Opzich niet verrassend, maar jammer vind ik het wel.Autoweek.nl schreef:AutoRAI 2013 gaat niet door
Slecht nieuws voor alle autoliefhebbers in Nederland: de AutoRAI 2013 gaat definitief niet door. Dat was de conclusie van overleg tussen de betrokken partijen eerder vanmiddag.
Dat meldt de AutoRAI in een persbericht. De AutoRAI meldt: "Door de economische ontwikkeling in de automotive sector is gebleken dat het niet mogelijk is om een volwaardig evenement te organiseren. Wel zal er met dezelfde partijen gekeken worden of in de toekomst een gewijzigde opzet van het evenement mogelijk is. Naast AutoRAI zal om dezelfde reden ook AutovakRAI 2013 geen doorgang vinden. Het jaarlijkse evenement voor fleetmanagers, Fleet Expo, gaat wel door op 2 april 2013."
“Als gevolg van de economische situatie is gebleken dat importeurs en toeleveranciers in de auto-industrie flink onder druk staan. Gezamenlijk hebben we een afweging moeten maken en helaas pakt dit voor de AutoRAI 2013 niet goed uit”, aldus Olaf de Bruijn, directeur RAI Vereniging.
Het rommelde al lange tijd rond de AutoRAI 2013. Veel exposanten hikten door gekrompen marketingbudgetten aan tegen de hoge standprijzen op de AutoRAI. Een goedkopere opzet met zeecontainers en 'themawerelden', die er in 2009 voor zorgde dat het tweejaarlijkse evenement toch door kon gaan, was dus ook geen optie waar de exposanten en de RAI-organisatie zich dit jaar in konden vinden.
Geen AutoRAI 2013
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Geen AutoRAI 2013
Vive la France, Vive la Différence
Re: Geen AutoRAI 2013
Ik zou het geen seconde missen. Jammer dat er uiteindelijk besloten is het niet te doen. Heeft gok ik voornamelijk van PON afgehangen, met hun enorme portfolio.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Geen AutoRAI 2013
Ahh, jammer .
Re: Geen AutoRAI 2013
Van de week was Bart van Thienen van Nissan al op Radio 2 geïnterviewd over het wel of niet doorgaan van de AutoRAI. Zoals het een waar pr-man betaamt was elk woord hoorbaar op een goudschaaltje gelegd, wat in het licht van dit onderwerp ook niet merkwaardig is: elk merk zit met de AutoRAI in zijn maag maar niemand wil de schuldige zijn in het ploffen van de beurs. Aangezien Nissan zelfs grotere Europese beurzen heeft laten schieten acht ik de kans niet groot dat de Nederlandse vestiging dit jaar wel de poen voor een standje in Amsterdam had mogen lappen.
Wat nooit in de reacties van de AutoRAI naar voren komt is dat het een evenement is dat verhoudingsgewijs steeds minder oplevert voor de deelnemers, om de eenvoudige reden dat er steeds minder mensen op af komen. Voor de traditionele 'oriënterende autokoper' zijn er zoveel meer mogelijkheden dan 20 jaar geleden om te oriënteren en de rol van de autoshow als laagdrempelige kans om op één locatie in zoveel mogelijk auto's te zitten is ook wel een beetje vervangen door autodealers die hun potentiële klanten direct aanschrijven met een uitnodiging om onder het genot van een hapje en een drankje geheel vrijblijvend eens met andere klanten naar een nieuwe auto te komen kijken. Want daar moet de AutoRAI toch wel heel eerlijk in zijn: je betaalt als bezoeker feitelijk 18 euro entree om in een hele grote showroom rond te lopen. En dan hebben we het over de bijkomende kosten nog niet eens gehad. Twee jaar geleden was ik er voor het eerst 'buiten ambt' en toen heb ik voor de goedkoopste mogelijkheid gekozen: een doordeweekse avond voor 10 euro. Ik heb een proefritje op een motor gemaakt en nog tijd zat gehad om overal even een kijkje te nemen. De echte slimmerds scoorden natuurlijk een vrijkaartje via de dealers.
De AutoRAI was al voor die containertreurnis in 2009 een kwijnend verhaal en misschien is het maar goed dat het nu eindelijk is afgelopen.
Wat nooit in de reacties van de AutoRAI naar voren komt is dat het een evenement is dat verhoudingsgewijs steeds minder oplevert voor de deelnemers, om de eenvoudige reden dat er steeds minder mensen op af komen. Voor de traditionele 'oriënterende autokoper' zijn er zoveel meer mogelijkheden dan 20 jaar geleden om te oriënteren en de rol van de autoshow als laagdrempelige kans om op één locatie in zoveel mogelijk auto's te zitten is ook wel een beetje vervangen door autodealers die hun potentiële klanten direct aanschrijven met een uitnodiging om onder het genot van een hapje en een drankje geheel vrijblijvend eens met andere klanten naar een nieuwe auto te komen kijken. Want daar moet de AutoRAI toch wel heel eerlijk in zijn: je betaalt als bezoeker feitelijk 18 euro entree om in een hele grote showroom rond te lopen. En dan hebben we het over de bijkomende kosten nog niet eens gehad. Twee jaar geleden was ik er voor het eerst 'buiten ambt' en toen heb ik voor de goedkoopste mogelijkheid gekozen: een doordeweekse avond voor 10 euro. Ik heb een proefritje op een motor gemaakt en nog tijd zat gehad om overal even een kijkje te nemen. De echte slimmerds scoorden natuurlijk een vrijkaartje via de dealers.
De AutoRAI was al voor die containertreurnis in 2009 een kwijnend verhaal en misschien is het maar goed dat het nu eindelijk is afgelopen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Geen AutoRAI 2013
En dat is dus het gevoel dat ik tegenwoordig bij de AutoRai heb. Bij sommige grote beursen als bijv. Geneve zie je nog echt nieuwe auto's en in Tokio gaan ze gewoon lekker los met bizarre studies. (alhoewel dat ook is afgenomen)nvdw schreef:........... Want daar moet de AutoRAI toch wel heel eerlijk in zijn: je betaalt als bezoeker feitelijk 18 euro entree om in een hele grote showroom rond te lopen. En dan hebben we het over de bijkomende kosten nog niet eens gehad...........
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Geen AutoRAI 2013
Juist. Ik heb de AutoRAI nu al zeker drie of vier keer overgeslagen, er is toch niks boeiends te zien, terwijl ze wel voor alles de hoofdprijs rekenen. Als je met twee of drie man een dagje naar Frankfurt rijdt en zo de brandstofkosten kan delen ben je al snel goedkoper uit, en daar is dan wel volop interessants te zien. En ook al kost het me een paar honderd euro voor een weekendje, ik was toch van plan komend jaar weer naar Genève te vliegen.
Ik denk dat er voor de AutoRAI alleen nog een toekomst is als ze net als in Brussel ook auto's gaan verkopen, al zullen de dealers dan uiteraard wel weer gecompenseerd moeten worden. In de traditionele vorm is er domweg slechts plaats voor de grote shows, van de kleinere beurzen is volgens mij alleen die van Bologna nog redelijk succesvol, vooral met dank aan de eigen industrie.
Ik denk dat er voor de AutoRAI alleen nog een toekomst is als ze net als in Brussel ook auto's gaan verkopen, al zullen de dealers dan uiteraard wel weer gecompenseerd moeten worden. In de traditionele vorm is er domweg slechts plaats voor de grote shows, van de kleinere beurzen is volgens mij alleen die van Bologna nog redelijk succesvol, vooral met dank aan de eigen industrie.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Geen AutoRAI 2013
Hebben jullie allemaal gelijk in, maar toch is het weer een stukje verloren cultuur in Nederland en die sector heeft het al zwaar
Vive la France, Vive la Différence
Re: Geen AutoRAI 2013
Tja, jammer maar ik begrijp gewoon nooit waarom ik entree geld moet betalen, terwijl een bezoek aan de Showroom gratis is. En.... een mooi museum met meesterlijk werk is meestal ook goedkoper
Re: Geen AutoRAI 2013
Case in point: het Louwman Museum.
Dat de sector het zwaar heeft is niet geheel haar eigen schuld, maar voor een aanzienlijk deel wel degelijk. Om met Ted Sluymer te spreken: sommige dealers gunnen elkaar het verlies nog niet.
Dat de sector het zwaar heeft is niet geheel haar eigen schuld, maar voor een aanzienlijk deel wel degelijk. Om met Ted Sluymer te spreken: sommige dealers gunnen elkaar het verlies nog niet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"