Auto van het Jaar 2015

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door Martin »

De tekenen op het forum wezen er al op dat de Cactus het zou worden. Ik moet zeggen dat ik hem steeds meer ga waarderen. Dat is begonnen nadat we het configurator spel hebben gespeeld.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Autointernationaal vindt de zege van de Passat terecht en legt in een krakkemikkig artikel (heeft AW het soms geschreven?) uit waarom. Ik snap het punt, allround scoort, Niels merkte dit al terecht op, maar AI voegt een aantal vreemde insinuaties toe om de positie van de Passat te verdedigen. De C zou ineens middelmatig rijden, winst voor de 2-serie AT zou ongeloofwaardig (!) zijn en de Qashqai, ook allround, zal snel ingehaald kunnen worden door nieuwkomers. "De Passat niet", aldus AI. Citroën steekt weliswaar de kop boven het maaiveld uit met de C4 Cactus, maar hij rijdt niet goed genoeg. Goh, ik heb veel gelezen over de C4 Cactus, maar niet dat hij niet prettig rijdt.

Na het lezen van de uiteenzetting krijg ik toch sterk het idee dat AI vooral de Passat als terechte winnaar aanwijst, omdat hij veel (commerciële) vergelijkingstesten wint. Nee, dan ben je geloofwaardig als automedium...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 06 mar 2015, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door Jurjen »

Sinds wanneer is autointernationaal geloofwaardig als automedium?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Nou, ik vond AI (lees: Toralt Deinum) altijd een medium met een eigen mening. Daar las je nog tests/impressies waarin de smaak en visie van de schrijver aan de oppervlakte kwam in plaats van de voorgekauwde journalistieke meuk van vandaag de dag. Nu lijkt het er inderdaad op dat ook AI brieven krijgt uit Leusden :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door HondArd »

Dat AI artikel: hoe lul je recht wat krom is, tsssss.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door nvdw »

Toralt Deinum heeft het de laatste tijd ook niet zo op Renault. Maar dat heeft er niets mee te maken natuurlijk.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Origineel gevonden, maar nee, dat doet er totaal niet toe, omdat AI altijd behoorlijk anti-Frans overkomt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door TomSR »

nvdw schreef:Ik zat de voting grid nog even te begluren maar de Passat is vooral een winnaar geworden omdat iedereen hem wel redelijk wat punten heeft gegeven, niet omdat er nu zoveel mensen hem de volle mep hebben gegeven.
En het zijn de punten die tellen... Hij heeft ook een behoorlijke voorsprong, zó veel beter dan de andere finalisten zal de Passat ook niet zijn. Het zal een hele goede en degelijke auto zijn, maar brengt mijn inziens weinig nieuws. Het is vooral een voortzetting van de richting die VW met de Golf 7 (MQB-platform) heeft ingezet. Ik had graag de C4 Cactus zien winnen om de eigenwijze en consequent doorgevoerde gedachtegang erachter te belonen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door WizardOfOss »

Zie je wel, jij hoort toch echt hier thuis op dit forum :thumbup:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door Charger »

Eigenlijk wel jammer dat de Cactus het niet geworden is,ik mag het wel,als een automerk eens met iets anders komt.
Plaats reactie