Opel One Euro Car (IAA 2011)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Opel One Euro Car: mobiliteit voor een prikkie

Het grootste nieuws van Opel op de IAA is toekomstmuziek. Deze One Euro Car toont namelijk aan hoe Opel vindt dat elektrische mobiliteit er in de toekomst uit moet komen te zien.

De naam ‘One Euro Car’ verwijst naar de 100 kilometer die deze elektrische Opel op een euro kan rijden. Ondanks dat het gewicht een derde is van een productieauto. De topsnelheid van de One Euro Concept is 120 km/h. Voor zestienjarige weggebruikers kan Opel een versie met een topsnelheid van 45 km/h leveren.

Inderdaad, we gebruiken het woord ‘leveren’ al voorzichtig, want Opel meldt dat de One Euro Concept ‘productiepotentieel’ heeft, en dan weet je wel hoe laat het is. Aan een mogelijke introductiedatum waagt Opel zich al helemaal niet in de ‘teaser’, die verder weinig details vermeldt. Op de IAA belooft Opel meer prijs te geven.

De One Euro Car is niet het enige Opel-nieuws op de IAA. De andere primeurs zijn de Astra GTC, de Zafira Tourer en de vernieuwde Combo.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Audi, VW, Opel.......wie volgt? Maar vooral, wie durft?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door nvdw »

AutoWeek schreef:De naam ‘One Euro Car’ verwijst naar de 100 kilometer die deze elektrische Opel op een euro kan rijden.
En hoeveel euro kan ik tegelijkertijd in de One Euro Car gooien? De claim kan wel waar zijn, maar als ik er maximaal 50 cent in kan gooien heb ik alsnog een actieradius van niks ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:
AutoWeek schreef:De naam ‘One Euro Car’ verwijst naar de 100 kilometer die deze elektrische Opel op een euro kan rijden.
En hoeveel euro kan ik tegelijkertijd in de One Euro Car gooien? De claim kan wel waar zijn, maar als ik er maximaal 50 cent in kan gooien heb ik alsnog een actieradius van niks ;)
Nah, er zit gewoon een hele lange verlengkabel aan, dus gooi er weer een euro in en je mag direct weer 100km ;-)

Dat gezegd hebbend, vind deze toch een stuk leuker dan die vehikels van Audi en vooral VW.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door weer een forummer »

Hoewel de auto vier wielen heeft in plaats van drie heeft hij toch wel wat weg van de Carver 1. Leuke auto maar ik kan mij niet voorstellen dat hij in productie gaat. Ik verwacht dat er nauwelijks tot geen markt is voor de auto en aangezien Opel in de problemen verkeert, lijkt het mij niet verstandig met zo'n auto op de markt te komen.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door Martin »

ChrisRenault schreef:Audi, VW, Opel.......wie volgt? Maar vooral, wie durft?
Ik zou zeggen dat Renault durft, want de Twizy kun je al bestellen. Ik neem tenminste aan dat je met wie durft, vraagt wie zoiets in productie durft te nemen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:
ChrisRenault schreef:Audi, VW, Opel.......wie volgt? Maar vooral, wie durft?
Ik zou zeggen dat Renault durft, want de Twizy kun je al bestellen. Ik neem tenminste aan dat je met wie durft, vraagt wie zoiets in productie durft te nemen.
Ja tuurlijk en Renault heeft inderdaad gedurfd :worshippy:
De Audi, VW en Opel lijken me meer uit hetzelfde vaatje tappen qua formaat. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze deze modellen voor minder dan 7 mille op de markt brengen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Opel One Euro Car (IAA 2011)

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:
AutoWeek schreef:De naam ‘One Euro Car’ verwijst naar de 100 kilometer die deze elektrische Opel op een euro kan rijden.
En hoeveel euro kan ik tegelijkertijd in de One Euro Car gooien? De claim kan wel waar zijn, maar als ik er maximaal 50 cent in kan gooien heb ik alsnog een actieradius van niks ;)
En wat als ze de energieprijzen kunstmatig enorm de hoogte in laten schieten? Komen er dan extra zuinige versies voor de landen waar de energieprijzen absurd hoog zijn en minder zuinige voor de landen waar de energieprijzen extreem laag zijn?
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie