Geen AutoRAI 2013

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door Leeuw »

Ja, idd het nieuwe Louwman Museum......Wat heb ik daar genoten. Het was zoveel mooier dan ik had gedacht.
Het coole is dat niet alles glimmend is gerestaureerd en daardoor nog indrukwekkender want het is echt.
Net als dat gefotoshopte dames er niet leuker of mooier door worden.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door ViveLaFrance »

NOS.nl schreef:Autoweek wil alternatief AutoRai

Het blad Autoweek zegt verregaande plannen te hebben voor het organiseren van een autobeurs. Gisteren werd bekend dat de AutoRai volgend jaar niet doorgaat en dat het onduidelijk is of de beurs überhaupt nog georganiseerd wordt.
De nieuwe autobeurs wordt hoogstwaarschijnlijk volgend jaar voor het eerst gehouden en moet aantrekkelijk zijn voor het hele gezin. In tegenstelling tot de AutoRai moeten er ook auto's te koop zijn. Bovendien zou de beurs meer entertainment moeten bieden.
Autoweek haakt daarmee in op het succes van de Autosalon in Brussel, waar jaarlijks 70 procent van alle Belgische nieuwe auto's wordt verkocht. Fabrikanten bieden op een verkoopbeurs vaak speciale modellen aan en hanteren lagere prijzen dan bij de dealer.
Autoweek denkt dat de beurs succesvol wordt door veel media-aandacht. Het magazine is onderdeel van uitgeverij Sanoma, dat televisiezenders, websites en weekbladen bezit. Het concern heeft ook ervaring met het organiseren van evenementen, zoals de Libelle Zomerweek.
De AutoRai wordt volgend jaar niet gehouden door een gebrek aan belangstelling van automerken. Die zouden onder andere afgeschrikt worden door de hoge huurprijs van een stand op de beurs. Autoweek zegt lagere prijzen te gaan hanteren en denkt dat de autobranche daardoor wil meedoen.
Het magazine benadrukt dat het objectief en onafhankelijk wil blijven, ondanks de organisatie van het evenement. De naam voor de nieuwe autobeurs is nog niet bekend.
Zal mij benieuwen, ik vind de inzet in elk geval al prijzenswaardig :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door WizardOfOss »

Interessant in initiatief, we zullen wel zien wat er van komt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door Jurjen »

Autovisie claimt ook al dat zij het dan wel organiseren. Nu dus 2?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door WizardOfOss »

Als ze ook willen verkopen vraag ik me af of ze het met de importeurs gaan opzetten (dan breekt waarschijnlijk de hel los), of juist met grotere dealerorganisaties. In dat laatste geval moet het geen probleem zijn meerdere evenementen te organiseren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door Leeuw »

Maar juist dat verkopen maakt het voor de bezoeker leuk en de dealer/importeur interessanter.

Ik krijg wel jeuk van een zin als "Het moet interessant worden voor het hele gezin"
Dat kan dus niet, auto dingen is gewoon iets voor mannen, en jonge zonen hebben geen andere dingen nodig.
En als er toch vrouwen zijn die auto's tof vinden hebben ze ook niet iets anders nodig.

*wat wel zou kunnen is dat er een soort huishoudbeurs bij is
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Maar juist dat verkopen maakt het voor de bezoeker leuk en de dealer/importeur interessanter.
Het maakt het interessanter voor degene die er geld aan over houdt. Elke auto die een importeur zelf verkoopt zal ten koste gaan van de dealers. Dan zal het bij zo'n nieuw evenement met de aantallen nog wel meevallen, maar als het zoals in Brussel om tienduizenden auto's gaat zullen de dealers toch zeker niet blij zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door Leeuw »

en hoe doen ze dat in België dan zonder knokpartijen? Misschien zijn de eisen van de importeur aan dealer ook lager.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen AutoRAI 2013

Bericht door WizardOfOss »

Goede vraag, wellicht een stuk "traditie" waar de autobranche op afgestemd is? Wat je nooit verkocht hebt hoef je ook niet in te leveren. Maar ik kan me ook voorstellen dat er een of andere compensatieregeling is, dat de dealers meedelen in de op de salon verkochte auto's.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie