Volkswagen T2 nieuw te koop

Tijdloze schoonheid
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Volkswagen T2 nieuw te koop

Bericht door nvdw »

Is het nu een nieuwe auto of een klassieker? Hoe dan ook.

Afbeelding

Ik kwam berichtgeving tegen over het feit dat de Volkswagen T2 weer in Nederland wordt verkocht. Het ding wordt nog steeds in Brazilië gebouwd, en precies die auto is nu hier te koop. Wat ik niet wist is dat de verkoop geschiedt via de officiële kanalen. De T2 staat namelijk gewoon op de website van Volkswagen Campers. Je kunt hem echter ook als normale bestel- of personenbus (dus zonder kampeerinrichting) bestellen. Dat kost nog best duur qua financieel geld, want de simpelste personenbus is al 34 mille, de campers gaan gerust richting 50.000 euro. De prijslijst staat HIER en vooral van de opties schrik ik behoorlijk. 684 euro voor een radio/cd-speler met vier speakers? GTFO!

De nieuwe bussen zijn overigens niet meer luchtgekoeld: er zit een watergekoelde 1.4 in met 80 pk. Je kan er ethanol mee tanken, typische bijkomstigheid van een Braziliaanse auto. Het ding heeft schijfremmen aan de voorkant.

Hoewel ik het een leuk initiatief vind, zou ik toch liever voor een echt ouwetje gaan. Voor de centen die een nieuwe kost kun je een heel eind restaureren!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie