

Honda Nederland schreef:Op de eerst persdag wordt hij nu al ‘Het leukste concept van de IAA in Frankfurt’ genoemd; de Honda Urban EV. En wij kunnen dit prachtige nieuws alleen maar beamen.
Een fantastische retro-look auto, gecombineerd met vergaande technologie, zoals een display waarop je berichten kunt plaatsen voor medeweggebruikers. Verder heeft hij enorme ramen, een touchscreen op het dashboard én in de deuren, waardoor zijspiegels overbodig worden.
Verre toekomstmuziek? Echt niet! Honda president Takahiro Hachigo spreekt vandaag duidelijke woorden: “This is not some vision of the distant future. A productionversion of this car will be here in Europe in 2019”.
Wij kunnen niet wachten! Jij?
Afbeelding

En het verhaal gaat verder:
Honda Nederland schreef:Honda introduceerde gisteren op de autobeurs van Frankfurt het slimme energiesysteem Power Manager. Dit volledig geïntegreerd energie-overdrachtssysteem is ontworpen om elektrische voertuigen op te nemen in een slim elektriciteitsnetwerk. Het maakt de verzameling en distributie van elektriciteit tussen het netwerk, woningen, bedrijven en elektrische voertuigen mogelijk, zodat vraag naar en efficiënte opslag van energie op intelligente wijze op elkaar kunnen worden afgestemd.
Afbeelding

Persoonlijk heb ik zo mijn bedenkingen bij het integreren van de accu's van elektrische voertuigen in het netwerk. Betekent dit dat een accu van een elektro-auto ook LEEGgetrokken kan worden als er op het net stroom nodig is? Zal je als elektro automobilist raar staan te kijken dat je accu leger is dan toen je hem aan de stekker legde, hoe ga je dan een redelijke afstand rijden?
Laatst gewijzigd door HondArd op 13 sep 2017, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Urban EV

Bericht door WizardOfOss »

Wat een objectieve berichtgeving van Honda Nederland :clown:

Maar eerlijk is eerlijk: hoewel het misschien niet de meest spectaculaire concept van de show is is het zeker wel een van de leukste. Wat mij betreft mogen ze hem met minimale aanpassingen zo in productie nemen. En dan mag er best nog een normale motor onder de lap.

En dat energiesysteem? Tsja, nogal vaag marketinggeleuter. Want volgens mij is de rol van de auto in het hele elektriciteitsnet vrij simpel: dat is een afnemer op de momenten dat het kan, en niet meer dan dat.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda Urban EV

Bericht door ViveLaFrance »

De PR van Honda maakt overuren :twisted:

Wat een overdaad aan schermen in een kleine auto :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda Urban EV

Bericht door Leeuw »

De vormgeving vind ik geweldig, doet me aan zo'n clean gemaakte Golf 1 denken.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Urban EV

Bericht door WizardOfOss »

Nee, hier ook al :frusty:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie