Auto van het Jaar 2016

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Of de Touran, VW kan wel wat positief nieuws gebruiken :clown: Zou de ultieme middelvinger richting industrie zijn van de jury :lol:

Overigens had ik de Mini Clubman al eerder toegevoegd. De teller staat daarmee op 41 auto's en de uiteindelijke lijst van begin december hoeft hier niet veel van af te wijken, omdat de organisatie het criterium van minimaal 5.000 geproduceerde auto's heeft geschrapt. Desalniettemin ontbraken de Ferrari en McLaren tijdens de Tannistest en zelfs Audi stuurde geen R8.

Afbeelding
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

De organisatie van Car of the Year heeft vandaag de definitieve lijst bekendgemaakt. Een zestal auto's is hierdoor op de valreep geschrapt te weten de Alfa Romeo Giulia, Ferrari 488 GTB, Fiat Tipo, McLaren 570S, Tesla Model X en de Toyota Mirai. Zeer waarschijnlijk omdat deze modellen niet tijdig in minstens vijf Europese landen op de markt zijn.

------AFO Auto van het Jaar 2016------

Uiteraard gaan we ook onze eigen verkiezing houden. Laten we eerlijk zijn, je bent pas 'Auto van het Jaar' als de leden van AutoforumOnline.nl dit hebben bepaald. Tijdens de elfde editie gaan we alweer voor de vijfde keer drie awards weggeven. Let op: voor de nominaties van 'Design' en 'Tegenvaller' hoeft niet louter de kandidatenlijst gebruikt te worden.

AFO Auto van het Jaar: Nomineer jouw 7 favorieten uit onderstaande lijst vóór 10 januari 2016.
AFO Design Auto van het Jaar: Nomineer maximaal 5 auto's genomineerd in 2015.
AFO Tegenvaller van het Jaar: Nomineer maximaal 5 auto's genomineerd in 2015.

Kandidatenlijst Auto van het Jaar 2016:

Audi A4
Audi Q7
Audi R8
BMW 7-serie
BMW X1
Ford Mustang
Ford S-Max/Galaxy
Honda HR-V
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti Q30
Jaguar XE
Jaguar XF
Kia Optima
Kia Sorento
Land Rover Discovery Sport
Mazda2
Mazda CX-3
Mazda MX-5
Mercedes-AMG GT
Mercedes-Benz GLC-Klasse/GLC-Klasse Coupé*
Mercedes-Benz GLE-Klasse/GLE-Klasse Coupé
Mini Clubman
Opel Astra
Opel Karl
Renault Espace
Renault Kadjar
Renault Talisman
Skoda Superb
SsangYong Tivoli
Subaru Levorg
Subaru Outback
Suzuki Vitara
Volkswagen Touran
Volvo XC90
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 03 jan 2016, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Toch wel een gedevalueerde lijst. Jammer! Geen Model X en Mirai, terwijl die laatste frontaal in beeld is op bovenstaande foto. Dus zelfs na het testwerk kunnen ze nog beslissen om een auto niet te laten meedoen. Daarnaast is Alfa Romeo traag, de normale Giulia's laten lang op zich wachten :nopompom:

Denkend vanuit de jury geef ik de Astra een goede kans om te winnen. Ergens voorzie ik een verrassende rol voor de Mini Clubman :o
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou inderdaad ook zo snel niet weten wie nu nog de Astra van de overwinning af zou kunnen houden. De Mazda 2, de Superb en de Karl zijn dan wellicht nog de grootste outsiders, de rest lijkt me sowieso bij voorbaat kansloos. Heel misschien inderdaad de Mini nog hoog in de lijst, maar die zie ik toch echt niet winnen.

Maar ja, nu m'n eigen keuzes. Dat wordt toch nog best lastig...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Martin »

De Alfa's zijn uitgesteld (verrassend....not). Er waren nog te veel zaken die aandacht vroegen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Timo »

Ik had deze lijst nodig om erachter te komen dat er blijkbaar een nieuwe S-Max, Galaxy, Sorento, Superb en Touran zijn... :nopompom: Die hebben indruk gemaakt.

Verder, tof! Ik ga erover nadenken.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:De Mazda 2, de Superb en de Karl zijn dan wellicht nog de grootste outsiders
Mazda2? Ondenkbaar bij CotY. Het was al een wonder dat zijn voorganger tweede werd achter de Fiat 500.
Superb? Won vorig jaar al als duurdere uitvoering zonder meerwaarde.
Karl? Zou dan de Astra achter zich laten. Lijkt me niet...
Timo schreef:Ik had deze lijst nodig om erachter te komen dat er blijkbaar een nieuwe S-Max, Galaxy, Sorento, Superb en Touran zijn... :nopompom: Die hebben indruk gemaakt.
De Fords zijn zonder veel bombarie gelanceerd, maar diverse automedia hebben zich in aanloop naar de introductie van de Superb gigantisch laten misbruiken door aan een belachelijke teasercampagne mee te doen. Heb je soms onder een steen geleefd? :clown:

Trouwens, nu je de Touran noemt, opvallend dat de Tiguan niet in de lijst staat :?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:De Mazda 2, de Superb en de Karl zijn dan wellicht nog de grootste outsiders
Mazda2? Ondenkbaar bij CotY. Het was al een wonder dat zijn voorganger tweede werd achter de Fiat 500.
Superb? Won vorig jaar al als duurdere uitvoering zonder meerwaarde.
Karl? Zou dan de Astra achter zich laten. Lijkt me niet...
Nou ja, eigenlijk benoemde ik het verkeerd: niet zozeer outsiders, maar meer de voornaamste podiumkandidaten. Maar geen van drieën zie ik ze inderdaad de Astra bedreigen.
ViveLaFrance schreef:...maar diverse automedia hebben zich in aanloop naar de introductie van de Superb gigantisch laten misbruiken door aan een belachelijke teasercampagne mee te doen.
Maar hé, nu hebben we wel een schitterende Superb met die prachtige coupé-lijn, niet te onderscheiden van de concept ;)
ViveLaFrance schreef:Trouwens, nu je de Touran noemt, opvallend dat de Tiguan niet in de lijst staat :?
Zover ik weet komt die pas ergens volgend jaar daadwerkelijk op de markt, zal wel te laat zijn
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Mazda2? Ondenkbaar bij CotY. Het was al een wonder dat zijn voorganger tweede werd achter de Fiat 500.
Herstel, het was eerder ondenkbaar dat de Fiat 500 AvhJ werd VOOR de Mazda2. En toch gebeurde het onmogelijke (net als bij zo veel edities overigens). Verder zie ik de Astra niet zo snel winnen. Als die al wint toont dat onomstotelijk de armoede bij de AvhJ organisatie aan.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ViveLaFrance schreef:Trouwens, nu je de Touran noemt, opvallend dat de Tiguan niet in de lijst staat :?
Zover ik weet komt die pas ergens volgend jaar daadwerkelijk op de markt, zal wel te laat zijn
Aha, dacht dat hij al eerder op de markt kwam. Niet dat de lijst er leuker op was geworden :clown:
HondArd schreef:Verder zie ik de Astra niet zo snel winnen. Als die al wint toont dat onomstotelijk de armoede bij de AvhJ organisatie aan.
Daar ging het me niet om. Ik denk dat de kansen voor de Astra juist enorm zijn toegenomen door het wegvallen van meer innovatieve modellen. Naast een Mirai is de Astra weinig bijzonder, maar nu is hij als enige nieuwkomer in het C-segment uit de lijst ineens een sterke kandidaat. De Q30 mikt op de bovenkant van de middenklasse en de Kadjar en Tucson zijn crossovers.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie