Auto van het Jaar 2016

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door nvdw »

En toch hoop ik ergens dat er nog aandacht is voor de innovatie. Die 7-serie bijvoorbeeld heeft een heel mooie opzet van staal, aluminium en CFRP (met koostofvezel versterkt kunststof). BMW timmert daar al langer mee aan de weg. Als de jury ooit nog eens van plan was BMW te lauweren...

Maar het zal de Astra wel worden inderdaad.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Even verdiept in de Tannistest en ik las dat, naast andere auto's, de Infiniti Q30 en Renault Talisman niet aanwezig waren. De geschrapte Toyota Mirai wel. Uiteraard hebben fabrikanten hier het nodige over te zeggen, maar het is toch vreemd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, fabrikanten zouden nu toch het belang van de Tannistest en de andere voorwaarden van de verkiezing moeten kennen. Vooral van Renault vind ik het dan toch vreemd dat de Talisman ontbrak, geen gedoodverfde winnaar, maar toch best een podiumkandidaat.

Van de Mirai neem ik aan dat ie er dan volgend jaar alsnog bij zit?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Vooral van Renault vind ik het dan toch vreemd dat de Talisman ontbrak, geen gedoodverfde winnaar, maar toch best een podiumkandidaat.
Eens, zeker als je nu ziet dat de A4, XE en Superb finalisten zijn. Niet dat ik van mening ben dat de Talisman de finale had moeten halen, maar een andere combinatie van deze vier modellen had dan ook best gekund. Wellicht dacht Renault meer kans te hebben met de Espace en Kadjar?
WizardOfOss schreef:Van de Mirai neem ik aan dat ie er dan volgend jaar alsnog bij zit?
Lijkt me wel als de auto in meer Europese landen op de markt verschijnt. Aan de andere kant, de BMW i8 haalde het vorig jaar op de valreep niet en stond nu niet eens op de kandidatenlijst.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Wellicht dacht Renault meer kans te hebben met de Espace en Kadjar?
Dat zou ik dan toch wat naïef vinden. De jury is sowieso nog niet heel erg SUV/crossover-minded geweest, de Kadjar is op z'n zachtst gezegd niet de meest spraakmakende auto in z'n segment (al vond ik het dan wel weer apart dat Autovisie hem in een vergelijk met de Qashqai bestempelde tot een zuiver staaltje badge-engineering, om aan het eind van de rit toch tot de conclusie te komen dat de twee eigenlijk opmerkelijk veel van elkaar verschillen...), en de Espace is en blijft toch een wat prijzige auto en zeker geen allemansvriend. Nee, daarmee ga je het in deze verkiezing niet redden.
ViveLaFrance schreef:Lijkt me wel als de auto in meer Europese landen op de markt verschijnt. Aan de andere kant, de BMW i8 haalde het vorig jaar op de valreep niet en stond nu niet eens op de kandidatenlijst.
Ik weet niet of de organisatie zelf die kandidatenlijst opstelt, of dat fabrikanten deelnemers moeten indienen? In dat laatste geval zou ik het niet zo vreemd vinden: het is toch een kansloze auto voor de overwinning en het nieuwtje is er inmiddels al wel weer vanaf.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Dat zou ik dan toch wat naïef vinden. De jury is sowieso nog niet heel erg SUV/crossover-minded geweest......(......)......en de Espace is en blijft toch een wat prijzige auto en zeker geen allemansvriend. Nee, daarmee ga je het in deze verkiezing niet redden.
Eén en ander zat de XC90 in elk geval niet in de weg ;) Enerzijds meer een allemansvriend, omdat hij er couranter uitziet, maar anderszijds weer minder een allemansvriend, omdat hij veel duurder is dan de Espace. Ook deze Renault had voor mij niet de finale moeten halen, maar ik had het niet vreemd gevonden.
WizardOfOss schreef:Ik weet niet of de organisatie zelf die kandidatenlijst opstelt, of dat fabrikanten deelnemers moeten indienen? In dat laatste geval zou ik het niet zo vreemd vinden: het is toch een kansloze auto voor de overwinning en het nieuwtje is er inmiddels al wel weer vanaf.
Volgens mij is het een wisselwerking daar de organisatie al in de zomer met een eerste lijst komt. Daarna kunnen fabrikanten zich inschrijven voor de Tannistest, maximaal drie testauto's per deelnemer (bv. een stationwagen, hatchback en een hybride van één model).
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Ik ben er trouwens uit :)

AFO Auto van het Jaar:

- BMW 7-serie (qua design niet vernieuwend, onderhuids des te meer: topwagen)
- Infiniti Q30 (het beste van de A-Klasse met een hoog comfortniveau en een eigen gezicht)
- Jaguar XE (niet de ruimste, wel één van de weinige leuke en goed rijdende luxe zakenauto’s)
- Mazda2 (meest verfijnde B-segmenter)
- Mazda CX-3 (wat voor de 2 geldt, geldt ook voor de CX-3 als crossover)
- Opel Astra (prima moderne middenklasser, Opel doet weer mee)
- Renault Espace (het beste uit meerdere werelden; luxe, ruim, comfortabel, dynamisch rijgedrag en onderscheidend)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Nog een week...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Martin »

AFO Auto van het Jaar:
BMW 7-serie
Jaguar XE
Jaguar XF
Land Rover Discovery Sport
Mazda MX-5
Mercedes-AMG GT
Opel Astra

Design:
Ferrari 488 gtb
Jaguar XE
Land Rover Discovery Sport
Mazda MX-5
Mercedes-AMG GT
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door WizardOfOss »

Oeps, zo ook nog eens even werk van maken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie