Geen 'Blik op de Weg' meer

Wat valt op in de media
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door ViveLaFrance »

NOS schreef:Blik op de Weg verdwijnt na 21 jaar

Het AVRO-televisieprogramma Blik op de Weg verdwijnt. De politie wil niet meer meewerken aan het programma in de huidige vorm.
In Blik op de Weg is te zien hoe de politie automobilisten van de weg haalt na verkeersovertredingen. Het programma bestaat 21 jaar en er kijken nog altijd meer dan een miljoen mensen naar.
Producent Leo de Haas betreurt het einde van Blik op de Weg, maar gaat wel een nieuw programma maken met de politie. Daarin zijn ook andere politietaken te zien, zoals de aanpak van criminaliteit. Dat is in lijn met het nieuwe mediabeleid van de politie.
De AVRO zegt in een reactie dat er nog eventueel een seizoen kan worden gemaakt met materiaal dat al gedraaid is. Of dat ook gaat gebeuren, is nog niet bekend.
Ik bleef er niet voor thuis en ik begrijp het standpunt van de politie volledig, maar 'Blik op de Weg' is toch een TV-monument. Waar 'scripted reality' toeneemt op de buis schijnt er weinig ruimte meer te zijn voor programma's met een beetje inhoud.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door Leeuw »

Nou ik vond het best een leuk programma, maar na een paar jaar had ik het wel gehad, kwaliteit was wel meer dan in orde.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door WizardOfOss »

Heb het al in jaren niet meer gezien...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door nvdw »

Het viel me al op dat er nog maar met een klein koppel korpsen werd gewerkt en dat veel van de beelden van 'onderweg' gefilmd waren door eigen personeel van BodW. Tot nu toe konden korpsen zelf beslissen om wel of geen medewerking te verlenen (vanuit het OM was het advies mede op instigatie van Koos Spee om medewerking NIET te verlenen) maar dat zal met de komst van de nationale politie wel weer zijn veranderd.

Grappig dat de politie erop staat dat de programma's waaraan zij medewerking verleent 'een bredere blik op het takenpakket' moeten geven en niet alleen maar gejaag op hardrijders moeten laten zien. Waarom Blik dan nul op het rekest krijgt en Wegmisbruikers wel op medewerking kan blijven rekenen...

Maar voor wat betreft het programma zelf: al voordat Sissing de presentatie overnam was het al een aflopende zaak. Na zoveel jaar heb je alles toch wel gezien.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:Grappig dat de politie erop staat dat de programma's waaraan zij medewerking verleent 'een bredere blik op het takenpakket' moeten geven en niet alleen maar gejaag op hardrijders moeten laten zien. Waarom Blik dan nul op het rekest krijgt en Wegmisbruikers wel op medewerking kan blijven rekenen...
Wegmisbruikers geeft toch een perfect beeld van het volledige takenpakket van de politie ten tijde van Spee?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Geen 'Blik op de Weg' meer

Bericht door Martin »

Als tijdens het zappen "blik" langs kwam, liet ik hem vaak wel een tijdje aan staan. Ik schakel hem echter al lang niet meer bewust in. Dat doe ik tegenwoordig sowieso voor weinig programma's.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie