Nationaal Verkeersexamen

Wat valt op in de media
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Nationaal Verkeersexamen

Bericht door WizardOfOss »

Nog meer mensen die het volgehouden hebben twee uur lang naar de irritantste zender van Nederland te kijken? Ik voor deze ene keer wel, en met succes: met 3 fouten geslaagd. En voorrangsfoutje met een tram (eigenlijk heel simpel: altijd voorrang geven), en de laatste twee "inzichtvragen".

Die laatste twee vond ik echter wel knap dubieus. Ja, als je met 50 op een onoverzichtelijke bocht af komt moet je uiteraard snelheid minderen, maar afgaand op de getoonde foto zou gezien de afstand gas loslaten m.i. toch voldoende zijn. En dan de volgende foto, met 40 op een parkeerplaats afrijden, en dan is gas lossen ineens wel voldoende :?

Daarnaast blijf ik sommige vragen ook tamelijk overbodig vinden. Waarom zou ik moeten weten bij welk promillage een beginnende bestuurder een alcoholslot opgelegd wordt? Weliswaar goed gegokt, maar wat mij betreft is het enige wat je in dit kader moet weten dat je gewoon niet met alcohol op moet rijden, of desnoods nog net vanaf welk promillage rijden strafbaar is. Punt. Welke sanctie exact bij welke overtreding hoort is niet relevant. En zo waren er nog wel een paar vragen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door ViveLaFrance »

Heb het geprobeerd, je moet wat als je licht grieperig thuiszit. Ik kon er echter niet naar kijken :bonk: John de Mol heeft duidelijk grootse plannen als hij kindervriend Jochem van Gelder inzet voor een 'grote zaterdagavondshow'. Kan het erger? :lol: Nou, dan zetten we er Sandra Schuurhof naast, brrrr wat een gemaakt mens! Ik snap niet dat good old Cilly Dartell daarvoor moet wijken :no: Ach ja, het past precies in deze tijd waarin Daphne Deckers Boulevard mag doen, Doutzen Kroes de Gouden Kalveren aan elkaar mag praten en Jim Bakkum ook ineens presentatiekwaliteiten schijnt te hebben. Was hij ooit geen zanger?

Nee, dan gaat Koefnoen toch voor :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door WizardOfOss »

Hoe wanhopig moet die Jochem van Gelder eigenlijk wel niet zijn, niet alleen verkassen naar SBS, maar ook nog eens wasmiddelreclames doen :bonk:

Die hele Sandra Schuurhof kende ik totaal niet, maar inderdaad typisch zo'n figuurtje van deze tijd, zo overdreven enthousiast alles van de autocue oplezen, zonder ook maar enige eigen inbreng.
ChrisRenault schreef:...en Jim Bakkum ook ineens presentatiekwaliteiten schijnt te hebben. Was hij ooit geen zanger?
Hij was inderdaad geen zanger. Eerder een zingende vaatwasser...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door Martin »

Ik heb niet gekeken. Dat je moet weten welke sancties bij een overtreding geldt, heb ik mij al eerder over verbaasd. Net alsof je kinderen opvoedt met: "je mag niet inbreken, want als je ze pakken, krijg je dat en dat als straf". Als je dan gaat mee rekenen wat de pakkans is, kun je een afweging maken om wel of niet in te breken.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door ViveLaFrance »

Ik las dat Albers de grootste verliezer was? Haha, wat een prutser! Verplicht op cursus, een tankcursus welteverstaan :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door nvdw »

Zit het nu even in de herkansing te kijken. André van der Toorn als commentaarstem... hadden jullie me niet even kunnen waarschuwen? :(
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door WizardOfOss »

Sorry, dat was inderdaad wel een waarschuwing waard geweest :lol:

Om het goed te maken:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door nvdw »

Gisteren al na een paar minuten afgehaakt en nu bij de tweede poging krijg ik wederom last van mijn maagsappen. B-garnituur presentatoren, B-garnituur gasten, veel te lang uitgesponnen met goedkope vullertjes... het lijkt wel een SBS6-programma. O wacht...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nationaal Verkeersexamen

Bericht door nvdw »

Het programma is trouwens soort van terug van weggeweest realiseer ik me. Het was ooit een jaarlijks feestje waarbij elk jaar een bups BN'ers echt theorie-examen deed (50 vragen, toen nog zonder die 'gevaarherkenning'-nonsens) en bij slagen daarvan echt mocht afrijden. Uiteraard mocht iedereen het theoriegedeelte 'meedoen' waarbij de slagingspercentages ronduit bedroevend waren, zowel bij publiek als bij de BN'ers. 's Lands beroemdste transseksueel Kelly van der Veer presteerde het om drie keer in successie ten overstaan van de camera's voor haar theorie te zakken, niet met een gering aantal fouten overigens.

Ik verwacht niet anders van de campingzender en een beetje luchtigheid is op tv misschien wel noodzakelijk, maar eigenlijk is het jammer dat deze materie niet wat serieuzer wordt aangepakt. Het is misschien mijn 'pet peeve' maar ik merk dagelijks de gevolgen van slechte regelkennis in het verkeer. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het met het fileprobleem heel snel afgelopen is als Nederlandse rijbewijshouders voor het behoud van hun pasje elke tien jaar opnieuw theorie-examen moeten doen...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie