Nederland Januari 2011
Volkswagen dendert door en zet meteen dik 10.000 auto's op onze wegen. De Duitsers pakken daarmee een marktaandeel van ongeveer 14%
![:bonk: :bonk:](./images/smilies/bonk.gif)
De meeste merken profiteren duidelijk van het herstel van de markt. Volvo, Chevrolet en Mitsubishi kruipen uit het dal. Saab klimt omhoog en is nu populairder dan Subaru. De problemen voor Honda houden aan. Vorig jaar bijna 1.200 verkochte auto's, nu nog geen 600
![:no: :no:](./images/smilies/no.gif)
Op modelniveau is het de Polo die de dienst uitmaakt. 4.800 mensen konden deze auto parkeren op hun oprit. De Renault Twingo hield de Peugeot 107 achter zich op P2. Ook de Mégane blijft het goed doen. De gefacelifte Corsa lijkt aan te slaan, maar de Astra is alweer op retour. De Punto is bezig met een revival. Fiat heeft altijd de Panda achter de hand, want daarvan werden weer meer verkocht dan een jaar eerder. Waarom vervangen?
![:puh: :puh:](./images/smilies/puh.gif)
![:thumbsup: :thumbup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
De nieuwe Audi A6 scoort niet drastisch beter dan zijn voorganger, BMW zet duidelijk wel meer 5-series af. Saab verkocht 81 9-5's waar de 9-3 een comeback maakt. Blijkbaar heeft niet iedereen de reclame van de 508 gezien, want zelfs de Laguna verkocht beter. Renault kan dat hoofdstuk echter sluiten, de facelift boeit weinig mensen. Andere nieuwkomers in de lijst zijn de Audi A1 (P27, 751 stuks), Mitsubishi ASX (P49, 507 stuks), Alfa Romeo Giulietta (P54, 424 stuks), Nissan Juke (P55, 421 stuks) en de Volvo V60 (P73, 303 stuks, broer V70 is de best verkochte Volvo).