Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Heeft weliswaar weinig van doen met "onze" Civic, maar toch...
egmCarTech schreef:2011 Detroit Preview: Honda drops sketch of 2012 Civic Concept

All of you Honda Civic fans are in for a treat next month as American Honda Motor will unveil a concept version of the next-generation Civic at the 2011 Detroit Auto Show. The announcement was made today along with a release of a sketch of the Civic Concept, which will most likely be very close to the production model.

The next-generation 2012 Honda Civic will go on sale in Spring 2011.

We’ll have live pictures and details of the 2012 Civic from the 2011 Detroit Auto Show next month. Stay tuned.
Bron

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Valt nog weinig van te zeggen. De voorkant lijkt een beetje geknepen.
Ik hoop dat de Europese Civic niet veel hoeft in te leveren aan durf, maar ik vrees het ergste.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door Leon »

Dit ziet eruit als een doorontwikkeling van het huidige model, ben benieuwd.
Ooit hebben ze ook gezegd dat de civic weer kleiner moest worden, ben benieuwd of ze dat nu al toepassen of dat dat nog een toekomstwens blijft.
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door Leeuw »

Ik vind de huidige Civic een gave auto, blijkbaar wil "iedereen" liever een suffe golf rijden....
Maar het zou mooi zijn als de nieuwe civic een doorontwikkeling wordt met een modern en goed motoren pallet zoals Honda vroeger leverde.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Honda Civic Concepts voor Detroit

Amerika is een extreem belangrijke markt voor Honda, dus het merk zou wel gek zijn als het de North American International Auto Show zomaar voorbij liet gaan. Vandaar dat het merk twee concept-cars voor de nieuwe Civic heeft meegenomen.

Juich niet te snel, want deze Civic Si Concept en Civic Sedan Concept zijn nadrukkelijk niet voorbodes voor de Civics zoals die bij onze dealers komen te staan. Deze auto's zijn zuiver voor de Amerikaanse markt, van de nieuwe generatie van de Europese hatchback verwachten we later dit jaar een eerste levensteken. De sedan komt overigens wél weer als hybride, en die versie verwachten we over enige tijd ook weer bij de Nederlandse dealers.

Honda heeft de i-VTEC motoren in de nieuwe Civic zuiniger gemaakt. De Civic Hybrid, die nog onthuld moet worden, krijgt bovendien als eerste Honda de nieuwe Integrated Motor Assist (IMA) techniek met lithium-ion accu's. De productie van de Amerikaanse Civic vindt weer plaats in Greensburg, Indiana en Alliston, Ontario (Canada).

Op dit moment heeft Honda net het doek van beide concept-cars getrokken op de NAIAS in Detroit. De auto's komen in de lente in de Verenigde Staten op de markt.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Juich niet te snel, want deze Civic Si Concept en Civic Sedan Concept zijn nadrukkelijk niet voorbodes voor de Civics zoals die bij onze dealers komen te staan.
Nou ik juich wel even :pompom:, want dit ziet er niet uit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door Joël D. »

Niet lelijk ofzo. Maar voor een concept car behoorlijk saai.

Beloofd wat voor de productieversie. :lolno:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Ik denk dat je dit net zo moet zien als destijds de concept voor 'onze' Civic, die is nagenoeg ongewijzigd in productie gegaan. Deze concept is dan weliswaar minder extreem, maar lelijk vind ik hem niet, doet sterk aan de huidige Japanse/Amerikaanse Civic denken maar nu klopt de lijn wel. En saai? Mwah, zeker niet erger dan 90% van dit segment, integendeel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door HondArd »

De neus lijkt nog een beetje een doorontwikkeling te zijn van de Civic die we nu hebben, voor de rest zie ik sihouetten die op andere auto's bepaald niet lelijk gevonden worden. Komt nu allemaal een beetje gedrongen en krachtig over, maar dat heeft ook zo zijn charme.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda Civic concept (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:voor de rest zie ik sihouetten die op andere auto's bepaald niet lelijk gevonden worden.
Als jij mooie auto's kan aanwijzen met overstrekte lijnen aan de zijkant in combinatie met een te gedrongen dak heb je wellicht gelijk, maar ik vrees dat je die niet gaat vinden ;)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie