Auto van het Jaar 2014

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door ViveLaFrance »

Op 1 februari wil ik de finaleronde starten, dus mocht je nog willen stemmen, heel graag ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Hoeveel hooggeplaatste politici zijn er? En hoeveel burgers?
Het gaat uiteraard om de voorbeeldfunctie. Ze bedenken regels voor "het volk", maar staan daar maar al te graag altijd boven.

En natuurlijk moet je er ook niet in doorschieten, maar ze zouden om te beginnen verplicht in een hybride kunnen stappen. Een GS voor de top, een Prius Wagon of Outlander PHEV voor de rest, ruim zat toch? Misschien ten opzichte van een dikke limo wat behelpen, maar als iedereen moet inleveren moeten zij eerst zelf maar eens laten zien daartoe bereid te zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door ViveLaFrance »

Tuurlijk, politici kunnen een goed voorbeeld geven door bijvoorbeeld een S 400 Hybrid te rijden in plaats van een S 600, maar veel reizen is inherent aan de functie van politieke bestuurders. Logisch dat de voetafdruk groter is. De winst wat betreft CO2-reductie zal bij de burgers vandaan moeten komen, simpelweg omdat er daar tig meer van zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door WizardOfOss »

Maar daar gaat het niet om. Het gaat puur om het gebaar. En ook met een S Hybrid maak je dat nog niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Achterin zitten lezen etc werkt gewoon niet in een C. Daar mis je gewoon breedte op de achterbank.
Passagiersstoel naar voren, klaar.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar daar gaat het niet om. Het gaat puur om het gebaar. En ook met een S Hybrid maak je dat nog niet.
Dus een GS rijden is een gebaar, maar je laten chaufferen in een S 400 Hybrid die, gezien het formaat van de auto, slechts 10 gram CO2 meer uitstoot dan een GS 450h is geen gebaar? :crazy:
HondArd schreef:
Jurjen schreef:Achterin zitten lezen etc werkt gewoon niet in een C. Daar mis je gewoon breedte op de achterbank.
Passagiersstoel naar voren, klaar.
Schiet al een stuk op inderdaad. Volgens mij volstaat een gemiddelde midi-MPV prima als chauffeursauto. Ik zag laatst een item over een Belgische minister die rondgereden werd in een MPV. Oké, het was wel een Ford Galaxy...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Dus een GS rijden is een gebaar, maar je laten chaufferen in een S 400 Hybrid die, gezien het formaat van de auto, slechts 10 gram CO2 meer uitstoot dan een GS 450h is geen gebaar? :crazy:
Een S klasse, ook een hybride, blijft een S-klasse. Dan is een GS toch een stap terug.
ChrisRenault schreef:Schiet al een stuk op inderdaad. Volgens mij volstaat een gemiddelde midi-MPV prima als chauffeursauto. Ik zag laatst een item over een Belgische minister die rondgereden werd in een MPV. Oké, het was wel een Ford Galaxy...
Sterker nog, een tijdje geleden beweerde je nog dat een Megane prima geschikt was als chauffeursauto, en dat al die extra ruime auto's volslagen onzin waren. Dus inderdaad, geen ook geen GS voor de ministers, maar gewoon een C-segmenter.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ChrisRenault schreef:Dus een GS rijden is een gebaar, maar je laten chaufferen in een S 400 Hybrid die, gezien het formaat van de auto, slechts 10 gram CO2 meer uitstoot dan een GS 450h is geen gebaar? :crazy:
Een S klasse, ook een hybride, blijft een S-klasse. Dan is een GS toch een stap terug.
Maken we er een E 300 Hybrid van, want een Japanse auto rijden als Bundeskanzlerin is natuurlijk niet het goede voorbeeld geven. Bovendien is de Benz schoner en zuiniger dan de GS 300h.
WizardOfOss schreef:Sterker nog, een tijdje geleden beweerde je nog dat een Megane prima geschikt was als chauffeursauto, en dat al die extra ruime auto's volslagen onzin waren. Dus inderdaad, geen ook geen GS voor de ministers, maar gewoon een C-segmenter.
Uitstekend plan! Als studentchauffeur heb ik gezien dat het prima kan.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door WizardOfOss »

Nou vooruit, zo'n E mag dan ook. Al is er toch niks mis mee om met een auto van een vroegere bondgenoot rond te rijden? :clown:

Maar goed, als een Megane kan, dan kan een Prius ook. En zijn we dus weer terug bij af.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2014

Bericht door ViveLaFrance »

Prius vind ik een halve D-segmenter, maar voldoet prima als chauffeursauto. Al houdt de hoofdruimte niet over, maar daar hebben sommige grote sedans ook last van.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie