Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Skoda MissionL Concept: missie-Octavia

Het grote nieuws van Skoda op de IAA in Frankfurt is de MissionL Concept. De auto laat zien hoe Skoda’s zesde modellijn eruit komt te zien.
De concept-car is géén sedan, maar een vijfdeurs hatchback. Daarom lijkt het er toch sterk op dat deze auto niet alleen de 'zesde modellijn', maar ook indirect de opvolger van de Octavia is. Dat is meteen ook eigenlijk alles wat we van deze MissionL Concept weten: Skoda voelt zich nog niet genegen om ook technische specificaties vrij te geven. Wat voor motor er onder de kap ligt en wat de afmetingen van de MissionL Concept zijn, weten we bijvoorbeeld niet.
De MissionL Concept is de voorbode van een echte ‘wereldauto’: Skoda brengt de productieversie in zowel Europa, Rusland als China op de markt. Met de introductie van de zesde modellijn start Skoda een heus modeloffensief, waardoor het Tsjechische merk in 2018 mondiaal 1,5 miljoen auto’s wil verkopen. In India krijgen ze overigens een eigen versie, een compacte sedan. Die komt eind dit jaar op de markt.
Skoda heeft aangekondigd de komende twee of drie jaar elke zes maanden een nieuw productiemodel te tonen. In 2013 komt er bijvoorbeeld een nieuwe Skoda op de Chinese markt. Vanaf de zomer van 2013 komt ook de Yeti in China op de markt. In Rusland krijgen ze de Yeti al in 2012. De MissionL Concept is te bewonderen op de Skoda-stand in Frankfurt. De onthulling vindt plaats aan de vooravond van de IAA op het feest van de Volkswagen Group.
http://media.autoweek.nl/m/m1eyu54b0bdd_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyu54b2bdc_800.jpg

Behoorlijk realistische vormgeving. Niet spraakmakend, maar het is genoeg om af te wijken van de saaie Golf/Jetta. De voorkant ziet er lekker strak uit :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door Leeuw »

ja lekker strak
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door nvdw »

Ik volg dat gedoe over die 'zesde modellijn' niet helemaal. Er zijn er nu vijf:

- Fabia
- Octavia
- Superb
- Roomster
- Yeti

Wat moet dit dan worden dat niet een van de andere vijf is?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Zeer strrrrrrrrrrrrrrrrrrak.....
(en ligt het aan mij of zit er een vleugje C-klasse aan de achterkant?)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Begreep ik ook niet :crazy:
Misschien zijn ze van plan de toekomstige Superb te laten groeien voor markten als China :?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door Joël D. »

WizardOfOss schreef: (en ligt het aan mij of zit er een vleugje C-klasse aan de achterkant?)
Nee, zie de lijn die over de flank loopt, en bij de achterlichten ineens omhoog schiet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Dat was inderdaad waar ik aan zat te denken. En ook de raamlijn met dat knikje is bijna identiek.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Komt inderdaad overeen, maar deze profielfoto laat eens te meer zien waarom Mercedes anno 2011 louter tegenvallende auto's heeft qua ontwerp. De neus lijkt nergens op, want de vooroverhang is te kort. Skoda's concept heeft dit probleem niet.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door nvdw »

Ik vind die korte overhang aan de voorzijde juist een heel sterk punt van de C-Klasse. En al zou je het 'anno 2011' niet vinden kunnen, dan ben je een beetje aan de late kant: Mercedes past dat al sinds mensenheugenis toe. Pak er maar eens een plaatje bij van een W114, W123 of W201. Het enige wat ik niet zo geslaagd vind aan de C is die veeg over de flank die er van de marketing kennelijk nog bij moest.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Skoda MissionL Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:En al zou je het 'anno 2011' niet vinden kunnen
Dat zeg ik toch niet? :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie