RTL Autovisie

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

RTL Autovisie

Bericht door nvdw »

http://m.telegraaf.nl/autovisie/article ... -ook-op-tv

Nou, ze gaan het toch weer proberen. Het klinkt allemaal als dat Wheels on 7 van een tijdje terug maar ach. Wie weet kijk ik wel :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: RTL Autovisie

Bericht door ViveLaFrance »

Zal mij benieuwen of het programma zich kan onderscheiden van RTL Autowereld. Als je dat wilt doen door open deuren in te gaan trappen middels fact checking om te kijken of de industrie waarmaakt wat er beloofd wordt dan vrees ik voor minachting van de kijker.
Marco Louwerens schreef:Hij benadrukt dat het programma onafhankelijk bericht over auto’sZo doen we aan ’fact checking’. We bekijken onder meer of de auto-industrie waarmaakt wat wordt beloofd in de vaak ronkende advertenties
Precies, daarom wordt het ook uitgezonden op een commerciële zender en de Telegraaf staat ook bekend om hun objectiviteit :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: RTL Autovisie

Bericht door nvdw »

Video's van Autovisie worden nu al integraal uitgezonden op RTL Autowereld. Dat zijn dan items die de gesponsorde content niet bijten (sportwagens etc) maar die het programma blijkbaar wat op moeten hemelen. Misschien dat de geesten rijp zijn voor een programma waarvan de gehele redactionele inhoud uit AV-items bestaat. Als je er genoeg kijkers mee trekt kun je de advertenties verkopen in de reclameblokken voor, tijdens en na het programma en kun je de gesponsorde content uit je programma zelf houden. Dan ben je net zo commercieel als een krant of tijdschrift.

Ton Roks vertelde ooit bij een AV-lezersmeeting (bij het oude Louwman-museum, weet u nog heren?) dat zo'n programma te doen zou zijn als je je laat sponsoren door reisbureaus en dergelijke: dan zijn de meningen over de auto's in elk geval vrij van commerciële inbreng. Zoiets doet motorblad Motoplus op RTL zoveel.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: RTL Autovisie

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Ton Roks vertelde ooit bij een AV-lezersmeeting (bij het oude Louwman-museum, weet u nog heren?) dat zo'n programma te doen zou zijn als je je laat sponsoren door reisbureaus en dergelijke: dan zijn de meningen over de auto's in elk geval vrij van commerciële inbreng.
Krijg je dan niet een soort Kampioen (op tv)? Niet bepaald onafhankelijk :lol:

Ik ben erg benieuwd, maar anno 2014 geloof ik niet in onafhankelijke autojournalistiek. Zeker niet in Nederland.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: RTL Autovisie

Bericht door nvdw »

Als je daar toch niet in gelooft maakt het inderdaad niet uit of je op tv tegen betaling een Kia Picanto in beeld brengt of niet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: RTL Autovisie

Bericht door ViveLaFrance »

Tja, ik kijk dan ook niet naar Nederlandse autoprogramma's, maar het maakt mij wel degelijk uit of pretenties eens daadwerkelijk waar worden gemaakt. Anders zijn ze net zo erg als de door hun verafschuwde advertenties en de scripted reality waarmee je tegenwoordig wordt doodgegooid. Ben dan ook erg benieuwd :) Telegraaf als basis, ik houd mijn hart vast en ik hoop ook niet dat het een soort Autoweek TV wordt.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: RTL Autovisie

Bericht door ViveLaFrance »

Na VI vanavond toch nog een keer een poging gedaan en ik was er na 10 minuten alweer klaar mee. Het introotje alleen al :bonk: Eddy en Werner zijn al niet de meest grappige personen en dan komen ze aanrijden om eenmaal uit de auto geforceerd tegen elkaar te zeggen wat er zoal in de show zit. Slap. Aan tafel werd het niet beter. Ten eerste is de tafel veel te groot en oogt het kleine publiek nog kleiner. Goed, details, op naar de gesprekken. Aan Johan Derksen en Leo de Haas werd gevraagd waar zij in rijden. Derksen begon over zijn Chrysler met Lancia-logo. Je zou denken, héééé we hebben een opening voor een onderwerp. Werd niks mee gedaan :| Vervolgens sprak Leo over zijn wagenpark waarna Eddy vroeg naar zijn favoriete auto. Had hij niet, "elke keer wil je iets anders", maar gek genoeg noemde hij binnen 5 seconden een Porsche 911 GT3. Een auto waar je ook best iets actueels over kan zeggen naar ik dacht, maar Leo's truitje met 'Porsche' erop (hoe doorzichtig wil je het hebben?!) gaf aan waarom dit ijdele hoop van mij was. Niet dat ik Porsche afgebrand (hoe toepasselijk...) wil zien worden, nee, maar zeker Werner zou toch moeten beschikken over voldoende achtergrondinformatie om een gesprek breder te kunnen maken. Helaas, hij kiest ervoor om gemaakt stoer te doen door een boete van Leo voor te hard rijden, 180 gemiddeld, met "goed bezig" te bestempelen. Dit alles gepaard met een enorme grijns, tja, dan kun je wat niveau betreft ook onder een viaduct met eigenaren van mislukt getunede Golfjes gaan staan :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: RTL Autovisie

Bericht door WizardOfOss »

Nou, zo te horen hoef ik die aflevering niet eens meer een kans te geven. Ik blijf wel bij de Big Boys...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: RTL Autovisie

Bericht door Leeuw »

Ik vond de aflevering ietsje beter, maar wat mij echt stoort is een spontaan gesprek met tafelmannen. Hoe makkelijk wil je het hebben met de Chryler en Derksen..... Maar nee, nada.
En dan dat dingetje met bandenvulspul, goed idee maar zo slecht uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: RTL Autovisie

Bericht door Martin »

Meest storend vind ik misschien nog wel die ingeprojecteerde digitale auto's. Eerst zweefden ze een beetje raar boven de tafel. Nu staat hij zogenaamd naast de tafel. Het rijdgedeelte met Werner was nu wel langer, inclusief de combi met van Rossum.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie