Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Tijdloze schoonheid
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Martin »

Nee, niet de mijne, hoewel onkruid al een poging deed de autopyjama te lichten :shh:
origineel gepost door kruut
Beste,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Opel Ascona B uit 1977 met 10691 originele aantoonbare km. Heeft vanaf 1978 binnen gestaan in een garage. Donker en droog.. :thumbup:

groeten
origineel gepost door kruut
Hierbij de eerste foto's


Afbeelding

Dit is de garage waar de Ascona 32 jaar heeft gestaan



Afbeelding

Achteruit de schuur uitgehaald met de ambulance ivm dat de grond in de 32 jaar ongeveer een 35cm was gezakt en de de auto er dus niet uit konden duwen.
Op de straat omgedraaid en en weer op de ambulance gezet op weg naar huis.



Afbeelding

thuis aangekomen wat foto's van de kofferbak en binnenzijde gemaakt.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En wat vinden jullie er van?????
origineel gepost door kruut
De Ascona stond inderdaad tot voorkort te koop op Marktplaats. Met superslechte foto's. Echter via de mail wat meer foto's gevraagd en toen werd het "iets" duidelijker maar zag nog niet wat ik wilde zien (foto's gemaakt met een mobile telefoon zonder licht alleen met de flitser van de telefoon..............: :think: )

Met de mensen een tijd aan de telefoon gezeten voelde het toch wel oke. Afgelopen zondag afgereisd naar Groningen en de Ascona mee genomen.

De mensen die hadden de auto mei '77 gekocht aan de overzijde van de straat bij de Opel garage.
Echter een klein jaar later overleed de beste man en stond de Ascona in de garage.
De vrouw had geen rijbewijs en reed er dus niet mee. De vrouw des huizens had zo iets van laat de auto maar fijn staan. Immers was het een tastbare herinnering aan haar overleden man.
En zodoende heeft de auto jarenlang stil gestaan.

De Opel garage kwam wel elk jaar de keuringsticker er netjes op plakken. Dit heeft geduurt tot aan 1989.

De Ascona is sinds 1978 niet meer uit de schuur geweest tot aan afgelopen zondag. De vouw is een klein jaar geleden overleden maar de mensen hadden geen nabestaande.

Het huis en alle bescheiden van de vrouw zijn door de staat in "beslag" genomen.
De buurjongen van deze vrouw wilde het huis wel kopen en zodoende is dit alles via de rechter gedaan. De buurjongen heeft het huis gekocht en dit met de Ascona erbij in de garage. Echter had de jongen niets met oude auto en kon het geld wel gebruiken om het huisje naar hun zin te gaan maken. Het huis is vorige week maandag overgedragen aan de buurjongen. Die zijn een paar dagen bezig geweest om het pad naar de garage vrij te maken. ( de garagedeur was van de weg nog net te zien verder was het compleet dichtgegroeid). Dit was even in het kort het verhaal achter de Ascona. Nog wat foto's


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gisteren de Ascona weer tot leven gewekt.
De oude benzine eruit 98 octaan erin de motor op oliedruk gedraait via het gat van de ontsteking meerdere malen gedaan totdat er overal olie te zien was zeker in de cilinderkop. Toen de bougies eruit de motor weer gestart totdat we olieduk hadden bougies erin en toen was het moment daar. De opel liep binnen een mum van tijd en draaid zeer netjes hij moest wel even denken maar dat zou ik ook hebben na zo een tijd stil staan. De motor warm laten draaien en alles werkt perfect.

De Ascona voorzien van wat ander schoeisel en over de remmentestbank gehaald je geloofd het of niet remmen zijn prima en zonder bla bla apk waardig. :thumbup:
Uiteraard gaat alles eruit en worden de remmen wel even schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet. Evenals de oliën die ook allemaal worden vervangen door nieuw.
Bron: opel-forum.nl
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Leeuw »

Wow wat gaaf, echt dat interieur..... smetteloos. Dat eerste jaar is er ook niet veel mee gereden denk ik.

Wat een vondst, bijna zonde om er mee te rijden omdat het zo bijzonder verhaal is. Pas heb ik net zo'n soort verhaal gelezen, was dat in de vorige AV? of de kampioen bij de kappert?


@Martin, zulke verhalen zou ik erg gaaf vinden voor de frontpage, natuurlijk met goedkeuring "knuut" Nu is dat nog niet aan de orde, maar ik hou hem in mijn achterhoofd.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Martin »

In de Autokampioen stond een Ford Taunus. Die stond lange tijd bij een opgedoekte garagebedrijf

@Tom, in plaats van Autoblog te tippen, komen leuke zaken die ik tegenkom, uiteraard nu hier te staan. :)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door HondArd »

Oh, dit zijn erg leuke verhalen om te lezen :clap: Een in nagenoeg smetteloze staat verkerende Ascona, alsof hij nooit gebruikt is geweest. Maar ik zie toch een paar APK stickers op de kentekenplaat, dus hij moet in die tijd toch een paar keer de weg op zijn geweest?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Admin
godmode
godmode
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2010, 12:21

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Admin »

Martin schreef:In de Autokampioen stond een Ford Taunus. Die stond lange tijd bij een opgedoekte garagebedrijf

@Tom, in plaats van Autoblog te tippen, komen leuke zaken die ik tegenkom, uiteraard nu hier te staan. :)
Ja idd, de Taunus in de kampioen. Echt te gek als je dat wilt doen voor de frontpage. Maar ik ben nog zo ver niet. Ik kan het natuurlijk alvast plaatsen, als jij toestemming wilt vragen. De frontpage doet het al wel, maar daar missen nog veel zaken.
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Timo »

Wauw, erg tof. Vooral om te zien hoe geweldig die auto er nog uit ziet, en dat dit soort dingen nog bestaan.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Martin »

HondArd schreef:Oh, dit zijn erg leuke verhalen om te lezen :clap: Een in nagenoeg smetteloze staat verkerende Ascona, alsof hij nooit gebruikt is geweest. Maar ik zie toch een paar APK stickers op de kentekenplaat, dus hij moet in die tijd toch een paar keer de weg op zijn geweest?
De Opel garage kwam wel elk jaar de keuringsticker er netjes op plakken. Dit heeft geduurt tot aan 1989.
Die Opel garage zat aan de overkant van de straat.
Iets meer dan 10 000 kilometers zijn er in het eerste jaar meegereden.
Overigens zie je op autoscout24 ook nog wel eens Ascona's met weinig kilometers. Dat dit echter in Nederland maakt het echter wel extra bijzonder.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door WizardOfOss »

Zo, da's inderdaad een schitterende vondst. Ergens ook wel weer onwerkelijk, zo'n gave auto in volledig originele staat. Als een auto gerestaureerd is zie je dat er toch altijd wel aan af, zo is ie echter nog heerlijk naturel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door Leeuw »

Blijft de vraag, gaat ie rijden of niet?

Het is ook niet een racer, die MOET gewoon rijden
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Schuurvondst: Opel Ascona "B"

Bericht door weer een forummer »

Prachtig! Ik ben dol op A en B Ascona's. :thumbup:
Plaats reactie