Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Lancia-nieuws 4: de Flavia Concept

Lancia zal nog nooit zo veel nieuws op een show gehad hebben! Op de Salon van Genève staat ook deze nieuwe Lancia, de Flavia Concept. Inderdaad, een gerebadgete Chrysler 200. Daarom is er ook een Flavia Cabrio Concept.
De Lancia Flavia Concept is een Chrysler 200 met Lancia-emblemen. En die Chrysler 200 borduurt voort op de laatste Sebring. Nooit gedacht bij de introductie van die auto dat er nog eens een Lancia-embleem op zou komen. Het summiere persbericht van Lancia rept over de recordtijd waarin deze Flavia Concept ontwikkeld is: 6 maanden. Snel na de overname van Chrysler door Fiat Auto Group dus. Nu gaat een nieuwe badge op een auto plakken vrij snel, dus dat zet de prestatie in een heel ander daglicht.
Welke motoren er beschikbaar zijn meldt Lancia nog niet. De Chrysler 200 is in de VS echter leverbaar met een 173 pk sterke 2.4 viercilinder en een 3.6 V6 met 280 pk.
Wel met Lancia dat beide Flavia Concepts LED-verlichtingstechniek hebben.
De Flavia Concepts debuteren op de Autosalon van Genève, naast de nieuwe Ypsilon, de Thema en de Grand Voyager.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyx6pb4x9p_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyx6pblj9o_800.jpg

:lol: Zo'n auto ook nog introduceren als concept. Wie zegt dat Italianen geen humor hebben? :puh:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door weer een forummer »

De fik erin!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door Leeuw »

Leeuw schreef:WAT EEN SCHANDE :x
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Bij Fiat leken ze de laatste jaren zo goed bezig, bij het eigen merk orde op zaken gesteld, en wonder boven wonder bij hun Amerikaanse aanwinsten in korte tijd de boel toch weer redelijk op de rails gekregen. Maar dan nu dit? Helemaal als een verrassing komt het weliswaar niet, en de Freemont was ook weinig hoopgevend, maar dat ze zich er met Lancia zo makkelijk vanaf gingen maken had ik toch niet verwacht. Is dit een doelbewuste poging Lancia het nekschot te geven of zo?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Uit betreft het persbericht, het stukje over de 200C vind ik eigenlijk nog het meest triest:
The fusion of ideas and skills between Chrysler and Lancia also enables exciting new expressions of automotive art to emerge incredibly quickly. Like Lancia Flavia Concept: this D Segment saloon and convertible embraces the stylistic features of the Italian manufacturer, giving a unique interpretation of the Chrysler 200 model which could be launched on European markets in record time (production could start in just 6 months).
Euh, met een ander logo is het ineens een "unique interpretation" met Italiaanse "stylistic features"? En 6 maanden is een recordtijd om de productielijn aan te passen voor dat afwijkende logo? Oké, er zal vast nog wel iets gebeuren aan interieur of onderhuids i.v.m. toelatingseisen, maar hadden ze daar bij de facelift nog geen rekening mee kunnen houden? Best lachwekkend eigenlijk...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Triest! :no: Maar ja, geen enkele merk gaat bij een dergelijke massa-introductie van modellen/concepts de toon matigen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Zeker waar, maar soms moet je ook weten wanneer je beter even niet teveel kan zeggen. De modellen gaan toch door liefhebbers en de media afgeslacht worden, geef ze dan niet nog meer voer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door Leeuw »

En het is nog een fotoshop ook, zelf een echte foto van de concept kon er al niet van af.
http://carscoop.blogspot.com/2011/02/di ... adges.html
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Maar die echte concept is dan waarschijnlijk pas over een maand of die af. Veel werk, zo'n merkplaatje vervangen, dat moet je niet onderschatten!
(zouden ze het Chrysler-logo soms met een speciale diefstalbestendige lijm monteren of zo?)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Flavia Concept (Genève 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Ik ben toch benieuwd: zal Lancia ook qua reclame-uitingen een kopie van Chrysler worden? Er is dan in ieder geval geen woord aan gelogen...

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie