Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid
Laten we de Youtube-tag maar weer eens gebruiken:
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Bij voluit weg-acceleren zullen de accu's inderdaad snel leeg zijn, maar je kan ook de mogelijkheid inbouwen dat je die extra kracht alleen maar gebruikt als je daarom vraagt, dus bij inhaal-acties en dergelijke (zie KERS). En veel raceklasses maken gebruik van massa-restricties. Als je de auto heel licht kunt bouwen moet je vaak al extra massa her en der in de auto plaatsen om de minimum massa te halen. Waarom dan niet in de vorm van accu's? Kun je misschien plaatsen waar je wilt, dus kun je een nagenoeg ideale balans creëren. En als ik zo dat doorsneeplaatje van die hybride Porsche zie dan lijkt die toegevoegde vliegwielconstructie voor de algehele massa-balans ideaal, want op de plaats van de (oorspronkelijke) bijrijder. Een coureur weegt ook al snel 70kg, en die zit links (of rechts) van het midden. En als je wat extra massa toevoegt aan de andere kant is dat alleen maar beter voor de balans.
Ik vind het in ieder geval netjes van een toonaangevende sportwagenfabrikant als Porsche, met een indrukwekkende lijst aan overwinningen in diverse klasses, dat ze in ieder geval kijken naar de mogelijkheden die het concept ze biedt. Het hoeft niet meteen voordeel op te leveren, maar deed de toepassing van injectie, waterkoeling en keramische remmen dat wel meteen?
Ik vind het in ieder geval netjes van een toonaangevende sportwagenfabrikant als Porsche, met een indrukwekkende lijst aan overwinningen in diverse klasses, dat ze in ieder geval kijken naar de mogelijkheden die het concept ze biedt. Het hoeft niet meteen voordeel op te leveren, maar deed de toepassing van injectie, waterkoeling en keramische remmen dat wel meteen?
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Lijkt wel een afstandsbestuurbare auto.
Ik heb nu voor het eerst de moeite genomen om het verhaal te lezen. De vliegwielconstructie is milieu vriendelijker dan opslaan in accu's. De accu's die sommigen voor het KERS in de Formule 1 gebruiken, gaan maar kort mee. Is eigenlijk ook wel verklaarbaar want in zeer korte tijd opladen en leegtrekken, kan nooit goed zijn voor een accu.
Stap eens op de fiets
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Eigenlijk zouden ze een condensator met mega-capaciteit moeten maken, een paar honderd farad...Martin schreef:Is eigenlijk ook wel verklaarbaar want in zeer korte tijd opladen en leegtrekken, kan nooit goed zijn voor een accu.
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Ik vraag me af hoe het rijdt met zo'n vliegwiel, je krijgt wel hele vage krachten, en zou een auto nog wel een beetje willen hoeken?
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Eigenlijk geen idee of dat vliegwiel effect heeft op het rijgedrag, maar dat zullen de knappe koppen van Porsche vast wel uitgezocht hebben.
Overigens doet ook Porsche aan teasers, want wat zien we hier op de achtergrond:
Inderdaad, dat lijkt toch een spookverschijning van de Cayenne II te zijn.
Overigens doet ook Porsche aan teasers, want wat zien we hier op de achtergrond:
Inderdaad, dat lijkt toch een spookverschijning van de Cayenne II te zijn.
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Voor een uitdager is er al verdacht veel zichtbaar.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Wat ik wel kan waarderen is dat ze er niet zelf de aandacht mee zoeken, maar het stiekem in ander nieuws verwerken en het de media laten ontdekken. Meer een easter egg dan een traditionele teaser dus.
Re: Porsche 911 GT3 R Hybrid (Autosalon Genève 2010)
Ik zat me net te bedenken: als je twee vliegwielen tegengesteld aan elkaar laat draaien met dezelfde snelheid moeten de centrifugale krachten elkaar toch gaan opheffen?
"The closest to reality car that money can buy"